Kvalifikaci vyhraje mercedes, ale který? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Těžko napsat o poslední prověrce před kvalifikací něco senzačního. Když se nic mimořádného nestane, pole position si vyjede jeden z mercedesů a do druhé řady se postaví Verstappen. Grosjean tentokrát upadl do průměru, zato se vytáhl Sainz. Je jasné, že dnes čeká závodníky návštěva v pekle. Už teď atakovala venkovní teplota třicítku, asfalt měl ještě o čtrnáct stupňů více. Osvěžující deštík byl jen zbožným přáním. V Grosjeanově monopostu se po včerejším druhém tréninku měnil motor. S přestavěným autem nastoupil Ocon, který projevoval v pátek s jeho vlastnostmi krajní nespokojenost. Sainz zkoušel nové komponenty, jež ho měly zbavit chronických problémů s přehříváním agregátu. Do výhně se dlouho nikomu nechtělo. Haasy a mclareny alespoň obkroužily instalační kolo, ale pak se také stáhly zpátky. Teprve po dvanácti minutách jsme se dočkali úvodního času v podání Norrise – 1:19,62 na středních pneumatikách. Potom zase dlouho nic. Max Verstappen upíná své naděje hlavně k zítřku, dnes asi mercedesům stačit nebude. Foto: Red Bull Norrise vystřídal v čele Räikkönen (1:19,52 na měkkých gumách). Pořád však z garáže vyjelo jen sedm aut a to už jsme se blížili ke třetině doby, vyhrazené pro závěrečný trénink. Ještě štěstí, že na tribunách nikdo nebyl, protože jinak by musel být z této „podívané“ pěkně otrávený. Náznak zlepšení se dostavil až před poločasem. Na špici se v rychlém sledu vystřídalo několik borců, trvaleji se na ní usadil Leclerc (1:18,95 se středním obutím). Nestačil až na mercedesy, zato o dost. Bottas se na měkké směsi dostal na 1:17,97, chybující Hamilton na 1:18,32. Podle Pirelli přitom na Katalánském okruhu činí rozdíl mezi měkkou a střední pneumatikou 0,7 sekundy na kolo. Napodruhé se Hamilton Bottasovi přiblížil na 10 setin, třetí již byl Verstappen (+0,51). Kvjat oznámil, že měkké gumy v žádném případě nevydrží dvě rychlá kola. A to nastane v kvalifikaci ještě větší vedro…
Carlos Sainz se může stát černým koněm své domácí velké ceny. Foto: McLaren
Za čtvrtého Leclerka se seřadili Gasly, Albon, Pérez, Stroll, Kvjat a Sainz. Vettel se nacházel na šestnácté příčce mezi Giovinazzim a Magnussenem, což nepotřebuje dalšího komentáře. Ještě hlouběji ovšem klesl osmnáctý Ricciardo. Drápky vystrčil Sainz. Dostal se na pouhých sedm setin sekundy k Bottasovi a rozdělil duo Mercedesu, ke kterému se blížil i Verstappen. Vettel odmítl dále ze sebe dělat šaška a po přezutí na měkké pneumatiky poskočil alespoň na šestou pozici. Mělo to maličký kaz na kráse: Leclerc byl pořád skoro o půl sekundy před ním. Otmar Szafnauer v rozhovoru pro Sky vysvětlil, že auta Racing Pointu jsou nastavena na závodní režim, nikoliv na kvalifikační. S horším umístěním si tudíž hlavu neláme. Za těchto okolností se jevilo momentální Pérezovo páté místo velice slušným. Bottas bez větší námahy dal 1:17,37 a vzdálil se Sainzovi na bezpečnou distanci. Španěl ho přestal ohrožovat, zato si na něj vyšlápl Hamilton, jemuž se povedlo kolo za 1:17,22. Verstappen se znovu vrátil na pomyslný bronzový stupínek, jenže na obhájce titulu nabral zpoždění přes pět desetin. V úplném závěru se ve třetí zatáčce vyboural Ocon. Při vyhýbání se pomalému Magnussenovi ztratil kontrolu nad vozem a přidělal mechanikům vrásky i práci. Trénink byl přerušen a už nedošlo k jeho restartu.
Zdroj: původní reportáž redakce, titulní foto: Mercedes Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama