Dixon popáté odstartuje do Indy500 z pole position |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Novozélanďan Scott Dixon se osamostatnil na 2. místě historických tabulek, pokud jde o počet získaných pole position pro slavný závod 500 mil v Indianapolisu. V neděli získal už svůj pátý kvalifikační triumf. O jeden více má jen Rick Mears. Dixon se v závěrečném rozstřelu stal jezdcem, který vyhrál kvalifikaci na Indy500 s nejvyšší průměrnou rychlostí na čtyři letmá kola. Ovál v Indianapolisu obkroužil čtyřikrát s průměrnou rychlost 234,046 mil/h (376,6 km/h), což představuje výsledný čas 02:33.8162. V historických tabulkách zaostal Dixon ale za Ariem Luyendykem, ten byl v roce 1996 ještě rychlejší (236,986 mil/h), v jeho případě šlo ale až o pokus v druhý den kvalifikace, nikoliv v den, kdy se bojovalo o pole position. Luyendyk tak startoval až z 21. příčky. O pole position se v neděli poprvé bojovalo dvoukolově. Nejprve se na trati představila dvanáctka nejrychlejších pilotů ze sobotní kvalifikace. První se kvalifikoval v sobotu dvanáctý Sató. Následoval Power, který byl pomalejší než japonský pilot. Dixon byl třetí v pořadí a s průměrnou rychlostí 233,510 překonal oba. Grosjean byl o 2,5 mile/h pomalejší, než Dixon, ale zařadil se na průběžné druhé místo. Ale okamžitě jej překonali Ericsson a Carpenter. Johnson v prvním kole skvěle zvládl moment, kdy jeho vůz šel do smyku, ale ve 3. a 4. kole zpomalil a nakonec byl z celé dvanáctky nejpomalejší. Palou a Kanaan zajeli časy, které stačily na první šestku. To se následně nepovedlo ani jednomu z mclarenů. Závěrečný pokus měl Rinus VeeKay, jeho průměrná rychlost byla 233,429 mil/h, což stačilo na druhé místo. Dál tak postoupili oba piloti týmu Ed Carpenter Racing VeeKay a Carpenter a čtyři piloti Chipa Ganassiho – Dixon, Palou, Ericsson a Kanaaan. Pro týmy přišel moment, kdy se snažili co nejvíce vychladit před závěrečným rozstřelem motory vozů. Kvalifikaci pro nejlepší šestku odstartoval Kanaan. Ve třetím kole ale musel zpomalit v první zatáčce a bylo zřejmé, že 232,372 na první řadu stačit nebude. Carpenter byl následně o 0,7 míle/h rychlejší a na prvním místě zůstal i po následném kvalifikačním pokusu Marcuse Ericssona. Svým kvalifikačním pokusem si start z první řady následně zajistil Palou, který Carpentera překonal. VeeKay byl pak pomalejší než Palou, ale rychlejší než Carpenter. Zbýval už jen Dixon. Ten se mohl těšit z toho, že do první části kvalifikace nastupoval relativně brzy, už jako 3., a teď byl na řadě poslední, takže měl relativně nejvíce času na to, aby jeho vůz vychladl. Společně s bezchybným výkonem mu to zajistilo další pole position.
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entert Komentáře ke článku
|
Reklama