clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Ferrari se už nebojí rychlosti Red Bullu

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 15.7.2022, 16:10

počet komentářů: 0


Charles Leclerc třikrát předjel Maxe Verstappena na domácím okruhu Red Bullu charakteristickém především množstvím rovinek na krátké trati. Klíčovým faktorem byla lepší práce s pneumatikami, ale jezdci Ferrari nechyběla vysoká maximální rychlost. Ta byla dosud doménou Red Bullu, což je ale podle šéfa Scuderie minulostí. Tajemství přitom není ukryto v pohonné jednotce, ale v systému DRS a celkově v zadním přítlačném křídle.

Ve srovnání s Red Bullem jsme mívali velkou nevýhodu v rychlosti na rovinkách, hlavně v zónách DRS,“ řekl Mattia Binotto v rozhovoru pro web Motorsport. „Věnovali jsme hodně úsilí, abychom sílu našeho DRS dostali na jejich úroveň. Nasazujeme změněné zadní křídlo, které jste poprvé mohli vidět na Charlesově voze v Kanadě. Nové křídlo nám pomohlo překonat propast mezi námi natolik, že nyní je jejich výhoda velmi malá až zanedbatelná.

Nebyla by to F1, kdyby to nebylo trochu složitější a kdyby všechno nesouviselo se vším. Binotto dále podrobněji vysvětlil, že jejich hlavním problémem na začátku sezony se zdály být pneumatiky. S velkým zadním křídlem mělo Ferrari hodně přítlaku, ale také hodně odporu a jelikož nechtělo být na rovinkách zcela bezzubé i vůči slabším soupeřům, ubíralo z celkového odporu i přítlaku vozu, což se negativně projevilo na schopnosti pracovat s pneumatikami. Aktuální křídlo nemá tak vysoký přítlak, ale je aerodynamicky efektivnější, při nastavování vozu se už nesahá k velkým kompromisům a i z toho důvodu oba jezdci Ferrari zvládli v Rakousku práci s pneumatikami na výbornou.

S efektivnějším zadním křídlem je Ferrari F1-75 rychlé na rovinkách a zároveň hodné k pneumatikám. Foto: Ferrari

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari

Zdroj: Motorsport

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Binotto skončil - 30.11.2022
Proč Ferrari prohrálo závod ve vývoji? - 28.11.2022
Ferrari nasadí vylepšenou pohonnou jednotku - 10.8.2022
Ferrari trápí rostoucí vliv Mercedesu - 27.6.2022

Reklama