clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Renault je ochoten dodávat motory Red Bullu

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 3.10.2020, 10:05

počet komentářů: 3
z toho nových:
poslední: 4.10.2020 07:15


Šéf Renaultu Cyril Abiteboul bez dlouhého rozmýšlení prohlásil, že francouzská automobilka může být do roku 2022 připravena dodávat své pohonné jednotky týmům Red Bullu, pokud o to bude včas požádána. Povinnost podělit se o své motory za minimální cenu stanovenou ve sportovních pravidlech F1 byla do pravidel zanesená v době, kdy Red Bullu po oznámeném rozchodu s Renaultem v roce 2015 hrozilo, že buď zůstane bez pohonných jednotek, nebo se bude muset spokojit s rok starými.

"Mohu potvrdit, že nás dosud v této věci nikdo nekontaktoval," řekl Abiteboul v rozhovoru pro Motorsport. "Jsme však součástí F1, jsme si vědomi jejích pravidel. Hodláme je dodržovat a dostát všem svým závazkům. Samozřejmě musejí být splněny podmínky. Musíme o to být požádáni, co jsme dosud nebyli. Je na to konkrétní časové okno, ale to ještě není blízko. Mělo by to být na jaře příštího roku. Víme, že ve F1 se za krátký čas může změnit mnohé a jaro 2021 je nyní ještě celkem daleko. Leccos se může stát. Takže splníme své závazky, pokud si to situace bude vyžadovat."

Abiteboul byl od nástupu do funkce šéfa motorového programu Renaultu ve F1 v nesčetných slovních přestřelkách s kolegou z týmu Red Bull Racing Christianem Hornerem i se šedou eminencí Red Bullu ve F1 Helmutem Markem. Obzvlášť po odchodu obou týmů Red Bullu k Hondě si nikdo nebral servítky. Nebude to teď divné, opět navazovat dodavatelsko-odběratelské vztahy?

"Určitě ano. Avšak musíme myslet na zájem formule 1. Ale nepředbíhejme, ještě je to daleko a nedokážu si představit, že by Red Bull neměl něco v záloze," naznačil Abiteboul.

Myslí si totiž, že jeho motory jsou pro Red Bull až plánem B: "Museli vědět, že toto se může stát. A Helmut a Christian jsou vždycky samý plán a řešení. Nemyslím si, že my jsme jejich plánem A. I my jsme věděli, že se to může stát. Věděl jsem, že účast potvrdili pouze do roku 2021 a již bylo na čase oznámit prodloužení. Jelikož tak dosud neučinili, dalo se tušit, že se tohle může stát. Stačí se podívat, jak daleko už jsme my s návrhem motoru na rok 2022, a hned máme jasnější obrázek."

Technická pravidla týkající se motorů se pro rok 2022 nijak zásadně nemění. Na trať se ale dostane nová generace vozů a je přirozené, že výrobci motorů potřebují upravit parametry, aby pohonné jednotky co nejlépe seděly do nového šasi. Vozy navíc budou aerodynamicky slabší a mít těžší osmnáctipalcová kola.

Kdo se směje naposled ... Foto: Renault

Ralf Schumacher už pro německou Sky Sport vymyslel teorii, že Red Bull by mohl převzít projekt Hondy a mít tedy vlastní motory. Po zavedení rozpočtového stropu pro týmy F1, při postupném omezování vývoje pohonných jednotek směrem k roku 2025, přerozdělení nákladů mezi dvě stáje a možná i s nějakým výrobcem sportovních automobilů v pozici sponzora motorů, by se o tom třeba i dalo uvažovat jako o možnosti. Zatím je to však pouze teorie stojící na vodě. Navíc Red Bull Racing letos přichází o titulárního sponzora, Aston Martin se příští rok spojí s Racing Pointem.

Zdroj: Motorsport, Sky Sport, úvodní foto: Red Bull

Zdroj: Motorsport, Sky Sport

Reklama

Komentáře ke článku

  Roberto - WWW.Robertozoznam.sk
4.10.2020 07:15
 
Je to naozaj na vode, ale ak sa Honda mieni sústrediť na elektrinu a vodík, tak hybridné technológie už naozaj nechce, no nie? Ale zostáva veľa otázok. Napríklad, bola by ochotná vzdať sa továrne v Sakure? Dali by sa tie motory vyrábať a aspoň mierne vylepšovať niekde inde? To už by chcelo inú továreň inej automobilky. A bude ochotná Honda predať čokoľvek do rúk inej automobilky? Stavil by som sa, že túto možnosť Red Bull časom vylúči, ale možno nejaká malá šanca je a na ňu odkazoval aj Abiteboul.
 

 

 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama