Sto tisíc baterií z Mladé Boleslavi |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Společnost Škoda Auto dnes zhotovila stotisící vysokonapěťovou trakční baterii. V areálu v Mladé Boleslavi o ploše zhruba 2000 čtverečních metrů vedle produktů pro vlastní plug-in hybridní vozy vznikají také akumulátory pro koncernové značky Audi, Seat a Volkswagen. Výroba v závodě byla zahájena v září 2019. Baterie je sestavena zhruba za dvě hodiny, když přitom projde 66 různými pracovními stanicemi. Každých 88 vteřin sjede z linky jedna, určená pro plug-in hybridy na bází modulární platformy s příčně uloženým motorem (MQB). Zásluhu na tom má 58 zaměstnanců v každé směně, kterým pomáhá třináct robotů. V Mladé Boleslavi už smontovali sto tisíc baterií pro plug-in hybridy Na lince se moduly pro levou i pravou polovinu systému nejprve montují separátně. Jsou opatřeny speciální fólií, která odvádí teplo a slouží k chlazení. Posléze se mezi obě části vloží hliníkový chladič a následně se celek přesune do masivní hliníkové vany. Dalším krokem je instalace potřebné elektroniky, kabelových svazků, těsnění a držáků. Aby se zaručilo, že proces spolehlivě běží, v pravidelných intervalech se do linky vkládají speciálně upravené testovací kusy. Po kontrole těsnosti následují prověrka elektrických funkcí na celkem třinácti zkušebních stavech a nabití na část kapacity. Zdroj: Škoda Auto Komentáře ke článku
|
Reklama