clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Alpine odhalilo A521

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 2.3.2021, 18:45

počet komentářů: 16
z toho nových:
poslední: 6.3.2021 18:26


Nový tým Alpine nám dnes ukázal dvoj první monopost F1. V souladu s očekáváním je oděn převážně v modré barvě, tradiční pro závodní vozy z Francie. Aby byla národnost tohoto týmu jasná, na konci krytu motoru i bočnic má francouzskou trikoloru. Sídlem týmu je sice anglické město Enstone, ale pohonná jednotka je francouzská a vzniká ve spolupráci mateřského koncernu Renault se společností Mecachrome. Vůz dostal jméno A521.

Jedním ze závodníků zůstal Francouz Esteban Ocon. Namísto Daniela Ricciarda však bude letos ve druhém voze sedět Fernando Alonso. Dvojnásobný mistr světa se po dvouleté přestávce vyplněné závoděním ve vytrvalostních závodech, IndyCar i v Rally Dakar, vrací k týmu z Enstone, se kterým získal své dva tituly. Při výběru náhradního jezdce tým trochu nečekaně sáhl po Daniilu Kvjatovi, bývalém závodníkovi týmů Red Bull a AlphaTauri.

Spolu se jménem Renault odešel také Cyril Abiteboul. Z týmu Suzuky v MotoGP přichází úspěšný Davide Brivio, který dostal místo závodního ředitele. Výkonným ředitelem týmu je Marcin Budkowski a nad sebou mají přímo generálního ředitele automobilky Alpine, Laurenta Rossiho.

"Některé aspekty mě nepřekvapují. Jsou v souladu s tím, co jsem už v motorsportu poznal, ale některé aspekty jsou zcela nové," přiznal Brivio. "Hodně věcí je stejných. F1 i MotoGP jsou týmové sporty. Skupina lidí musí interagovat a společně si vytvořit dobré pracovní prostředí. Velký rozdíl je v návrhu a vývoji vozu. Formule 1 je mnohem komplikovanější než MotoGP. Když to zjednoduším, monopost má mnohem více dílků! Je nutné dát dohromady spoustu věcí a je to závod o to, kdo to zvládá nejrychleji. Čeká mě fascinující proces pochopení všeho kolem vývoje a manažování."

Jako technický ředitel šasi Pat Fry, tak i technický ředitel motorů Rémi Taffin, se vyjádřili, že vůz Alpine A521 i motor Renault E-Tech 21 jsou logickou evolucí loňských projektů a týmu mají pomoci udržet si dobrou pozici, zatímco bude na obou frontách probíhat větší vývoj vstříc roku 2022.

Nové Alpine A521. Foto: Alpine

Zdroj: Motorsport, f1i, Alpine, úvodní foto: Alpine

Zdroj: Motorsport, f1i, Alpine

Reklama

Komentáře ke článku

  aрi - apipobox.sk
6.3.2021 18:26
 
 

 

 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Brivio je v nové roli šťastný - 24.3.2022
Proč Alpine nemá šéfa týmu? - 3.3.2021

Reklama