Martins předjel Staňka hned v úvodu a slaví druhý triumf
vydal:
Dušan Bouzek
zveřejněno:
22.5.2022, 10:00
počet komentářů:
0
V hlavním závodě FIA F3 si dojel pro druhé letošní vítězství Martins. Pilot ART Grand Prix rozhodl o triumfu už v první zatáčce, kde předjel Staňka. Díky tomuto triumfu se Francouz vrací do čela šampionátu. Druhý skončil Staněk a třetí Hadjar. Na trať dvakrát vyjel zpomalovací vůz, a to kvůli haváriím Villagómeze a Benavidese.
Před startem hlavního závodu víkendu si mohli čeští fanoušci dělat naděje. Po vítězství v páteční kvalifikaci totiž stál na první příčce startovního roštu Staněk. Pilot Tridentu tak měl šanci stát se prvním pilotem, který letos vyhraje více než jeden závod. Vedle něj stál druhý Martins. Následovali Smoljar, Hadjar, Leclerc, Bearman, Collet, Frederick, Crawford, Correa, Vidales, Colapinto, Saucy, Rasmussen, Martí, Ušijima, Villagómez, O´Sullivan, Yeany, Alatalo, Zendeli, Maini, Azman, Cohen, Trulli, Malvestiti, Benavides, Pizzi a Tóth. Maloney opět startoval z boxů, což byl trest za to, že při kvalifikaci nezastavil na převážení.
Staněk se hned v úvodu propadl na druhou příčku. Martinsovi se ho totiž v první zatáčce podařilo po vnějšku objet a byl to tak Francouz, kdo se stal novým lídrem. Hadjar se dostal na třetí místo před Smoljara. Pátá pozice patřila po prvním kole Bearmanovi, šestá Crawfordovi, sedmá Frederickovi, osmá Colletovi, devátá Leclercovi a bodovanou desítku uzavíral sobotní vítěz Vidales. Ušijima vycestoval na výjezdu ze dvanácté zatáčky ven z dráhy. Do závodu se ale zvládl zapojit zpět.
Frederick se v úvodu druhého kola posunul na šestou pozici. Crawford tak spadl na sedmou příčku. Rozestup mezi Martinsem a Staňkem činil sedm desetin.
Ve čtvrtém kole skončil závod pro Villagómeze. Mexičan havaroval a skončil ve zdi. Stalo se tak ve dvanácté zatáčce po kontaktu s Mainim. Staněk se musel bránit Hadjarovi, který už byl těsně za ním. Zatím se mu to ale dařilo.
Ředitelství závodu vyslalo po Villagómezově havárii na dráhu zpomalovací vůz. Za ním kroužilo startovní pole v pořadí Martins, Staněk, Hadjar, Smoljar, Bearman, Frederick, Crawford, Collet, Leclerc, Vidales, Colapinto, Correa, Saucy, Martí, Rasmussen, O´Sullivan, Yeany, Alatalo, Zendeli, Maini, Azman, Cohen, Benavides, Trulli, Maloney, Pizzi, Malvestiti, Ušijima a Tóth. Maini byl za incident s Villagómezem vyšetřován.
252950
Roman Staněk vydržel na prvním místě jen chvíli. Foto: Trident
Mezi Mainim a Villagómezem došlo ještě před zmíněným incidentem k souboji v první zatáčce. Při něm Maini vytlačil Villagómeze z trati. Sportovní komisaři ale usoudili, že v tomto případě nebudou udělovat penalizace.
V osmém kole došlo k restartu závodu. Staněk se sice na konci cílové rovinky přitáhl na Martinse, Francouz ale zůstal první. Dopředu ovšem šel Crawford, který se vrátil na šestou pozici před Fredericka. Američana navíc vzápětí zdolal i Collet a připravil ho tak o sedmé místo.
Staněk se byl po restartu schopen držet za Martinsem v rozestupu menším než jedna sekunda. Své naděje tak mohl upínat k době, kdy ředitelství závodu znovu povolí využívání systému DRS. Maini dostal za zavinění incidentu s Villagómezem deset sekund.
Ještě předtím, než bylo znovu povoleno používání DRS, se ale Martins dokázal od Staňka utrhnout a navýšil svůj náskok na více než jednu sekundu. Český pilot se navíc musel bránit Hadjarovi. Junior Red Bullu se pokusil zaútočit v první zatáčce, Staněk si ale pozici ubránil.
Brzy ale vyjel na dráhu další zpomalovací vůz. Ve druhé zatáčce totiž havaroval Benavides a i pro něj tak závod skončil. Pilot Carlinu si stěžoval, že se autu nechtělo zatáčet.
Za zpomalovacím vozem se kroužilo do konce 14. kola. Pak se znovu začalo závodit. Do cíle zbývalo devět kol.
I druhý restart si Martins pohlídal a zůstal první. Staněk zůstal druhý a Hadjar třetí. V problémech se ale ocitli Leclerc a Vidales. Ti po vzájemném souboji vycestovali v první zatáčce mimo trať. Oba spadli za bodovanou desítku. Zatímco Leclerc se propadl na 12. příčku, Vidales dokonce až na poslední 28. pozici. Sportovní komisaři začali incident vyšetřovat.
Krátce po Vidalesových potížích se tým Campos ocitl v dalších problémech. Mezi sebou totiž bojovali jeho zbylí dva jezdci Yeany a Martí. Druhý jmenovaný skončil při souboji mimo trať. Yeany si navíc při kontaktu poškodil přední křídlo a zajel k mechanikům. Tam zajel i Vidales, který zde ovšem odstoupil.
252952
Campos nezažil dobrou rozlučku s domácím víkendem. Foto: Campos
Martins už vedl před Staňkem o téměř sekundu a půl. Měl tak nakročeno k druhému vítězství v sezoně. Leclerc se po kontaktu s Vidalesem pokoušel vrátit na body. Zatímco nejprve zdolal Saucyho a posunul se na 11. místo, sedm kol před koncem už naháněl také desátého Correu. I kdyby ho ale předjel, neměl by to se ziskem bodů lehké. Komisaři se totiž rozhodli Monačana potrestat pěti sekundami za zavinění incidentu s Vidalesem.
Leclerc se čtyři kola před koncem před Correu dostal. Pilot ART Grand Prix ho ale při obraně pozice vyhnal všemi čtyřmi koly na trávu a pilot Premy měl co dělat, aby neztratil nad svým vozem kontrolu. Correa byl podle očekávání vyšetřován komisaři. Souboj této dvojice ovšem nekončil a Correa se před něj vrátil.
Staněk musel opět odolávat Hadjarovi. Ani tentokrát ale Francouz nenašel na pilota Tridentu recept. Saucy si brousil zuby na Leclercovu 11. příčku. Souboj sice trval několik zatáček, Leclerc ale nakonec pozici uhájil. Yeany dostal pět sekund za kolizi s Martím.
Hadjar stále zůstával nalepen na zádi Staňkova vozu. Sportovní komisaři oznámili, že souboj mezi Leclercem a Correou bude vyšetřován až po skončení závodu.
To už si ale Martins dojel pro druhé vítězství sezoně. Staněk skončil druhý a Hadjar třetí. Bodovali i Smoljar, Bearman, Crawford, Collet, Colapinto, Frederick a Correa. U posledního jmenovaného ale zatím zůstává jeden bod s otazníkem, neboť je vyšetřován za vytlačení Leclerca mimo trať. Martins si připsal také bonusový bod za nejrychlejší kolo.
Do cíle nakonec dojelo jen 26 jezdců. Mimo záběry kamer totiž odstoupil také O´Sullivan. V závěru závodu došlo ještě k souboji mezi Cohenem a Mainim na cílové rovince. Ind při svém snažení do Cohena narazil a přišel o přední křídlo.
Martins se díky dnešnímu vítězství opět ujal vedení.
p.
jezdec
tým
motor
čas
kol
body
1.
Victor Martins
ART Grand Prix
Mecachrome
43:43.673
24
25+1
2.
Roman Staněk
Trident
Mecachrome
43:46.041
24
18
3.
Isack Hadjar
Hitech
Mecachrome
43:46.699
24
15
4.
Alexander Smoljar
MP Motorsport
Mecachrome
43:47.297
24
12
5.
Oliver Bearman
Prema
Mecachrome
43:48.021
24
10
6.
Jak Crawford
Prema
Mecachrome
43:49.093
24
8
7.
Caio Collet
MP Motorsport
Mecachrome
43:50.306
24
6
8.
Franco Colapinto
Van Amersfoort
Mecachrome
43:50.572
24
4
9.
Kaylen Frederick
Hitech
Mecachrome
43:52.104
24
2
10.
Juan Manuel Correa
ART Grand Prix
Mecachrome
43:55.767
24
1
11.
Grégoire Saucy
ART Grand Prix
Mecachrome
43:57.859
24
0
12.
William Alatalo
Jenzer
Mecachrome
43:58.909
24
0
13.
Zane Maloney
Trident
Mecachrome
44:01.183
24
0
14.
Oliver Rasmussen
Trident
Mecachrome
44:02.420
24
0
15.
Lirim Zendeli
Charouz Racing System
Mecachrome
44:04.960
24
0
16.
Arthur Leclerc
Prema
Mecachrome
44:07.071
24
0
17.
Francesco Pizzi
Charouz Racing System
Mecachrome
44:10.324
24
0
18.
Nazim Azman
Hitech
Mecachrome
44:11.540
24
0
19.
Reece Ušijima
Van Amersfoort
Mecachrome
44:11.954
24
0
20.
Pepe Martí
Campos
Mecachrome
44:12.155
24
0
21.
Federico Malvestiti
Jenzer
Mecachrome
44:13.386
24
0
22.
Ido Cohen
Jenzer
Mecachrome
44:14.752
24
0
23.
László Tóth
Charouz Racing System
Mecachrome
44:14.796
24
0
24.
Enzo Trulli
Carlin
Mecachrome
44:18.579
24
0
25.
Kush Maini
MP Motorsport
Mecachrome
44:38.477
24
0
26.
Hunter Yeany
Campos
Mecachrome
45:09.159
24
0
27.
Zak O'Sullivan
Carlin
Mecachrome
-
22
0
DNF
David Vidales
Campos
Mecachrome
-
15
0
DNF
Brad Benavides
Carlin
Mecachrome
-
10
0
DNF
Rafael Villagómez
Van Amersfoort
Mecachrome
-
2
0
Aktualizace: Po závodě padly tři pětisekundové penalizace, ke všem ovšem došlo mimo bodované pozice. Za nevyzpytatelnou jízdu při souboji s Correou na cílové rovince byl porrestán Leclerc a spadl za 14. místa na 16. Cohen zase obdržel trest za to, že při obraně pozice před Mainim změnil směr více než jednou, kvůli čemuž do něj Maini zezadu ťuknul. Trest Cohena srazil ze 17. pozice na 22. příčku. Trulli se provinil tím, že v závěru, kdy měl problémy s brzdami, zavinil kolizi s Benavidesem. Z 23. pozice se propadl na 24. příčku.
Průběžné pořadí týmů: 1. Prema 120, 2. ART Grand Prix 98, 3. Trident 75, 4. Hitech 63, 5. MP Motorsport 56, 6. Van Amersfoort 30, 7. Campos 19, 8. Carlin 13, 9. Jenzer 3, 10. Charouz Racing System 1.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA Formula 3
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.