Mimozemšťan Hamilton a za ním veliká tlačenice |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cimrmanovský princip očekávání a následného zklamání zase jednou osvědčil svoji platnost. Natěšení diváci u obrazovek nesledovali dramatický souboj o postavení v čele startu, nýbrž fantastický Hamiltonův výkon jako z jiného světa. Alespoň že daleko za ním to bylo napínavé. Počasí pořád spíše připomínalo podzim: zataženo, pouhých sedmnáct stupňů a dráha zahřátá na stupňů pětadvacet. Ve třetím tréninku se na čelních příčkách vtěstnali piloti čtyř stájí do pouhé půlsekundy. Mercedesy získávaly hlavně v zatáčkovitém druhém sektoru. V něm naopak naprosto vyhořela ferrari. Čtyřnásobný mistr světa Vettel byl dokonce klasifikován jako dvacátý, tedy poslední. Pozornost vzbudilo vyhlášení Helmuta Marka, že Red Bull nebude uchazečem o pole position. Proč také, když zítra má beztak pršet... Představení znovu otevíraly haasy. Grosjean zajel 1:45,07, což ovšem mohlo jen těžko stačit. Zbytek pole nastoupil s menším zpožděním. Zato na trati předběhl americké monoposty bez problémů. Na špici se postupně vystřídali Verstappen (1:43,40), Sainz (1:43,32) a Ricciardo (1:43,30). Vzápětí sebral všem vítr z plachet Hamilton s 1:42,32. Bottas na něj ztratil tři desetiny. Všichni měli obuté měkké pneumatiky, experimenty v tomto směru se čekaly až později.
Renaultům horský vzduch zatím evidentně svědčí. Foto: Renault Na opačném konci výsledkové listiny se naplňovaly nejčernější obavy pravověrných ferraristů. Vettel se jevil zralým na vyřazení a spolu s ním Latifi, Magnussen, Räikkönen a Grosjean. Verstappen poskočil na třetí příčku (1:43,19), za něj se zařadil skvěle disponovaný Gasly. Změnu jsme zaznamenali také u Vettela – z osmnáctého klesl na devatenácté místo. V některých pasážích okruhu, hlavně v šikaně před cílem, panovala docela slušná tlačenice. Příliš se v ní nevyznaly racing pointy, nedosahující prozatím včerejší výkonnosti. Doslova v hodině dvanácté zabránil Vettel grandiózní ostudě a postoupil na úkor Giovinazziho. Balili také Grosjean, Räikkönen, Latifi a Magnussen. Mezi třetí a patnáctou pozicí existoval jen půlsekundový rozdíl! Do prostřední části vyrazili na středních pneumatikách Hamilton, Bottas, Verstappen, Stroll i Pérez. Leclerc hlásil, že se nutně potřebuje za někým vyvézt ve větrném pytli. Místo toho však trčel v provozu. Hamilton vyhrál přímý duel s Bottasem o jedenáct setin, když zaznamenal 1:42,01. Problémy s postupem hned vyloučil i Verstappen (+0,45). To rozhodně nelze říci o ferrari, jimž zase jednou hořela půda pod nohama (13. Leclerc, 14. Vettel). Ricciardo oznámil potíže s brzdami a zamířil do boxů. Max Verstappen už třímal v ruce Bottasův skalp, ale nakonec mu vyklouzl. Foto: Red Bull Kromě hochů z Maranella to bídně vyhlíželo i s Russellem a také oběma racing pointy, které byly přece jen očekávány mnohem výše. Před vypršením časového limitu vyjeli všichni ohrožení a s nimi pro jistotu i mercedesy a red bully na měkkých pneumatikách. Záchranářské práce se zcela podařily Pérezovi i Strollovi, kteří za sebe poslali mimo hru Kvjata a Gaslyho. Albon se pojišťoval v takovém stylu, že postoupil na třetí příčku. Zato Leclerc a Vettel už prostě z mizerného auta více vymáčknout nesvedli a sobotní šichta skončila i pro Russella. Do rozhodující bitvy se kvalifikovali Hamilton, Bottas, Albon, Verstappen, Sainz, Ricciardo, Stroll, Ocon, Pérez a Norris. Vláček uchazečů o pole position táhl Hamilton, mající tím pádem před sebou volno. Posledními dvěma vagony se naopak staly racing pointy. Lokomotiva na tom byla znatelně lépe. Hamilton se dostal na 1:41,45 a pořádně to nandal i Bottasovi (1:42,02), kterému se nepovedl průjezd zatáčkou La Source. Na něj se nalepil Ricciardo (1:42,06) a pak teprve následoval Verstappen (1:42,08). Kromě odlétnuvšího obhájce titulu se všichni ostatní přetahovali o setinky. V závěrečném dějství podtrhl Hamilton svoji nadvládu dalším zlepšením na 1:41,25. Verstappen mocně útočil na Bottase, ale chybělo mu nicotných patnáct tisícin sekundy. Na vině údajně byla předčasně vybitá baterie. Druhou řadu bude sdílet s Ricciardem. Ve třetí se sejdou další jezdci Red Bullu a Renaultu Albon s Oconem.
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama