Kdo je kdo na boxové zídce Mercedesu? |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Boxová zídka je místo, kde parta inteligentních lidí dělá důležitá rozhodnutí svého týmu. To víme. Pojďme se ale blíže podívat na zídku úřadujících šampionů z Mercedesu, kteří nám zároveň připomenou, která funkce co znamená a jakou má odpovědnost. Role průvodce se ujal Ron Meadows, kterému patří jedna z pěti židlí na zídce. "Nejvíce napravo sedí Simon Cole. Simon je naším šéfinženýrem, což v podstatě znamená, že má odpovědnost za spolehlivost vozů, jejich provoz. On řekne, kdy je vůz přetížen, kdy jsou například teploty příliš vysoké, nebo i příliš nízké. To je jeho hlavním úkolem během tréninků. Během závodu také sleduje počasí. Někdy před deseti lety jsme si uvědomili, že každý má co říct k tomu, jak to vypadá s počasím. Rozhodli jsme se, že to bude dělat pouze Simon, a musím říct, že je v tom skvělý. Vedle něj sedí James Vowles. On je naším strategickým ředitelem. James má během závodu poslední slovo ohledně strategií. V komunikačním systému má spoustu tlačítek pro komunikaci s Brackley, Brixworthem, garáží... On řekne, kdy vozům vyměníme pneumatiky a které to budou. Uprostřed sedává James Allison, ale ten s námi není vždy. Jak asi víte, James je našim technickým ředitelem. Je s námi asi tak na každém třetím závodě, protože má mnoho práce (v továrně), kde pracuje na zrychlení současného vozu i na voze pro další sezonu. Když je s námi, tak samozřejmě využijeme jeho bohaté zkušenosti. Dále nalevo je místo pro Andrewa Shovlina, hlavního závodního inženýra. Andrew se v podstatě stará o harmonii v garáži mezi dvěma inženýrskými týmy (kolem dvou vozů), aby obě strany měly informace o nastavení, o tom, co se chystáme udělat a obecně věděli, co se děje na opačné straně garáže. A mohu říct, že nám to takto funguje. Zcela vlevo sedím já," řekl Ron Meadows, sportovní ředitel týmu. "Mým úkolem je zajistit, abychom se nedostali do problémů s FIA a dodrželi všechna sportovní pravidla. Také dohlížím na mechaniky, spolupracuji s Jamesem. On řekne mně, jaký typ pneumatik potřebujeme a já vyberu konkrétní sadu. Já řeknu mechanikům, kdy vyběhnout z garáže, který vůz přijede jako první a podobně. V komunikačním systému mám přímou linku na ředitelství závodu, takže můžu mluvit s Michaelem Masim (ředitelem závodu FIA) a ostatními tam nahoře. Oni mně posílají informace a já se jich ptám, zda to bylo nebo bude v pořádku. Skrze mě například jdou upozornění jezdcům, že porušují limity trati." Pět obsazených židlí, deset viditelných obrazovek a na pultu je ještě dalších pět s informacemi ukrývanými před konkurencí. Foto: Mercedes V závodím týmu jsou další moc významný lidé, které Meadows nezmínil, protože nemají místo na boxové zídce. Šéf týmu Mercedes, Toto Wolff, má vlastní místo v garáži, kde si ho režisér závodu vždycky najde, když očekává emocionální reakci. Skrytí v garáži jsou i dva závodní inženýři, Peter Bonnington a Riccardo Musconi, kteří nejvíce komunikují s jezdci. Zdroj: Mercedes, úvodní foto: Mercedes Zdroj: Mercedes Komentáře ke článku
|
Reklama