Daimler ztratil majoritu ve svém továrním týmu |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
1 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Očekávané zprávy o tom, že Lewis Hamilton zůstává ve službách Mercedesu, jsme se nakonec včera nedočkali. Místo ní z Brackley přišla jiná, sice nenápadnější, ale možná ještě důležitější. Nejde ani tak o to, že chemický gigant Ineos se stal třetinovým vlastníkem týmu F1, jako spíše o to, že koncern Daimler přestal být jeho většinovým majitelem. Což samozřejmě otevírá pole pro nejrůznější spekulace o jeho případném úplném odchodu. Nejvyšší představitel Daimleru Ola Källenius nicméně při této příležitosti výslovně potvrdil, že Mercedes ve formuli 1 bude nadále provozovat tovární ekipu. „Získání podílu přímo navazuje na již existující roli Ineosu coby hlavního partnera. Tím, že Daimler svůj podíl snížil z dosavadních 60 procent na 33 a Toto Wolff ho naopak navýšil nad stávajících 30 procent, máme tu teď tři rovnocenné vlastnické subjekty,“ praví se v oficiálním prohlášení. Toto Wolff zůstane na velitelském můstku Mercedesu nejméně další tři roky. Foto: Mercedes V něm se současně uvádí, že Toto Wolff zůstane na postu šéfa stáje nejméně další tři roky. Ineos zaměstnává 22 000 lidí a jeho roční obrat se pohybuje kolem 50 miliard eur. V čele společnosti stojí Jim Ratcliffe, roku 2018 povýšený do šlechtického stavu. Tento údajně pátý nejbohatší Brit investuje velké sumy do sportu, ať už jde o cyklistiku, atletiku, fotbal (patří mu kluby FC Lausanne a OGC Nice) nebo jachtink. Jako sponzor Mercedesu byl Ineos poprvé prezentován 10. února tohoto roku. V září přinesl list Mail on Sunday informaci, pocházející od „vševěda“ Eddieho Jordana, že firma má zájem také o kapitálový vstup do týmu. Daimler i sám Wolff ji opakovaně dementovali, nicméně se ukázalo, že v tomto případě měl Jordan pravdu. Zdroj: Mercedes, Mail on Sunday, úvodní foto: Mercedes Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama