V testu cyklistických přileb žádná nepropadla |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Německý autoklub ADAC za přispění našeho ÚAMK uskutečnil test deseti cyklistických přileb. Do výběru se dostaly výrobky v cenovém rozmezí od 20 do 80 eur. Podrobeny byly prověrce odolnosti při nárazu (5,5 m/s) na plochu a rotační zkoušce (6,0 m/s při 45 °C). Zkoumaly se rovněž výdrž bradového popruhu, zajištění tepelné stálosti, snadnost manipulace, pohodlí při nošení nebo přítomnost zdraví škodlivých látek. Významným kritériem se stala také hmotnost. Modely značek Alpina a Uvex zhotovené pomocí metody Inmold ji měly asi o 200 gramů menší než nejtěžší kus od Nutcase. Proto je zacházení s nimi snazší. Ani jeden produkt vyloženě nezklamal. I při silném dopadu cyklisty na přilbu všechny vykázaly alespoň uspokojivý ochranný účinek. Zde ovšem stojí za připomenutí, že po nehodě je nutné přilbu přestat používat, i když se vizuálně zdá být v pořádku. Pozitivem je i to, že v žádném ze vzorků nebyla nalezena jakákoliv škodlivá substance. Na zlato dosáhl Uvex hlmt 4 cc. Jeho jediným nedostatkem je nižší viditelnost za tmy. Tu ovšem v odpovídajícím rozsahu nabídl jen celkově čtvrtý Nutcase Street Gen3. Horšího hodnocení se dostalo Alpině Airtime, na níž se zlomilo připojení popruhu k přilbě. U Fischeru se odlepila při vyšší temperatuře vnější vrstva barevné fólie. Zdroj: ÚAMK Komentáře ke článku
|
Reklama