Před sto lety vznikl první škodovácký servis |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Servis a opravy nejdříve bicyklů, záhy i motocyklů a automobilů značky Laurin & Klement se zpočátku realizovaly přímo v továrně v Mladé Boleslavi. Další eventualitou pro tehdejší motoristy byli zruční řemeslníci z jiných oborů. To se však časem ukázalo jako nedostatečné a nepraktické, a tak přesně před sto lety, v červnu 1920, byl v Praze otevřen první firemní autoservis. Provozovala ho společnost Elka, výzbroj a opravy automobilů. Její název vznikl fonetizací zkratky L&K („el-ká“). Sídlila ve Valdštejnské jízdárně na Malé Straně, což vzhledem k historickému odkazu této budovy vzbudilo velký ohlas. Autoopravna z roku 1920 se od těch dnešních diametrálně lišila, a to nejen vstupem do objektu Firma kromě oprav vozů, kterých plánovala ročně zhruba 500, fungovala i jako sklad pneumatik, nabízela prodej náhradních dílů a dokonce také brala do komise ojeté automobily. V roce 1929 byla začleněna do Škodových závodů. Ty ji ve třicátých letech přenechaly Akciové společnosti pro automobilový průmysl (ASAP) za 1 000 000 korun. Další, již vynucená změna majitele proběhla v roce 1945, kdy Elka přešla pod křídla českobudějovického Palu. Kolem roku 1950 nastala její likvidace. Zdroj: Škoda Auto Komentáře ke článku
|
Reklama