F1 chystá soutěž v hybridních systémech |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
2 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podle nejnovějších zpráv se Formule 1 ve spolupráci s FIA zamýšlí nad tím, jak v budoucnu co nejefektivněji otevřít soutěž v oblasti hybridních technologií. Vývoj současných pohonných jednotek bude zmrazen na začátku příštího roku a boj na tomhle poli ustoupí do pozadí, aby se výrobci mohli plně soustředit na vývoj vstříc roku 2025, kdy bude soutěž obnovena. Vedení F1 však prý nechce automobilky motivovat k dalším obrovským investicím do spalovacího motoru, ačkoli ten je srdcem celého vozu a také ho čeká zásadní změna, jelikož má spalovat palivo ze stoprocentně obnovitelných zdrojů. I nadále se ale nejspíš bude jednat o 1.6litrové motory V6 a navýšení výkonu přinesou nové hybridní systémy. "Musíme být uhlíkově neutrální, musíme snížit náklady a musíme se ujistit, že motory budou mít dobrý zvuk," objasnil priority Ross Brawn, výkonný sportovní ředitel F1. "Pravděpodobně určíme maximální množství energie z baterií, ale pak už bude na výrobcích, jak tuto energii využijí," doplnil šéf FIA pro oblast motorů, Gilles Simon. "To výrobcům umožní probádat vlastní cesty a odlišit se. Náklady chceme snížit sjednocením technologie baterií, ale s touto jednou výjimkou bychom jim mohli dát stoprocentní svobodu." Jezdec by tak mohl mít k dispozici i silnější elektrický režim, ve kterém baterii "vycucne" v extrémně krátkém čase. Pomůže mu to při předjíždění, takže možná už F1 ani nebude potřebovat DRS. "Analyzujeme i takovou možnost, byla by to perfektní podívaná. S dnešními technologiemi by nebyl problém vizualizovat to pro televizní diváky, takže by díky televizní grafice viděli, když někdo používá extrémní režim a kolik energie ještě má v baterii." Robustní spalovací motory vyšly z módy a vešly do historie. Foto: Ferrari Přizpůsobení se zelené budoucnosti automobilového průmyslu je nezbytné pro udržení špičkových výrobců motorů i přilákání nových. Generální ředitel automobilky Porsche, Olivier Blume, už potvrdil, že koncern Volkswagen dostal od F1 pozvánku a seriózně uvažuje o jejím přijetí. Volkswagen je považován za favorita na nahrazení Hondy v pozici motorového partnera týmu Red Bull, ale také je pravdou, že F1 tohoto giganta neúspěšně lanaří již celá desetiletí. Zdroj: grandprix, Marca, úvodní foto: Mercedes Zdroj: grandprix, Marca Komentáře ke článku
|
Reklama