clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Vyhlídky BMW jsou navzdory pandemii pozitivní

vydal: Zdenda Balcar
zveřejněno: 20.3.2021, 16:20

počet komentářů: 0


Ziskovost BMW Group ve druhé polovině finančního roku 2020 dobrou startovní pozici pro rok 2021. Navzdory celosvětové pandemii zaznamenal prémiový výrobce automobilů v posledních šesti měsících roku 2020 působivý zisk před zdaněním 4724 milionů EUR, o 9,8 % více oproti už tak vysokým 4303 milionům eur z roku 2019. Po poklesu příjmů souvisejícím s pandemií ve druhém čtvrtletí se BMW Group rychle vrátila do pro ni více známého směru profitu. Ve druhé polovině roku dodala zákazníkům více než 1,36 milionu vozů, výrazně více než v odpovídajícím období předešlého roku.

 

S výjimkou druhého čtvrtletí vykázala skupina ve zbývajících třech čtvrtletích roku 2020 vyšší příjmy před zdaněním než v předešlém roce. Zisk před zdaněním za čtvrté čtvrtletí vzrostl na 2260 milionů EUR (2019: 2055 milionů EUR; +10,0 %). Podíl zisku před zdaněním zaznamenal nárůst na 7,7 % (2019: 7,0 %).

Obchodní výkonnost skupiny za finanční rok 2020 jasně odráží dopad pandemie koronaviru. Vzhledem k celosvětovým lockdownům trvajícím několik týdnů dodávky vozidel zákazníkům klesly o mírných 8,4 % na 2 325 179 vozů. Navzdory tomuto trendu byl obzvláště silný růst ve vyšším segmentu luxusních vozů, dodávky vzrostly o 12,4 % na více než 115 000 vozidel, což zahrnuje prodeje řady 7 a řady 8, stejně jako BMW X7 v jeho prvním kompletním roce na trhu. Prodeje v tomto ziskovém segmentu od roku 2018 vzrostly o více než 70 %.

Tržby skupiny mírně klesly na 98 990 milionů EUR (2019: 104 210 milionů EUR; –5,0 %). Zisk před finanční uzávěrkou výrazně klesl na 4830 milionů EUR (2019: 7411 milionů EUR; –34,8 %). Pokles zisku před zdaněním na 5222 milionů EUR (2019: 7118 milionů EUR; –26,6 %) částečně odráží i negativní dopad nepříznivých směnných kurzů. Předběžná marže před zdaněním byla 5,3 % (2019: 6,8 %).

Rentabilita tržeb automobilového segmentu za rok skončila na 2,7 % (2019: 4,9 %). Ve čtvrtém čtvrtletí si rentabilita tržeb meziročně polepšila na 7,7 % (4. čtvrtletí 2019: 6,8 %). Cash flow generované automobilovým segmentem se během druhé poloviny roku rovněž vyvíjelo pozitivně, otočilo se z pandemií ovlivněné záporné hodnoty v prvním pololetí na pozitivní za celý rok 3395 milionů EUR (2019: 2567 milionů EUR). Ostatními faktory ovlivňujícími cash flow byly nižší počet záručních nákladů, vyšší výnosy z prodeje ojetých vozidel a zvýšené zálohové platby od prodejců v posledním čtvrtletí.

I přes nestabilní situaci způsobenou globálním rozšířením koronaviru očekává BMW Group ve finančním roce 2021 pozitivní vývoj a stabilní míru rizik.

Předpokládá se, že automobilový průmysl zaznamená meziroční nárůst dodávek zákazníkům po celém světě, a že rentabilita tržeb pro segment se bude pohybovat v rozmezí od 6 do 8 procent.

Pro návratnost kapitálu v segmentu finančních služeb se předpokládá rozmezí 12 až 15 procent. Očekává se, že segment motocyklů zaznamená solidní nárůst dodávek zákazníkům. Lze predikovat, že rentabilita tržeb bude v rozmezí 8 až 10 procent.

 

 

Zdroj: BMW

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama