Předzvěst revolučních časů |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Volkswagen představil 20. října 1970 na tiskové konferenci v Salzgitteru model K70 společně s výrobním závodem vybudovaným speciálně pro produkci tohoto vozidla. Volkswagen přešel s kapalinou chlazeným motorem a pohonem předních kol u K70 na koncept, který byl pro tuto značku zcela nový, ale později se úspěšně prosadil ve vozech Passat a Golf. K70 disponoval podvozkem s nezávislým zavěšením všech kol. Mimořádně dlouhý rozvor umožnil vytvořit prostorný interiér. Vyztužený skelet karoserie byl doplněn deformačními zónami na přídi a zádi, uložením palivové nádrže v chráněném prostoru vzadu a sériově dodávanou přípravou pro bezpečnostní pásy na všech sedadlech. Karl-Günter Queisser u vozu, který ho provází podstatnou část jeho života Sedan se stupňovitou zádí navrhl Claus Luthe, jeden z nejvýznamnějších automobilových designérů své doby. Prvky jeho rukopisu charakterizovaly i pozdější bestsellery Volkswagenu, například Golf nebo Polo. Karl-Günter Queisser je jedním z těch, kteří bezprostředně zažili příchod K70 a dobu dalšího rozkvětu firmy. Dnes 79letý muž zahájil v roce 1970 svou kariéru ve Volkswagenu v Salzgitteru jako malíř a lakýrník. Svůj první K70 si pořídil už na podzim 1971. Vlastní ho dosud a zúčastňuje se s ním nejrůznějších soutěží a srazů. Zdroj: Volkswagen Komentáře ke článku
|
Reklama