Šokující vyvrcholení měla kvalifikace na VC Maďarska na Hungaroringu. Největší favority včetně týmového kolegy předčil nenápadný George Russell, který tak získal první postavení v čele startu ve formuli 1. Za zády bude mít jezdce Ferrari, až ze sedmé pozice odstartuje Hamilton a z desáté vedoucí jezdec průběžného pořadí Verstappen.
Před kvalifikací trať vyschla. A to je přesně to, co chtěli slyšet nejen o Ferrari, ale také u McLarenu. Nejvíc práce měli u Aston Martinu, protože kromě výměny zadního křídla bylo nutné u Vettelova vozu důkladně zkontrolovat převodovku a další části na zádi, kterou ve třetím tréninku lehce narazil do bariéry. A Haas se v kvalifikaci potřeboval přesvědčit, zda se při vylepšení vozu vydal správným směrem. Zatím měl díly k dispozici pouze pro zkušenějšího Magnussena.
Závodníci byli na souboj s časem hodně nažhavení, protože okamžitě po rozsvícení zeleného světla jich desítka vyrazila na trať. Všichni samozřejmě na měkkých pneumatikách, kterých si v sobotu zatím neužili. Sotva vyjeli, znovu se nad okruh blížily těžké mraky. Suchá trať tedy byla bez záruky.
Na vedoucí pozici se zpočátku usadil Verstappen před Hamiltonem a Russellem, ale to byla jen rozcvička při prvním vyjetí. Čas 1:19,020 nebyl žádnou vzdálenou metou. Prvnímu vyjetí vozů Ferrari odolala, ale posunul ji znovu Verstappen. Brzy se předvedl i Hamilton a poskočil na druhou pozici s nepatrnou ztrátou. A minutu před koncem první části se dokonce s Russellem protlačili do vedení! Kde se najednou vzala rychlost Mercedesů?
Vzadu už šlo do tuhého. Vettel měl problémy buď s autem nebo sám se sebou, protože ztrácel přes dvě vteřiny. Zrychlil však v pravou chvíli, stejně jako Magnussen a Schumacher. V poslední minutě se pořadí na posledních místech proměnilo jako v přesýpacích hodinách. Latifi sice zajel ze všech nejrychlejší první sektor, ale skončil poslední. Nezachránili se ani Vettel či Gasly a to bylo velké překvapení. Gasly totiž udělal jezdeckou chybu v poslední zatáčce posledního kola. Pouze o jednu desetinu vteřiny se udržel ve hře Pérez.
254127
252316
Lando Norris v mclarenu odstartuje do závodu ze druhé řady. Foto: Pirelli
Po první části kvalifikace byli vyřazeni: Cunoda, Albon, Vettel, Gasly a Latifi. U Williamsu se radost ze třetího tréninku rychle proměnila v slzy…
Ve druhé části se znovu dostal do vedení Verstappen časem 1:17,703 a to už byl slušný výkon. Jako by na radu Pirelli nechtěl riskovat, kdyby se náhodou znovu změnilo počasí. Mraky stále hrozily, ale teplota asfaltu už byla přijatelných 29 °C.
Nejrychlejší byl stále Verstappen, ale mezi Leclerka a Sainze se na třetí místo překvapivě dostal Alonso. Norris se blýskl alespoň nejlepším prvním sektorem. V posledním kole se do finálové desítky probojovali Ocon a Bottas na úkor Péreze, jehož vyřazení bylo velkým překvapením. Prokazatelně byl však v ostrém kole blokován Magnussenem.
Po druhé části kvalifikace byli vyřazeni: Pérez, Kuan-jü, Magnussen, Stroll a Schumacher.
254124
252139
Sebastian Vettel neměl po drobné kolizi v tréninku auto zcela v pořádku. Foto: Aston Martin
Pouze čtyři jezdci měli pro finálovou část k dispozici dvě sady nových měkkých pneumatik: Verstappen, Leclerc, Sainz a Alonso. V první sérii zajel nejlepší čas Sainz 1:17,505 a dostal se do vedení. Za ním byli Russell, Leclerc, Hamilton, Alonso, Norris a až sedmý Verstappen. Byl na čerstvých pneumatikách, ale stejně jako Leclerc vypadal, že se svým vozem bojuje. Nejvíc se to projevilo ve druhé zatáčce. Ztráta 1,318 s to dokazuje…
Přesně 200 vteřin před koncem kvalifikace byly zahájeny druhé pokusy. Nejprve se Leclerc posunul s těsnou ztrátou za Sainze a zdálo se, že Ferrari uhájí první řadu na startu. Tím spíš, že Verstappen sklíčeně oznámil týmu, že jeho pohonná jednotka nemá žádný výkon… Jenže v tu chvíli nenápadně poskládal tři kvalitní časy v jednotlivých sektorech Russell. Doslova šokoval své soupeře v rudých vozech, když jim rozdílel 44 tisícin vteřiny parádně vypálil rybník!
Naprosto nečekaně získal své první pole position v F1 a v nedělní velké ceně se postaví do čela startu. U Ferrari mohou jen doufat, že se potvrdí názor odborníků, kteří tvrdí, že na startu VC Maďarska je výhodnější pozice druhá…
p.
jezdec
tým
motor
Q1
Q2
Q3
kol
1.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:18,407
1:18,154
1:17,377
23
2.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:18,434
1:17,946
1:17,421
22
3.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:18,806
1:17,768
1:17,567
22
4.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:18,653
1:18,121
1:17,769
19
5.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:18,866
1:18,216
1:18,018
20
6.
Fernando Alonso
Alpine
Renault
1:18,716
1:17,904
1:18,078
17
7.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:18,374
1:18,035
1:18,142
21
8.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:18,935
1:18,445
1:18,157
20
9.
Daniel Ricciardo
McLaren
Mercedes
1:18,775
1:18,198
1:18,379
19
10.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull
1:18,509
1:17,703
1:18,823
21
11.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull
1:19,118
1:18,516
16
12.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
1:18,973
1:18,573
16
13.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:18,993
1:18,825
18
14.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:19,205
1:19,137
16
15.
Mick Schumacher
Haas
Ferrari
1:19,164
1:19,202
16
16.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull
1:19,240
9
17.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:19,256
10
18.
Sebastian Vettel
Aston Martin
Mercedes
1:19,273
10
19.
Pierre Gasly
AlphaTauri
Red Bull
1:19,527
9
20.
Nicholas Latifi
Williams
Mercedes
1:19,570
10
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes
Zdroj: původní reportáž
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.