Vodní hrátky vyhrál Latifi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Petr Dufek počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Závěrečný trénink pro vývoj maďarského víkendu mnoho nenapověděl. Déšť a mokrý povrch ovlivnily průběh tréninku a favority nepřiměly k plnému nasazení. Vodní hrátky nakonec překvapivě nejlépe zvládl Latifi z týmu Williams. Před tréninkem týmy přemýšlely o tom, zda se soustředit na jedno kolo na mokrých pneumatikách a počkat, až se na trati objeví suchá stopa, nebo si všechny pneumatiky schovat pro kvalifikaci. Po případné chybě vedoucí k havárii by měly pouhé dvě hodiny na opravu. V pátek na suchu bylo nejrychlejší Ferrari. Také po většinu sobotního tréninku se držel v čele Leclerc, zatímco jeho soupeři vyčkávali až do samotného závěru. Verstappen si sice umí užívat proměnlivé podmínky, ale u Red Bullu rozhodně převládalo přesvědčení, že kvalifikace se pojede na suchu. Vettel, který byl v Maďarsku kvůli oznámení konce kariéry ve středu mediálnío dění, si na vodě dojel pro 9. nejrychlejší čas. Foto: Pirelli Protože bylo chladno (vzduch kolem 20 a asfalt do 22 stupňů), mnoho jezdců mělo problémy se zahřátím pneumatik. Jejich přilnavost byla velice nízká a to vedlo k řadě smyků. Na prvním místě proto byla opatrnost. Podmínky byly zrádné, s pořádným aquaplaningem se musel poprat Gasly, starosti měl i Russell, Hamilton si také stěžoval na nedostatečnou přilnavost. Na trať se nijak nehrnul a nakonec ujel pouhých 11 kol. Nejpilnější byli v tomto směru Magnussen, Bottas (oba 20) a Albon (19). Verstappena doprovázel na VC Maďarska jeho otec. Foto: Red Bull Čtvrt hodiny před koncem tréninku roztočil při výjezdu ze třetí zatáčky parádní hodiny Leclerc, ale zvládl je bravurně, dokonale zastavil rotaci a pokračoval v jízdě. Krátce nato ve 12. zatáčce nedobrzdil Russell. V té době staří mazáci dokazovali, že ze svého umění nic neztratili: druhý čas měl Alonso a třetí Vettel! Jenže zakrátko Vettelovi utekla záď vozu a jen díky zpomalení v kačírku narazil do svodidel jen lehce. Přesto byly pouhých osm minut před koncem vyvěšeny červené vlajky. Hamilton bojoval s nedostatečnou přilnavostí. Foto: Mercedes Na poslední tři minuty dostali všichni příležitost ke sprintu na přechodných pneumatikách. Skvěle se v té fázi předvedl Latifi, zajel nejlepší čas v prvním a třetím sektoru a celkově se vyhoupl na první místo! Po tréninku byl jedním z mála, kdo mohl být s průběhem poslední přípůravy na kvalifikaci plně spokojený.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli Zdroj: vlastní materiál redakce Komentáře ke článku
|
Reklama