clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Zužitkuje Verstappen na startu mírnou výhodu?

vydal: Petr Dufek
zveřejněno: 27.9.2020, 11:15

počet komentářů: 0


Lewis Hamilton (na snímku) soupeře k kvalifikaci deklasoval a vyhrál o víc než půl vteřiny. Získal tím už 96. pole position a vytvořil si dobrou výchozí pozici k dalšímu vítězství.

Jakou by k tomu měl zvolit strategii? Podle Pirelli bude nejrychlejší jedna zastávka, jak tomu bylo tradičně na hladkém asfaltu v Soči. Předpokládá se však, že počasí během závodu bude ještě teplejší než při kvalifikaci, což bude mít samozřejmě vliv na tepelnou degradaci.

Jedním z argumentů pro jedinou zastávku je také to, že v Soči je maximální rychlost pro průjezd boxovou uličkou stanovena na 60 km/h. Každé zajetí do boxů je proto větší časovou ztrátou. Navíc je na trati velmi obtížné předjíždění.

Nejrychlejším způsobem bude start na měkké pneumatice a poté přibližně po 12 kolech přejít na tvrdou. Přibližně stejně rychlá, ale s nepatrné větším opotřebením, je měkká směs na 14 kol a žlutá na 39 kol. Jako obvykle se to dá udělat i naopak.

Mírně pomalejší by měla být volba středně tvrdých pneumatik na 22 kol a tvrdých na 31 kol.

A konečně, nejrychlejší dvojí zastávka bude zahrnovat dva úseky na měkké směsi po 12 kolech a jeden na střední. Případně použití střední směsi ve druhém úseku na 29 kol.

Jelikož Pirelli přivezlo do Ruska měkčí řadu gum než v loňském roce, týmy musely tento víkend obzvlášť pečlivě zacházet s měkkými pneumatikami. Proto by mohl být velkou výhodou start na střední směsi, protože poskytuje větší flexibilitu.

Z první desítky budou na střední směsi startovat pouze Verstappen a Bottas. Druhé místo na startovním roštu se považuje za čistší linii, která by mohla Verstappenovi pomoci dostat se před Hamiltona a získat další výhodu v jeho odlišné strategii.

Následující infografika prozradí, kolik má který z jezdců k dispozici pneumatik.

 

 

 

Zdroj: Pirelli, úvodní foto: Pirelli

Zdroj: Pirelli

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama