Trip do Imoly bude logistická šílenost |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Už dříve bylo oznámeno, že závodní víkend Velké ceny Emilia-Romagna bude sestávat pouze ze soboty a z neděle. Ne proto, že by F1 potřebovala první závod na okruhu Imola po velmi dlouhé době ještě více ozvláštnit. Důvodem je, že pouze týden předtím se pojede na okruhu Portimão a není jisté, zda by všechny týmy páteční trénink vůbec stihly. Jsou to sice dvě evropské lokace a i v koronavirem postižené Evropě jsou přesuny mezi nedělí a pátkem již odzkoušeny, jenže portugalské Portimão není španělská Barcelona ležící relativně blízko francouzských hranic. Naopak, nachází se na jižním pobřeží Portugalska a kamiony přepravující cirkus F1 čeká velký půloblouk z okraje Pyrenejského poloostrova až do hloubky Apeninského poloostrova. "Logisticky to bude šílenost," řekl zkušený týmový manažer Alfa Romeo, Beat Zehnder, v rozhovoru pro švýcarské noviny Blick. "Portimão a Imolu dělí 2,500 kilometrů. Týmové náklaďáky budou muset být neustále v pohybu, pouze se zastávkami kvůli dotankování." Takový sprint by nebyl možný, ani legální, s běžnou dvoučlennou posádkou kamionu, týmy budou do každého potřebovat tři řidiče. Dalším faktorem je, že i v jižní Evropě se na přelomu října a listopadu brzy stmívá. Závod kvůli tomu odstartuje o dvě hodiny dříve, než je v Evropě obvyklé, kvalifikace o hodinu dříve a páteční program by také musel být posunut a týmy by musely mít vše připraveno brzy ráno. Návrat do Imoly bude hektický a denního světla bude málo. Foto: Ferrari zdroj: Originální materiál redakce, titulní foto: Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari Zdroj: Originální materiál redakce Komentáře ke článku
|
Reklama