I Druhý volný trénink na Velkou cenu Maďarska vyhrál jezdec Ferrari, tentokrát byl úspěšnější Leclerc. Překvapením byl výkon jezdců McLarenu, když druhý skončil Norris a pátý Ricciardo. Třetí skončil Sainz a čtvrtý Verstappen.
Sedačku vozu Alfa Romeo vrátil po jednorázovém testu Kubica a do monopostu se posadil standardně Bottas. Asfalt měl před startem teplotu 67 °C, vzduch 34 °C.
Většina pilotů se, opět jako v prvním tréninku, vydala na trať už v úvodních minutách. Pouze Latifi, Hamilton a Russell si dali na čas.
První měřený čas si zapsal Bottas a nastavil referenční hodnotu na 1:21,452. Na vozech byly obuty všechny druhy směsí pneumatik. Williamsy vyjely na měkkých, Ocon a oba jezdci McLarenu na tvrdých a zbytek startovního pole na středních.
Slušné kolo předvedli Pérez a Alonso, který dnes slaví 41. narozeniny.
254088
Fernando Alonso si k narozeninám nadělil velice solidní 6. místo. Foto: Pirelli
Leclerc se posunul do čela s hodnotou času 1:18,911, Verstappen na něj v tu chvíli ztrácel přes 0,7 vteřiny.
Přetáčivý smyk šikanou zatáček 6 až 7 předvedl v 9. minutě Schumacher, ale svůj haas dokázal ukočírovat a pokračoval v jízdě.
Hamilton nevěřil svým uším, když se od týmu ve vysílačce dozvěděl informaci, že ztrácí 1,9 vteřiny na vedoucího Leclerca.
Většina jezdců zajela zpět do boxů pro sadu pneumatik s jinou tvrdostí, aby týmy mohly otestovat kvalifikační režim.
Na konci první zatáčky se sklouzl po obrubníku Albon, předvedl efektní hodiny a zcela zničil své měkké pneumatiky. Na několik vteřin proto byly vyvěšeny žluté vlajky.
Lehce se zlepšil Russel, který ale pořád ztrácel 0,8 vteřiny na vedoucího Leclerca. Těsně před polovinou tréninku vyjel z dráhy Norris a při návratu na trať zvířil poměrně značné množství prachu a hlíny. Přesto v tu chvíli stále figuroval na čele průběžného pořadí.
254085
S oběma vozy Mercedesu to po pátečních trénincích nevypadá vůbec dobře. Foto: Mercedes
Uspokojivé výkony podával oslavenec Alonso a časem 1:19,049 se vyhoupl na třetí místo. Russel si do vysílačky stěžoval na nemožnost dostatečně dobrzdit do první zatáčky.
Oba vozy McLarenu byly ve 38. minutě v první čtyřce, naproti tomu Mercedes měl auta na konci první desítky. Nepříliš výrazně jezdil i Red Bull, když Verstappen byl až čtvrtý a Pérez dokonce osmý. Norris dostal od týmu upozornění, aby byl opatrný při přejezdech obrubníků a nepoškodil podlahu vozu.
Leclerk si stěžoval, že při zařazení 4. rychlostního stupně vynechává tah motoru a okamžitě byl povolán do boxů ke zkontrolování pohonné jednotky. Ke stížnostem se přidal i Verstappen a označil za vtip oscilace ve 4. a 11. zatáčce.
Při pokusu o výjezd z garáže Ferrari narazil Leclerc do zvedáku a musel zastavit, aby mechanici mohli zařízení vyprostit zpod jeho předního křídla.
Hamilton ve 4. zatáčce bojoval s přetáčivostí vozu a poslal svůj mercedes mimo trať. Slabou chvilku měl ve stejné zatáčce i Leclerc, ale jeho nejrychlejší čas druhého tréninku už nikdo z ostatních jezdců nedokázal překonat.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:18,445
27
2.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:18,662
+ 0.217
29
3.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:18,676
+ 0.231
29
4.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull
1:18,728
+ 0.283
26
5.
Daniel Ricciardo
McLaren
Mercedes
1:18,872
+ 0.427
27
6.
Fernando Alonso
Alpine
Renault
1:19,049
+ 0.604
30
7.
Sebastian Vettel
Aston Martin
Mercedes
1:19,253
+ 0.808
31
8.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:19,355
+ 0.910
28
9.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull
1:19,397
+ 0.952
28
10.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:19,411
+ 0.966
30
11.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:19,547
+ 1.102
23
12.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
1:19,605
+ 1.160
26
13.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:19,614
+ 1.169
27
14.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:19,702
+ 1.257
30
15.
Pierre Gasly
AlphaTauri
Red Bull
1:19,730
+ 1.285
28
16.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:19,818
+ 1.373
29
17.
Mick Schumacher
Haas
Ferrari
1:19,985
+ 1.540
28
18.
Nicholas Latifi
Williams
Mercedes
1:20,488
+ 2.043
30
19.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull
1:20,521
+ 2.076
31
20.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:20,615
+ 2.170
20
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.