Poté, co se během úterý a středy proháněly v Abú Zabí v rámci posezonních testů monoposty F1, přihlásila se o slovo F2. Také "druhá liga" má na okruhu Yas Marina v plánu posezonní testování. To odstartovalo ve čtvrtek a potrvá do soboty. Každý z testovacích dnů bude rozložen do dvou tříhodinových částí. Piloti mají pro celé testy k dispozici osm sad středních pneumatik Pirelli.
První den dopadl nejlépe pro Jehana Daruvalu. V první tříhodinovce ještě zajel nejrychlejší čas Felipe Drugovich a Daruvala se musel spokojit se druhou příčkou. V odpolední části byl už ale nejlepší Ind a s časem 1:35,435 zvítězil. Daruvala se testů účastní v barvách Premy, za kterou závodil už v roce 2019 ve FIA F3. Jestli ale za tým pojede i v příští sezoně F2, zatím nebylo oficiálně potvrzeno. Jeví se to ale stále více reálněji. Drugovich skončil v kombinovaných výsledcích čtvrtečního programu druhý. Třetí příčku obsadil Jack Doohan.
250189
Felipe Drugovich byl nejrychlejším jezdcem dopolední části. Foto: FIA Formula 2
Z pilotů, pro které se jednalo o první oficiální svezení s F2, se zadařilo nejvíce Calanu Williamsovi z Tridentu. Australan, který letos závodil ve FIA F3 za Jenzer, obsadil desáté místo. Premiéra letošního šampiona FIA F3 Dennise Haugera nedopadla ideálně. Nor totiž dopoledne kolidoval v páté zatáčce s Jürim Vipsem a musel být odtažen do boxů. Incident si vyžádal červenou vlajku. V celkových výsledcích dne skončil Hauger šestnáctý.
Nemalá pozornost se během pondělních jízd upírala také na Juana Manuela Correu. Pro Američana šlo o první jízdu ve F2 od velkého incidentu ve Spa-Francorchamps z roku 2019, při kterém přišel o život Anthoine Hubert a Correa utrpěl četná zranění. Čtvrteční jízdy pro něj skončily čtrnáctým časem.
250195
Dennis Hauger hned první den za volantem monopostu F2 kolidoval. Foto: FIA Formula 2
Zmíněná kolize Vipse a Haugera nebyla jediným případem, kdy byla vyvěšena červená vlajka. Kromě zmíněné dvojice se dopoledne přerušovalo také kvůli Clémentu Novalakovi, Amaurymu Cordeelovi, Frederikovi Vestimu a Théovi Pourchairemu. Ti všichni zastavili na dráze. Cordeel se postaral o červenou vlajku i odpoledne. Opět totiž zůstal stát na trati. Ze stejného důvodu se přerušovalo i kvůli Vipsovi.
Cordeel nastoupil za nový tým Van Amersfoort, který od příštího roku nahradí ve startovním poli HWA Racelab. Belgičan obsadil poslední 22. příčku. Jeho týmovému kolegovi Jaku Hughesovi se dařilo více. Skončil jedenáctý. Brit usedne do kokpitu Van Amersfoortu ještě v pátek. V sobotu ho už ale nahradí Cem Bölükbaşı.
250192
V akci se poprvé představila i stáj Van Amersfoort. Foto: FIA Formula 2
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Jehan Daruvala
Prema Racing
Mecachrome
1:35,435
72
2.
Felipe Drugovich
MP Motorsport
Mecachrome
1:35,577
+ 0.142
75
3.
Jack Doohan
UNI-Virtuosi
Mecachrome
1:35,851
+ 0.416
85
4.
Théo Pourchaire
ART Grand Prix
Mecachrome
1:35,981
+ 0.546
58
5.
Liam Lawson
Carlin
Mecachrome
1:36,208
+ 0.773
93
6.
Ralph Boschung
Campos
Mecachrome
1:36,340
+ 0.905
80
7.
Jüri Vips
Hitech Grand Prix
Mecachrome
1:36,571
+ 1.136
47
8.
Logan Sargeant
Carlin
Mecachrome
1:36,599
+ 1.164
93
9.
Roy Nissany
DAMS
Mecachrome
1:36,643
+ 1.208
76
10.
Calan Williams
Trident
Mecachrome
1:36,705
+ 1.270
74
11.
Jake Hughes
Van Amersfoort
Mecachrome
1:36,708
+ 1.273
75
12.
Marino Sató
UNI-Virtuosi
Mecachrome
1:36,718
+ 1.283
87
13.
Marcus Armstrong
Hitech Grand Prix
Mecachrome
1:36,733
+ 1.298
85
14.
Juan Manuel Correa
Charouz Racing System
Mecachrome
1:36,886
+ 1.451
71
15.
Frederik Vesti
ART Grand Prix
Mecachrome
1:36,912
+ 1.477
58
16.
Dennis Hauger
Prema
Mecachrome
1:36,960
+ 1.525
64
17.
Ajumu Iwasa
DAMS
Mecachrome
1:37,018
+ 1.583
80
18.
Oliver Caldwell
Campos
Mecachrome
1:37,031
+ 1.596
71
19.
Clément Novalak
MP Motorsport
Mecachrome
1:37,069
+ 1.634
62
20.
Guilherme Samaia
Charouz Racing System
Mecachrome
1:37,073
+ 1.638
67
21.
Teppej Natori
Trident
Mecachrome
1:37,387
+ 1.952
78
22.
Amaury Cordeel
Van Amersfoort
Mecachrome
1:38,887
+ 3.452
41
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA Formula 2
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.