clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Williams přestane vyrábět vlastní převodovky

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 6.1.2021, 10:15

počet komentářů: 5
z toho nových:
poslední: 10.1.2021 09:27


Formule 1 se mění a představa startovního pole unikátních vozů, pouze s výjimkou motorů a pneumatik, patří minulosti. Spoluprací menších týmů s většími se mají snížit náklady na účast ve F1. Nová pravidla sepsaná pro rok 2022 mohla tuto změnu zastavit nebo podpořit a vyhrála druhá varianta. Důsledkem toho je, že poslední z malých týmů, který si ještě staví unikátní vůz a potřebuje do něj dostat pouze pohonnou jednotku od některého z větších hráčů, tento boj vzdává.

Williams už zkonstruoval svou poslední převodovku. Počínaje rokem 2022 začne používat převodovku svého dodavatele pohonných jednotek, tedy Mercedesu. Také bude nakupovat komponenty hydraulického systému.

"Rozšířené partnerství s Mercedesem Williamsu z dlouhodobého hlediska umožní zefektivnit jeho procesy designu a výroby, soustředit zdroje do jiných důležitých oblastí," píše v tiskové zprávě šéf týmu Simon Roberts. "Williams bude nadále konstruovat a vyrábět šasi ve vlastní továrně. Zůstává nezávislým týmem, ale formule 1 se mění a tým musí být schopen přizpůsobit se, aby byl konkurenceschopný."

Je třeba připomenout, že Williams již třikrát v řadě skončil na posledním místě v Poháru konstruktérů a rodina Williamsových ho loni raději prodala americké investiční skupině Dorilton Capital. Obchodní model malého, ale stoprocentně nezávislého týmu již nejspíš nebude udržitelný.

Další vozy Williamsu již nebudou stoprocentně unikátní. Tým soustředí úsilí do menšího počtu oblastí. Foto: Williams

V současnosti se prohlubuje spolupráce mezi Racing Pointem a Mercedesem, Haasem a Ferrari i AlphaTauri a Red Bullem. Alfa Romeo (Sauber) má technickou spolupráci s Ferrari, ale povídá se, že počínaje rokem 2022 by se mohla spojit s Renaultem, který také velmi chce s někým spolupracovat. Jediným týmem, který nemá vlastní pohonné jednotky, ale navrhuje a vyrábí si vlastní převodovky i celý zbytek vozu, zůstane McLaren.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Williams

Zdroj: Motorsport

Reklama

Komentáře ke článku

  juras - williamsquick.cz
10.1.2021 09:27
 
Pořád je ve hvězdách co nový majitele s týmem provedou...
Ale nutno si všimnout že krůčky které dělají vypadají pozitivně a racionálně.
U týmu se objevilo několik nových sponzorů, angažování Capita je podle taky dobrý krok...zatím mi to připadá že mají plán...a je postupný...žádné hrrr.
Co se týče převodovky...může to taky znamenat že nová automobilka do F1 v blízké budoucnosti nepřijde. Pak pro Williams nemá cenu držet výrobu vlastní převodovky...když vlastně může s motorem nakoupit stejně špičkovou převodovku.
To že tímhle přichází o část samostatnosti je v současné době jen historický fakt...ale žádná tragédie. Ostatně Williams hodně dlouho vítězil a získával i tituly s prevodovkami Hewland.
Přechod na převodovky Mercedes ještě reálné zvažoval Williams už v minulých letech. Můj názor je že stále se nechtěli vzdát výroby vlastní převodovky protože věřili že nová komerční smlouva umožní změnami podmínek návrat Williamsu do špičky. Chtěli si udržovat status plně nezávislého týmu (přirozeně krom motoru).
Teď si začínám myslet že Williamsovi to vzdali protože "staré časy" se už nevrátí...nová komerční smlouva nejspíš není tak velkým krokem k narovnání financí v F1 jak očekávali...Williamsova historie asi nebyla oceněna tak jak si představovali...a tým v současné situaci nemá silnou pozici pro vyjednávání.
Myslím že viděli že nebyla v dohlednu doba kdy by mohl Williams vlastní silou zase vládnout F1.
A k tomu ta epidemie...tým který se ocitl na hraně co se týče přežití.
Od chvíle kdy se Frank musel stáhnout do ústraní běžel u Williamsu čas kdy potřebovali najít nového vůdce. Byl tam Adam Parr...pak dostala šanci Claire. Ale vypadá to že nový "Frank" prostě není...a tak bylo lepší to zabalit...z historie se žít nedá...dobře je to teď vidět u Ferrari...ač oproti Williamsu mnohem lépe finančně zajištěno odměnami za historií...padlo hodně dolů.
Takže nemyslím že konec vlastních převodovek je pro Williams nějaká špatná zpráva...za současné konstelace je to vlastně pozitivní.
 

 

 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama