clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Obavy Mercedesu se týkají pneumatik

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 4.1.2021, 09:10

počet komentářů: 0


Technická pravidla zůstávají před sezonou 2021, poslední pro současnou generaci vozů, poměrně stabilní. Zásadněji ořezána byla pouze podlaha, aby tolik nepomáhala aerodynamice a vozy nebyly příliš rychlé, když už loni lámaly traťové rekordy. Zároveň se ale mění pneumatiky.

Přestože jezdci novým výrobkem Pirelli nebyli v podzimních testech nijak nadšení a mluvilo se o opětovném použití pneumatik ze sezony 2019, výrobce a FIA si prosadily své. Pneumatiky jsou tedy neznámou v rovnici, kterou si jinak Mercedes může být velmi jistý. Majitel zdaleka nejrychlejšího vozu minulé sezony pracuje na novém mistrovském díle již od začátku minulého léta.

"S naší mechanickou platformou můžeme být velmi spokojeni," řekl technický ředitel týmu James Allison. "Díky ní jsme většinou neměli problém dostat pneumatiky do ideální provozní teploty. Vůz je spolehlivý, motor skvělý. Vůz je také dobře vyvážený a aerodynamika spolupracuje s mechanikou. Tomu se říká dobrý základ.

Ale přesto máme obavy. Příští rok budeme používat nové pneumatiky. Trochu nás překvapily. Něco naznačil test v Portimãu. Ale byl to slepý test na zcela nové trati, takže nám moc nepomohl. Více informací jsme získali až během posledních dvou závodních víkendů (kdy se nové pneumatiky testovaly v trénincích). Musíme zkusit na základě dat zjistit, zda pneumatiky budou fungovat s naší mechanickou a aerodynamickou platformou."

W11 byl na začátku sezony o tolik rychlejší než konkurence, že Mercedes ho téměř nepotřeboval dále zlepšovat. Foto: Mercedes

Mercedes se pustil do vývoje nového vozu prakticky hned po opožděném startu sezony 2020.

"Vývoj jsme zastavili dříve, než bývá zvykem. Kvůli lockdownu jsme přišli o sedm týdnů práce v aerodynamickém tunelu. Sezona obvykle trvá 35 týdnů, takže jsme ztratili pětinu času. Poslední vývojový projekt byl ukončen uprostřed července, tedy o měsíc a půl dříve než obvykle. Poslední nové díly jsme nasadili ve Spa. V podstatě jsme nové věci nasadili ve třech vlnách. V Rakousku, v Silverstone a menší věci ve Spa-Francorchamps."

Zdroj: auto motor und sport, úvodní foto: Mercedes

Zdroj: Auto Motor und Sport

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
James Allison je zpátky! - 25.4.2023
Mercedes jde do závodů plachetnic - 6.10.2021
Allison odmítl místo šéfa týmu Mercedes - 14.5.2021
Mercedes mění technického ředitele - 9.4.2021
Mercedes odhalil W12 - 2.3.2021

Reklama