clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Jezdci opět nepijí

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 14.5.2022, 09:25

počet komentářů: 0


Letos se ve F1 opět rozmohl nešvar, který už měl být minulostí. Nezdravé hubnutí. Jezdci, hlavně ti vyšší, zkoušejí i v horku během fyzicky namáhavého závodu pít co nejméně nebo vůbec, aby si s sebou do kokpitu nemuseli brát vodu, která je prostě těžká.

Má se za to, že velká většina vozů stále nedosáhla minimální pravidly předepsané hmotnosti 798 kilogramů, pořád mají nadváhu. Jezdci jsou však, narozdíl od minulosti, chráněni stanovenou minimální hmotností jezdce v kokpitu. Ta je 80 kilogramů a je-li jezdec, například nižšího vzrůstu, pod touto hmotností, má kokpit obtěžkaný závažími.

To letos zachránilo hlavně vyšší jezdce od nezdravé diety, zbavování se svalové hmoty, za účelem kompenzování nadváhy vozu. Výšku 180 centimetrů a více mají Max Verstappen, Lance Stroll, Esteban Ocon, Daniel Ricciardo, Charles Leclerc, Nicholas Latifi, Alexander Albon i George Russell. Na hmotnost nápoje se však zapomnělo, a tak jezdci šetří.

Max Verstappen například po závodě řekl, že během dvou hodin ztratil tři kilogramy tělesné hmotnosti. Jezdci se po skončení závodu váží, takže musel mít docela dobrou představu o tom, kolik vypotil. Do kokpitu si přitom prý nápoj vzal, ale záměrně v nedostatečném množství. I proto jednou z prvních věcí, které přes vysílačku řekl svému týmu po vítězství v Miami, bylo, ať ho určitě čeká někdo s nápojem. Ricciardo zase o sobě prohlásil, že je žíznivý jako houba.

Ano, vedro bylo v tomto závodě určitě faktorem, protože každých pár gramů se počítá,“ řekl jezdec McLarenu. „Nedopřál jsem si luxus tří litrů tekutin v kokpitu. Vzal jsem si trošku, ale ne plnou nádobu, ne dost. Ale nebyl jsem jediný. Jezdci jsou pak na konci závodu samozřejmě poněkud dehydrovaní. A bylo pořádné vedro.

Tři litry tekutin by byly považovány za luxus. Foto: McLaren

Podle komentátora Sky F1, Martina Brundla, je dehydratace a s tím spojené vyčerpání a zhoršený úsudek za větším množstvím jezdeckých chyb v závěru závodu. Viděli jsme tam kolizi Landa Norrise s Pierrem Gaslym, neobvykle optimistické manévry Sergia Péreze i Fernanda Alonsa, kolizi Micka Schumachera se Sebastianem Vettelem, kolizi Kevina Magnussena s Lancem Strollem a Valtteri Bottas před sebe zdarma pustil oba mercedesy.

Zdroj: f1i, Sky, úvodní foto: Red Bull

Zdroj: f1i, Sky

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Kdo zůstane sedět na lavičce? - 2.3.2023
Ricciardo je třetím jezdcem Red Bullu - 23.11.2022
Ricciardo je jednou nohou zpět v Red Bullu - 20.11.2022
Markovi Renault nechybí, Ricciardo ano - 1.2.2020

Reklama