Williams odhalil FW45 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Po představení lakování na sezonu 2023, už Williams ukázal i svůj nový vůz FW45, který ještě dnes absolvuje filmovací den na Silverstonu. Na fotografiích si lze všimnout změněného nosu s předním křídlem, jakoby inspirovaného loňskými vozy Haas a AlphaTauri. Zajímavé jsou boky vozu, které jsou pod nasáváním vzduchu výrazně podseknuty, ale je patrný i kanál vedoucí vzduch dozadu vrchem. Tak se zdá, že se aerodynamici Williamsu odvážili na cestu kombinování filozofií Red Bullu RB18 a Ferrari F1-75, dvou nejrychlejších vozů minulé sezony. „Jedná se o evoluci minulého vozu,“ vysvětlil hlavní závodní inženýr, Dave Robson, protože Williams je od konce loňského roku bez technického ředitele. „Velkou věcí bylo přizpůsobení se změně technických pravidel v oblasti podlahy, ale nejviditelnější je samozřejmě vylepšení bočnic. I zde se jedná o evoluci navazující na balík, který jsme na vůz nasadili loni v Silverstonu. Byli jsme ale limitováni rozmístěním chladičů, které jsme nechtěli změnit od základů (v sezoně). Nyní jsme využili příležitosti, a tak trochu tuto oblast překopali. Ale jak říkám, je to sice velmi viditelná změna, ale přesto se jedná o evoluci loňského řešení.“ Vůz Williamsu byl loni nejkonkurenceschopnější na okruzích, kde byla důležitá vysoká maximální rychlost, a naopak nejméně konkurenceschopný na okruzích s pomalými zatáčkami a vysokými nároky na přítlak. Aerodynamici tedy v zimě přirozeně hledali hlavně přítlak. Za volant se posadí již ověřený Alexander Albon a nováček s americkým pasem, Logan Sargeant, jenž loni skončil čtvrtý v šampionátu F2. Williams FW45. Foto: Williams Zdroj: Williams, Motorsport, úvodní foto: Williams Zdroj: Williams, Motorsport Komentáře ke článku
|
Reklama