Jediný trénink před sobotní Velkou cenou Indianapolisu IndyCar Series ovládl trojnásobný vítěz tohoto závodu Power. Na měkké sadě pneumatik zajel čas 1:09,9487. Jako jediný předvedl výkon pod hranicí jedné minuty a deseti vteřin.
Druhá příčka v cíli patřila Ferruccimu ve voze týmu Dale Coyne Racing. Švéd Ericsson byl třetí před O´Wardem v McLarenu a svým stájovým kolegou Dixonem, který je coby vítěz předchozího závodu v Texasu také lídrem šampionátu.
„Na začátku tréninku jsme byli dost mimo, ale dokázali jsme vůz nastavit. Před kvalifikací máme hodně o čem přemýšlet. Doufám, že budu mít šanci na pole position,“ hodnotil Power trénink.
Týmy musely do jednoho tréninku vtěstnat přípravy na kvalifikaci i na samotný závod. Tím většina jezdců začala. V závěru přezuli na měkkou sadu pneumatik a přešli na kvalifikační režim. Díky tomu se pořadí v čele měnilo často.
233885
V Indianapolisu nechybí v extra voze Andretti Autosportu James Hinchcliffe. Foto: IndyCar
Power vítězstvím v tréninku získal nepatrnou výhodu. Mohl si vybrat, jestli na trať v kvalifikaci vyrazí v první nebo ve druhé skupině. Zvolil tu druhou. Mezi trénink a kvalifikaci IndyCar jsou totiž zařazené dva tréninky NASCAR Xfinity Series. Power svou volbu vysvětloval tím, že trať pogumovaná vozy NASCAR bude pro piloty jiná, než jaké měli teď podmínky v tréninku.
„Bude to hrát roli, trať se hodně během tréninku měnila. Protože jsem byl nejrychlejší, mohl jsem si vybrat kvalifikační skupinu. Takže snad auta nanesou na trať nějakou gumu a náš setup bude stále relevantní,“ uvedl.
Trénink byl dvakrát přerušen červenými vlajkami. Nejprve přesně v polovině kolidovali v 7. zatáčce Hunter-Reay a Ferrucci. Hunter-Reay do vysílačky sdělil, že Ferrucciho neviděl a ten do něj narazil. Pak ale přijal za kolizi zodpovědnost, byl totiž pilotem vyjíždějícím z boxů, který měl dát přednost jezdci v rychlém kole. Druhé přerušení způsobil Sage Karam, když jeho vůz zůstal stát nehybný na dráze.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Will Power
Team Penske
Chevrolet
1:09,9487
30
2.
Santino Ferrucci
Dale Coyne Racing
Honda
1:10,1242
+0.175
21
3.
Marcus Ericsson
Chip Ganassi Racing
Honda
1:10,1648
+0.216
28
4.
Patricio O´Ward
Arrow McLaren SP
Chevrolet
1:10,1874
+0.238
29
5.
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing
Honda
1:10,2054
+0.256
25
6.
Ryan Hunter-Reay
Andretti Autosport
Honda
1:10,2846
+0.336
25
7.
Simon Pagenaud
Team Penske
Chevrolet
1:10,3129
+0.364
27
8.
Felix Rosenqvist
Chip Ganassi Racing
Honda
1:10,3619
+0.413
29
9.
Spencer Pigot
Rahal Letterman Lanigan
Honda
1:10,3633
+0.414
23
10.
Oliver Askew
Arrow McLaren SP
Chevrolet
1:10,3641
+0.415
30
11.
Colton Herta
Andretti Harding Steinbrenner
Honda
1:10,3847
+0.436
17
12.
Josef Newgarden
Team Penske
Chevrolet
1:10,3862
+0.437
26
13.
Jack Harvey
Meyer Shank Racing
Honda
1:10,4550
+0.506
24
14.
Marco Andretti
Andretti Herta Autosport
Honda
1:10,4859
+0.537
30
15.
Alexander Rossi
Andretti Autosport
Honda
1:10,5204
+0.571
21
16.
Takuma Sató
Rahal Letterman Lanigan
Honda
1:10,5381
+0.589
25
17.
Rinus VeeKay
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
1:10,6058
+0.657
36
18.
Max Chilton
Carlin Racing
Chevrolet
1:10,6114
+0.662
26
19.
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan
Honda
1:10,6854
+0.736
31
20.
Conor Daly
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
1:10,6935
+0.745
26
21.
Zach Veach
Andretti Autosport
Honda
1:10,7089
+0.760
27
22.
Álex Palou
Dale Coyne Racing
Honda
1:10,8863
+0.937
26
23.
Charlie Kimball
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
1:10,9799
+1.031
25
24.
James Hinchcliffe
Andretti Autosport
Honda
1:11,2270
+1.278
26
25.
Dalton Kellett
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
1:11,4484
+1.499
42
26.
Sage Karam
Dreyer & Reinbold Racing
Chevrolet
1:11,6165
+1.668
28
Zdroj: FORMULE.cz
Zdroj: FORMULE.cz
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.