Zákazníkem Škodovky byl i Karel Čapek |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Mezi řadou slavných osobností, které si v minulosti oblíbily vozy značky Škoda, najdeme i Karla Čapka. Sám sice neřídil, ale vůdčí list vlastnila jeho manželka, herečka Olga Scheinpflugová. Na delší cesty si pak pár najímal profesionální šoféry. Prvním autem s okřídleným šípem, které se objevilo v domácnosti jednoho z nejvýznamnějších českých spisovatelů, se stal v roce 1935 Popular typu 418. Stál tenkrát 19 900 korun. Dvojice s ním absolvovala putování po Slovensku a Alpách, během něhož Čapek požádal svoji partnerku po patnáctileté známosti o ruku. Škodovka se okamžitě chopila příležitosti a v reklamní kampani uplatnila toto sdělení paní Olgy: „Ráda podepisuji, že zasněžené hory v pozadí jsou nekašírovaná skutečnost a naprosto žádné divadelní dekorace. Jsou to pasy Švýcar a Dolomit, jichž výšku 2200 m Popular vyjel bez práskání bičem. Mám na svůj malý vůz hezké vzpomínky jako žena i jako šofér, tak až ho roztrhám, koupím si asi zase něco z Vašich stájí.“ Fotografie, k níž se vztahuje uvedený reklamní text. Karel Čapek a Olga Scheinpflugová u Škody Popular, která právě zdolala švýcarský průsmyk Julier. Skutečně, o dva roky později vystřídal u Čapků Populara větší Rapid. I ten prošel zatěžkávací zkouškou v náročném terénu a podíval se až do francouzského Chamonix. Ani jeden z obou automobilů se bohužel s největší pravděpodobností nedochoval do dnešních dní. V Památníku Karla Čapka ve Staré Huti u Dobříše je však možné si prohlédnout garáž v téměř autentickém stavu a v ní Škodu Rapid, která se zrodila téhož dne jako ta, jež zde našla domov před více než osmdesáti lety. Výstupní kontrolou v továrně prošla 13. ledna 1937. Zdroj: Škoda Auto Komentáře ke článku
|
Reklama