Newgarden porazil Hertu o 0,0031 sekundy |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Do nedělního závodu odstartuje z pole position Josef Newgarden. Rozhodla o tom kvalifikace, která skončila velmi těsným vítězstvím Newgardena před Hertou. Překvapení se zrodilo hned na úvod, kdy šance vyhasly pro vítěze druhého tréninku O´Warda. Perné chvíle si v první části kvalifikace odbyl tým Willa Powera. Když se Australan vydal na dráhu, objevily se problémy s elektronickou řídící jednotkou a Power musel okamžitě zpátky do boxů. Zatímco jeho stájoví kolegové okupovali první příčky výsledkové listiny, musel Power sedět v boxech a čekat na výměnu ECU – podobně jako v prvním závodě v Detroitu, kde kvůli závadě na jednotce nešlo vůz nastartovat. Na trať se Power dostal 3 minuty a 20 vteřin před koncem, okamžitě vyrazil z boxů na měkké sadě pneumatik. Přitom možná trochu ovlivnil rychlé kolo Rosenqvista, což IndyCar prověřovala, ale nakonec nedošla k závěru, že by to vyžadovalo penalizaci. V posledních vteřinách se jezdci střídali na prvním místě jako figurky na orloji. Bourdais, Rahal, Harvey, Newgarden. Když už vypršel stanovený čas, skočil Power na 4. místo. Na trati byli ještě další jezdci, kteří měli šanci se do první šestky dostat. Za cílovou páskou zůstal stát Harvey. Rossi, který měl rozjeté rychlé kolo, zpomalil a na postupovou příčku se nedostal. To ale neudělal Pagenaud a poskočil do první šestky. To se ale vůbec nelíbílo Robu Edwardsovi, který je závodním stratégem Alexandra Rossiho. Edwards si stěžoval u IndyCar. Protest nakonec byl úspěšný. Pagenaud přišel o svůj nejlepší čas, to tedy i Rossi. Harvey přišel o nejlepší kolo kvůli způsobení žluté fáze. Ale i tak to znamenalo, že Rossi postupuje dál. A společně s ním také Bourdais, Rahal, Power, Palou a nejrychlejší pilot celé skupiny, Newgarden. Ve druhé skupině jsme taková dramata neviděli. Přesto ani tady nechyběly překvapující výsledky. Především to, že nejrychlejší pilot dopoledního tréninku O´Ward skončil až 10. a nepostoupil. Stejný osud postihl i Grosjeana, který zatím v IndyCar v kvalifikacích pozitivně překvapoval. Z posledního postupového místa se dál dostal VeeKay. Jen 6 tisícin na něj ztratil McLaughlin. Dál šli také tři piloti týmu Andretti Autosport (Herta, Hunter-Reay a Hinchcliffe) a dva týmu Chipa Ganassiho (Dixon a Ericsson). Nejrychlejší čas si připsal Herta. Semifinále přineslo konec pro lídra šampionátu. Palou byl na postupové příčce, než jej v závěru překonali oba stájoví kolegové a odsunuli na první místo, které znamenalo konec nadějí na pole position. S ním skončili Rahal, Hinchcliffe, Hunter-Reay, VeeKay a Bourdais. V závěrečném souboji šestice nejrychlejších to byla především bitva Newgardena a Herty. Ostatním pilotům se výrazně vzdálili. Nakonec rozhodlo 31 desítitisícin. Power své rychlé kolo zkazil a musel se spokojit s výkonem, který předvedl na úvod kvalifikačního finále. Díky tomu se před něj dostal Ericsson. Dixon a Rossi obsadí třetí řadu.
Zdroj: Původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar Zdroj: Původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar Komentáře ke článku
|
Reklama