clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Budoucnost Alfy Romeo je nejistá

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 27.12.2020, 10:30

počet komentářů: 1
z toho nových:
poslední: 28.12.2020 09:18


Alfa Romeo má tým ve F1, ale nevlastní ho. Jeho jméno používá tým vlastněný Sauberem, který má k dispozici motory a technickou podporu sesterského Ferrari a také mu dává právo vybrat jezdce do jednoho z dvojice vozů. Komplikovaná dohoda tří stran byla nedávno prodloužena, ale pouze o jediný rok, do konce sezony 2021. To obyčejně nevěstí nic dobrého a šéf týmu Fréderic Vasseur připouští, že partnerství by se mohlo rozpadnout.

"Do konce roku 2021 jsme připoutáni k Ferrari," řekl v rozhovoru pro Blick. "Do té doby si budeme muset sednout nad účetní knihy a dobře se zamyslet nad novou smlouvou, která by měla být od roku 2022 do roku 2026, protože to bude období další generace vozů.

Je to jako manželství. Nedá se říct se stoprocentní jistotou, že celý život zůstaneš s jednou ženou, jako například já (smích). V partnerství bývají vzestupy i pády. My si chceme klást otázku: Co bude nejlepší pro nás? Dosud bylo Ferrari většinou solidním partnerem."

Ačkoli to zní trochu zvláštně, tak tým, který se již jmenuje jinak než jeho majitel, má ještě titulárního sponzora. Také polský PKN Orlen podepsal smlouvu na další rok, s čímž souvisí i setrvání Roberta Kubici na místě náhradního a testovacího jezdce. Celé jméno týmu vlastněného společností Sauber tak i příští rok bude Alfa Romeo Racing Orlen.

V budoucnu by se cesty Sauberu a Ferrari mohly rozejít. Ferrari prohlubuje spolupráci s Haasem, čímž se dodávky motorů, převodovek a dalších dílů Sauberu snadno odstaví až na třetí kolej. Za původní smlouvou, která byla nyní pouze prodloužena, stál Sergio Marchionne, bývalý generální ředitel Fiat Chrysler Automobiles, který už bohužel není mezi námi. A třetím zdrojem nejistoty je, že FCA plánuje fúzi s koncernem PSA (známějším pod starým jménem PSA Peugeot Citroën).

Může se tedy stát, že Alfa Romeo zůstane nebo že předá štafetu některé ze sesterských značek. Díky novému spojení bychom tak ve F1 mohli přivítat Citroën nebo například prémiově a zeleně laděnou značku DS. V případě rozchodu se nabízí zajímavé strategické partnerství s Renaultem a Alpine, jelikož Francouzi už dlouho hledají parťáka na užší spolupráci s továrním týmem.

Alfa Romeo ještě ve F1 nezapustila kořeny, nezakoupila podíl v týmu nesoucím jeho jméno a snadno se může vytratit. Foto: Alfa Romeo

Existenci trhlin ve spolupráci Sauberu s Ferrari naznačuje také umístění Micka Schumachera, mladého jezdce se jménem, ​​které je magnetem na sponzory, do týmu Haas. V Alfě Romeo zůstal Antonio Giovinazzi, čímž Schumacher přišel o možnost učit se v prvním roce od Kimiho Räikkönena. Místo toho bude v týmu s dalším nováčkem z F2.

"To se nechám podat," reagoval Vasseur na otázku, proč Schumacher skončil v rukou konkurenčního týmu. "Možná jen Ferrari dávalo smysl dát Micka Haasu a Giovinazziho nechat u nás. Kvůli stabilitě."

Zdroj: Blick, úvodní foto: Alfa Romeo

Zdroj: Blick

Reklama

Komentáře ke článku

  Pet - wing1seznam.cz
28.12.2020 09:18
 
v článku je to popsáno tak, že všechno do sebe pěkně zapadá a dává smysl. Schumacher překvapivě není v Alfě, Haas se stěhuje do Maranella, Alpine momentálně nemá komu dodávat motory. Pokud se Alfa stáhne a bude to nějaký Sauber Team F1 Orlen, Kimi skončí, Giovinazzi bude odsunut a jezdit bude Kubica, kterej auto zná a pomůže se zapracováním motoru Renaultu, a klidně někdo mladej z F2, na koho se letos nedostalo. Nabízí se Zhou kterej je juniorem Renaultu...
 

 

 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama