Pourchaire se stane novým náhradníkem Alfy |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Dušan Bouzek počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Alfa Romeo bude mít příští sezonu nového rezervního jezdce. Roberta Kubicu, který tuto roli zastával v posledních třech letech, nahradí junior stáje Théo Pourchaire. Na devatenáctiletého Francouze, který se momentálně nachází na druhé příčce v F2, navíc čeká ještě letos premiéra ve volném tréninku. Odbude si ji během nadcházející Velké ceny USA v Austinu. Pro první tréninkové jízdy víkendu mu uvolní kokpit Valtteri Bottas.
Valtteri Bottas uvolní v prvním tréninku na Velkou cenu USA vůz pro Théa Pourchaireho. Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo nasazuje Pourchaireho do volného tréninku i přesto, že vlastně nemusí. Povinnost dát alespoň ve dvou volných trénincích šanci nováčkovi si totiž odbyla už v úvodu roku, a to trochu lišácky. Jako nováčka totiž pravidla definují pilota, který ve F1 neodjel více než dva závody. Za tým ale letos závodí Čou Kuan-jü, který je jediným novicem ve startovním poli a při úvodních dvou víkendech v Bahrajnu a Saúdské Arábii tak tuto podmínku ještě stále splňoval. Pourchaire ovšem nebude prvním nezávodním pilotem, který letos za Alfu Romeo pojede v tréninku. V Barceloně, Le Castellet a na Hungaroringu totiž dostal šanci Robert Kubica. Alfa Romeo nebude v Austinu jediným týmem, který posadí za volant nezávodního pilota. Za Ferrari pojede Robert Švarcman, za Williams domácí Logan Sargeant a za Haas Antonio Giovinazzi. Zatímco Ferrari nasadí nováčka letos poprvé, Williams už podruhé. Již v Barceloně dal totiž šanci Nycku de Vriesovi. Giovinazzi se sice s Haasem svezl už v Monze a tentokrát pojede podruhé, Ital ale ve F1 závodil už v sezonách 2017, 2019, 2020 a 2021 za Alfu Romeo. Rozhodně tedy není nováčkem. Dva povinné nováčkovské starty si Haas místo toho odbude se svým rezervním jezdcem Pietrem Fittipaldim v Mexiku a Abú Zabí. I Brazilec už sice ve F1 závodil, odjel ale právě dva starty. Rok na střídačce?
Ve F2 se rodák z Grasse poprvé objevil v roce 2020, kdy absolvoval závěrečné dva podniky za stáj HWA Racelab. Tehdy sice žádné body nezískal, od sezony 2021 se ale přesunul k ART Grand Prix a hned v první sezoně to bylo o poznání lepší. Dvakrát totiž triumfoval a celkově skončil pátý. Jeho vítězství při hlavním závodě v Monte Carlu z něj navíc ve věku 17 let udělalo nejmladšího vítěze závodu F2 v historii. Letos zatím triumfoval třikrát a před závěrečným podnikem v Abú Zabí už je jasné, že své aktuální druhé místo nevylepší. V Monze už si totiž titul zajistil Felipe Drugovich, budoucí rezervní jezdec Aston Martinu. Jednou z možností pro příští rok by mohla pro Pourchaireho být například i formule E. Během této sezony byl dokonce spojován se sedačkou u Nissanu. Jezdec ale tyto spekulace označil za nepravdivé, což se později potvrdilo, když japonská značka angažovala Normana Nata se Sachou Fenestrazem. Ve startovní listině ale stále zbývají dvě volná místa u stájí Techeetah a Maserati a také jedna sedačka u McLarenu. K Maserati by mu mohlo pomoci i to, že značka je stejně jako Alfa Romeo součástí skupiny Stellantis. Jakožto rezervní jezdec Alfy Romeo ale samozřejmě existuje i varianta, že by Pourchaire naskočil do některého ze závodů F1, pokud by Valtteri Bottas nebo Čou Kuan-jü z jakéhokoli důvodu nemohli nastoupit. Koneckonců, jeho předchůdce Robert Kubica takovou šanci dostal. Během sezony 2021 nahradil v Monze a Zandvoortu Kimiho Räikkönena, který se nakazil koronavirem. Zdroj: Motorsport, PlanetF1, úvodní foto: Alfa Romeo
Komentáře ke článku
|
Reklama