Andretti pokračuje v Indianapolisu na vítězné vlně. Po nedělní kvalifikaci ovládl i následný trénink, který je předposlední možností pro týmy připravit se na závod, který se jede za týden. Týmy vrátily nastavení turba ve vozech na závodní úroveň a piloti v tréninku zkoušeli, jak se auto bude chovat v provozu.
Trénink přinesl přeci jen větší paritu Chevroletu s v kvalifikaci dominantní Hondou. Druhá příčka ve výsledkové listině patří trojnásobnému vítězi závodu Castronevesovi. Andretti jej překonal zhruba o setinu. Jenže zatímco Brazilec odkroužil 101 kol, Andrettimu stačilo jen 27.
Hrdinou dne byl lídr šampionátu Dixon. Ten během tréninku boural. V nájezdu na cílovou rovinku se jeho vůz sklouzl po nerovnosti na dráze a šel do přetáčivého smyku. Dixon možná lehce zavadil zádí o zeď, během smyku explodovaly pneumatiky a vůz levou přední stranou narazil do vnitřní zdi. Jenže za hodinu byl Novozélanďan zpátky na dráze a ještě stihl zajet třetí nejrychlejší čas.
236477
Tento výjezd z boxů se Alonsovi nepovedl. Foto: IndyCar
Čtvrtý čas zajel Hunter-Reay, pátý pak Ferrucci. Ten byl vedle Castronevese jedním z šesti jezdců, kteří se dostali do první desítky přesto, že jejich výkony v kvalifikaci na přední řady nestačily. Daly obsadil šestou příčku, jeho stájový kolega a šéf Carpenter byl devátý. Na sedmém místě skončil Ericsson a na osmé příčce nejlepší z mclarenů, řízený O´Wardem.
Elitní desítku uzavírá nováček Palou, tedy po Ferruccim druhý vůz Dalea Coynea. Ten třetí jsme v neděli v akci neviděli. James Davison se po kvalifikaci přesunul na Floridu na závod NASCAR, do něhož byl přihlášený.
Fernando Alonso skončil na jedenácté příčce. Měl jeden poněkud divočejší výjezd od mechaniků, kdy dostal hodiny. Společně se stájovým kolegou O´Wardem toho zároveň odjezdili nejvíc – každý z nich 115 kol.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Marco Andretti
Andretti Herta Autosport
Honda
40,1567
27
2.
Helio Castroneves
Team Penske
Chevrolet
40,1666
+ 0.010
101
3.
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing
Honda
40,2349
+ 0.078
36
4.
Ryan Hunter-Reay
Andretti Autosport
Honda
40,2996
+ 0.143
58
5.
Santino Ferrucci
Dale Coyne Racing
Honda
40,3357
+ 0.179
84
6.
Conor Daly
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
40,3474
+ 0.190
75
7.
Marcus Ericsson
Chip Ganassi Racing
Honda
40,3847
+ 0.228
37
8.
Patricio O´Ward
Arrow McLaren SP
Chevrolet
40,4023
+ 0.245
115
9.
Ed Carpenter
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
40,4533
+ 0.296
68
10.
Álex Palou
Dale Coyne Racing
Honda
40,4660
+ 0.309
78
11.
Fernando Alonso
Arrow McLaren SP
Chevrolet
40,4762
+ 0.319
115
12.
Alexander Rossi
Andretti Autosport
Honda
40,4769
+ 0.320
57
13.
Will Power
Team Penske
Chevrolet
40,5196
+ 0.363
102
14.
Zach Veach
Andretti Autosport
Honda
40,5416
+ 0.385
101
15.
JR Hildebrand
Dreyer & Reinbold Racing
Chevrolet
40,5675
+ 0.411
73
16.
Felix Rosenqvist
Chip Ganassi Racing
Honda
40,5721
+ 0.415
74
17.
Spencer Pigot
Rahal Letterman Lanigan
Honda
40,5971
+ 0.440
75
18.
Max Chilton
Carlin Racing
Chevrolet
40,6308
+ 0.474
100
19.
Rinus VeeKay
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
40,6342
+ 0.477
46
20.
Josef Newgarden
Team Penske
Chevrolet
40,6342
+ 0.477
94
21.
Colton Herta
Andretti Harding Steinbrenner
Honda
40,6474
+ 0.490
90
22.
Tony Kanaan
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
40,6736
+ 0.517
37
23.
Simon Pagenaud
Team Penske
Chevrolet
40,6919
+ 0.535
95
24.
Sage Karam
Dreyer & Reinbold Racing
Chevrolet
40,7561
+ 0.599
91
25.
Dalton Kellett
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
40,7659
+ 0.609
93
26.
Takuma Sató
Rahal Letterman Lanigan
Honda
40,7707
+ 0.614
96
27.
Jack Harvey
Meyer Shank Racing
Honda
40,7709
+ 0.614
95
28.
James Hinchcliffe
Andretti Autosport
Honda
40,8422
+ 0.685
53
29.
Oliver Askew
Arrow McLaren SP
Chevrolet
40,8548
+ 0.698
96
30.
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan
Honda
40,8654
+ 0.708
84
31.
Charlie Kimball
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
40,9832
+ 0.826
13
32.
Ben Hanley
DragonSpeed
Chevrolet
41,3526
+ 1.196
84
33.
James Davison
Dale Coyne Racing
Honda
žádný čas
0
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar
Zdroj: Originální materiál redakce, úvodní foto: IndyCar
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.