clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Picanto s automatizovanou manuální převodovkou

vydal: Marek Chvála
zveřejněno: 5.6.2020, 07:50

počet komentářů: 0


Kia dokončila modernizaci svého nejmenšího modelu Picanto. Jeho uvedení na evropské trhy včetně České republiky je naplánováno na třetí čtvrtletí 2020.

Vnějškově se proměnily zejména verze GT-Line a X-Line. Maska chladiče používá jiné strukturované lemování. Přepracovány byly světlomety a LED světla se čtveřicí zdrojů. Odlišně jsou také uspořádána zadní LED sdružená světla a mlhovky dostaly štíhlejší tvar.

Uvnitř se zvětšila centrální navigační obrazovka. Nyní je osmipalcová a doplňuje ji menší 4,2" displej před řidičem. Na výběr jsou různé varianty čalounění sedadel a barevných akcentů ve dveřích, na přístrojové desce a kolem voliče převodovky. 

Picanto používá jako první Kia automatizovanou manuální převodovku

K pohonu slouží trojice zážehových jednotek – atmosférické 1.0 DPFI (67 k) a 1.2 DPFI (84 k) spolu s přeplňovaným agregátem 1.0 T-GDi (100 k). Picanto je prvním zástupcem značky, používajícím automatizovanou manuální převodovku (AMT). Je založena na pětistupňovém ručním ústrojí se spojkou a akčními členy řazení, které automatizují ovládání spojky a změny převodových stupňů.

Telematika Uvo zajišťuje nepřetržitý přístup k dopravním informacím, předpovědím počasí, bodům zájmu, cenám paliva a podrobnostem o možnostech parkování na ulicích i mimo ně. 

Centrální displej na přístrojové desce je nyní osmipalcový

Ke zvýšení bezpečnosti přispívají kupříkladu autonomní nouzové brzdění (FCA) s rozpoznáváním vozidel a chodců, asistenty pro zamezení kolizím ve slepém úhlu výhledu (BCA) a pro rozjezd do kopce (HAC), podpora pro jízdu v pruzích (LKA), sledování únavy řidiče (DAW) nebo monitorování provozu za automobilem (RCCA).

Signalizace nouzového brzdění (ESS) samočinně rozbliká výstražná světla k upozornění vzadu jedoucího vozu v případě náhlého prudkého snížení rychlosti. Do základní výbavy rovněž náležejí stabilizační zařízení Kia (VSM), vektorování točivého momentu pomocí přibrzďování kol, kontrola brzdění v zatáčkách (CBC) a zajišťování směrové stability (SLS). Kabina může být opatřena až sedmi airbagy.

Zdroj: Kia

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama