clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Araver - firma, která jede na sluníčko

vydal: Marek Chvála
zveřejněno: 31.8.2020, 14:00

počet komentářů: 0


Na první pohled běžný komplex, jakých stojí u nás desítky. Jenže sídlo společnosti Araver CZ ve Starém Městě, patřící do skupiny Auto UH, v sobě skrývá několik pozoruhodností, které bychom jinde hledali marně. Třeba mimořádně vstřícný přístup k návštěvníkům, o čemž jsme se mohli sami přesvědčit. Důraz na něj klade také prokurista firmy Pavel Sedláček, kterého jsme požádali o rozhovor.

V současnosti zde nabízíte tři značky, ale která byla první? Předpokládáme, že Škoda.

Nejprve si vás dovolím opravit, značky jsou čtyři, kromě Škody, Volkswagenu a Seatu také Cupra. Tu prodáváme jako jeden z pouhých čtyř dealerů v republice, na což jsme také patřičně hrdí. Škoda stála skutečně u zrodu Araveru, ovšem v původní centrále ve Vlčnově. Ve Starém Městě se následně začal budovat areál pro značku Škoda a postupně přibyly Volkswagen a Seat. V minulosti byste tady však našli také Kiu a Audi.

Máte hodně zákazníků, kteří jsou s vámi od samých začátků?

Ano, máme je rádi a pečlivě se o ně staráme. Jsou to vesměs lidé, kteří si pořizují nové auto po delší době, někdy i po deseti, dvanácti letech. Ale jak víte, úspěch obchodníka se odvíjí od vytíženosti servisu. A po této stránce si nemůžeme stěžovat. Za minulé pololetí, které bylo všechno, jen ne standardní, jsme v něm zaznamenali více jak 6300 návštěv. Dlužno ovšem také dodat, že v červenci jsme prodali téměř sto nových i použitých vozidel. 

Prokurista společnosti Araver CZ Pavel Sedláček

Jste schopni zajistit plný rozsah oprav?

Jistě, disponujeme vlastní lakovnou a klempírnou. Další servisní základny fungují ve Vlčnově, Strážnici a Uherském Brodě. Ve Vlčnově jde o autorizovaný servis Škoda, který nyní získá certifikaci coby specialista oprav po nehodách, a to i pro Volkswagen. Další dvě provozovny se orientují na všechny naše značky, ve Strážnici nově také na chladírenskou techniku.

Které modely byste označil za takzvané tahouny?

Neřeknu zřejmě nic převratného. Mezi škodovkami se jedná o Octavii, Scalu, Karoq a Kodiaq, u Volkswagenu vede Tiguan. Seat pořád není brán jako zcela prémiový výrobce, a proto se zájem přesouvá spíše na menší auta, Leon nebo Ibizu. Klientela pro Cupru je nevelká, ale vysoce loajální. Je to něco navíc, co přitáhne pozornost.

Skupina Auto UH je známá tím, že preferuje jako pohonnou hmotu CNG. Daří se vám pro ni nadchnout také kupující?

V regionu zaznamenáváme opravdu zvýšenou poptávku po vozech na CNG. Je to dáno i tím, že v Uherském Hradišti existuje čerpací stanice, která také náleží do naší rodiny. Zájemci dostanou šanci si automobil vyzkoušet a poznat, že mezi CNG a benzinem po stránce jízdních vlastností prakticky neexistuje rozdíl. Rovněž z ekonomického hlediska docházejí k pozitivním závěrům. Z aut na CNG se navíc neodvádí silniční daň a od příštího roku budou mít výrazně levnější dálniční známku. 

Pohled do autosalonu značky Škoda

Co elektromobily?

Na ně se veřejnost zatím spíše ptá. Ovšem v případě Škody Citigo iV jsme bez problému vyprodali celý přidělený kontingent. Technologicky jsme plně připraveni, v září spustíme provoz veřejné nabíječky.

Slyšeli jsme, že za pozornost stojí i samotný areál Araveru.

Prošel a stále prochází rozsáhlou renovací. Zřejmě nejzajímavějším prvkem je všestranné využití fotovoltaiky. Pokud intenzivně svítí sluníčko, získáváme jejím prostřednictvím až 97 procent potřebného množství elektrické energie. 

Araver CZ je jedním ze čtyř dealerů v ČR, nabízejících vozy Cupra

Na závěr jsme si ponechali patrně nejdůležitější faktor – vaše spolupracovníky. Čím to, že na rozdíl od mnoha jiných netrpíte nedostatkem kvalifikovaných sil?

Stojí za tím dlouhá historie Araveru. Dokonce se k nám vracejí kolegové, kteří v něm kdysi byli zaměstnáni. Dnes je nás včetně poboček 98 a jsme hlavně srdcaři, které nesmírně baví auta.

Zdroj: AUTONOVINY.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama