Evans a Jaguar slaví první vítězství v sezoně. Novozélanďan se musel až do samotného konce bránit svému krajanovi Cassidymu, kterého ale nakonec za svými zády udržel. Třetí skončil Bird. Wehrlein sice dojel až sedmý, díky odstoupení Dennise si ale upevnil vedení v šampionátu.
Před premiérovým závodem formule E v brazilském Sao Paulu se zdálo, že by se mohlo začít blýskat na lepší časy u Vandoorna. Úřadující šampion se sice po svém přestupu ke stájí DS Penske trápil, v Brazílii ale vybojoval pole position. V první řadě stál spolu s ním vítěz předchozího závodu v Kapském Městě Da Costa.
Ve druhé řadě stáli Evans a Mortara. Za nimi následovali Cassidy, Hughes, Vergne, Nato, Günther, Bird, Rast, Buemi, Müller, Dennis, Fenestraz, Sette Camara, Ticktum, Wehrlein, Rowland, Frijns, Lotterer a Di Grassi.
257670
Robin Frijns se tento víkend vrátil do formule E. Foto: ABT Motorsport
Di Grassi byl ke startu z posledního místa odsouzen poté, co havaroval v kvalifikaci. Nemohl tak zajet reprezentativní čas. Před domácím podnikem tím pádem jeho vyhlídky nebyly zrovna slibné.
Ne všichni startovali z té pozice, kterou si vyjeli v kvalifikaci. Zatímco Bird byl odsunut o pět míst, Günther a Wehrlein o tři. U Birda se jednalo o trest za kolizi s Evansem při závodě v Hajdarábádu. V Kapském Městě si tento trest ještě nemohl odpykat, neboť po havárii v kvalifikaci nestartoval. Wehrlein byl potrestán za kolizi s Buemim v Kapském Městě a Günther za to, že předjížděl v Kapském Městě během plné žluté fáze.
Vandoorne po startu bez problémů udržel první místo. Neměnilo se ani pořadí na zbylých pódiových pozicích. Druhý zůstával Da Costa a třetí Evans. Úvodní metry se ale neobešly bez incidentů. Ty přišly draho Mortaru a Nata. Zatímco Mortara přišel o přední křídlo poté, co ťukl zezadu do Evanse, Nato se připravil o přední křídlo, když nedobrzdil a najel zezadu do Hughese. Mimo záběry kamer přišel o přední křídlo i Lotterer.
Zatímco Mortara a Lotterer po opravách svých vozů v závodě pokračovali, Nato zůstával v boxech. Zdálo se tak, že pro něj závod skončil.
Na čele stále jezdil Vandoorne. Belgičanův náskok ale rozhodně nebyl komfortní, neboť se za ním utvářela početná skupina vozů. Druhý byl stále Da Costa a třetí Evans. Hlavní protagonisté boje o titul postupovali dopředu. Zatímco Wehrlein už byl jedenáctý, Dennisovi patřilo 12. místo.
257673
Pascal Wehrlein postupoval polem velmi rychle. Foto: Porsche
Ve 4. kole přišly první aktivace útočných módů. Přešli do nich navrátilec Frijns a také Buemi. Dvojice se ale zatím trápila na 18., respektive 19. místě.
V pátém kole učinil totéž i lídr Vandoorne, jehož první pobyt ve výkonnostní výhodě trval minutu. Po návratu na trať se propadl na druhé místo za Da Costu. Ve výkonností výhodě 50 kW museli jezdci během závodu povinně strávit čtyři minuty.
Kolo po Vandoornovi sáhli po aktivaci i Vergne s Birdem. Zatímco Vergne zvolil stejně jako jeho kolega Vandoorne minutový pobyt, Bird se rozhodl pro tříminutový.
Horkou chvilku si prožil Cassidy. Novozélanďan nadskočil na jednom z hrbolů. O čtvrté místo ho ale tento moment nepřipravil a navíc se ani nezdálo, že by jeho monopost utrpěl vážná poškození.
V osmém kole vyjel na trať zpomalovací vůz. Své auto totiž odstavil na dráze Fenestraz. To znamená, že u Nissanu mohli balit. Po úvodním incidentu už byl totiž venku ze hry i jeho druhý jezdec Nato.
Ještě před neutralizací se vrátil do čela Vandoorne, který zdolal v sedmém kole Da Costu. Pilot Porsche byl navíc později pokořen i Evansem a Cassidym, což znamenalo pád na čtvrtou příčku. Pátý jezdil po dráze Vergne, šestý Bird, sedmý Hughes, osmý Rast, devátý Günther a bodovanou desítku již uzavíral lídr šampionátu Wehrlein. Jeho nejbližší pronásledovatel Dennis byl hned za ním na jedenáctém místě.
Z domácích jezdců si vedl lépe Sette Camara, který byl patnáctý. Di Grassi se po startu z chvostu posunul na 16. příčku. Zatím to ale nevypadalo na body ani u jednoho z domácích závodníků.
K prvním bodům v sezoně nesměřovali ani u stáje ABT Cupra. Zde na tom byl lépe dvanáctý Müller. Frijns, který se tento víkend vrátil do formule E po dvouměsíční pauze, figuroval až na 17. pozici.
K restartu došlo ve 12. kole. Vandoorne si pohlídal vedení před Evansem a Cassidym. Evans se ovšem Belgičana držel a hledal cestu před něj.
U Cassidyho byla ovšem situace trochu jiná. Pilot stáje Envision byl totiž předjet Da Costou a opět se propadl mimo pódiové pozice.
Ani tím ale vzestup pilota Porsche neskončil. Portugalec totiž brzy předjel i Evanse a už byl druhý. A aby toho nebylo málo, zdolal pilota Jaguaru i Cassidy a vrátil se zpátky na třetí pozici.
Ani tento stav však neměl dlouhého trvání. V nájezdu do 14. kola zdolal Cassidy na cílové rovince jak Da Costu tak i Vandoorna a stal se novým vedoucím mužem závodu. Ale jenom na chvíli. Vzápětí totiž zahnul do aktivační zóny a na minutu přešel do útočného režimu.
Při průjezdu aktivační zónou se sice Cassidy propadl za Evanse a Da Costu, ještě před vypršením své výkonnostní výhody ale oba předjel zpátky a dotíral na Vandoorna. Toho už ale předjet nestihl, i když se v první zatáčce o útok pokusil.
Za okamžik navíc znovu zavlály žluté vlajky. Ty byly dobrou zprávou pro Wehrleina. Jeho největší soupeř v boji o titul Dennis totiž zůstal stát na dráze.
Na čele se nadále přesýpalo pořadí. Cassidy se přece jen dostal před Vandoorna. Belgičana navíc pokořil i Da Costa. V 16. byl kvůli Dennisovi vyslán na dráhu zpomalovací vůz.
257667
Jake Dennis zažil další nevydařený závod. Foto: Andretti
V 19. kole došlo k restartu závodu. Před piloty v tu chvíli bylo závěrečných 12 kol. Cassidy i Vandoorne si chtěli hned po restartu odbýt své poslední tři minuty v útočném módu a zajeli do aktivační zóny. Zatímco Cassidy spadl na třetí příčku, Vandoorne na šestou.
Kolo po Cassidym a Vandoornovi přešli do útočného módu také Da Costa a Evans. Ti zvolili tříminutový pobyt. To znamenalo, že budou muset zajet do aktivační zóny ještě jednou a odkroutili si zbývající minutu.
Cassidy se tak mohl vrátit na první místo. Da Costa se ovšem udržel před Vandoornem a figuroval na druhé příčce. Belgičan byl třetí a Evans čtvrtý.
Pilot Jaguaru ale nezůstal čtvrtý dlouho. Brzy si totiž smlsnul na Vandoornovi a vrátil se na stupně vítězů. Novozélanďan navíc ještě během 20. kola předjel také Cassidyho s Da Costou a vedl.
Deset kol před koncem ale přišla informace z ředitelství závodu, která mohla ukončit naděje Da Costy a Evanse. Dvojice totiž byla vyšetřována za předjíždění pod žlutými vlajkami.
Müller zamířil do boxů a stáji ABT Cupra se tak dále vzdalovaly první body. Frijns byl totiž až šestnáctý.
Da Costa a Evans nebyli jedinými jezdci podezřelými z předjíždění pod žlutými vlajkami. Vyšetřováni byli také Wehrlein a Rast. V závodě už nepokračoval ani Mortara
Evans zajel ve 24. kole do aktivační zóny pro poslední minutu výkonnostní výhody. Spadl za Cassidyho na druhé místo. Pozornost budil Wehrlein, který už jezdil na pátém místě.
V úvodu 25. kola udělal chybu Da Costa, který byl široký v první zatáčce. Kvůli tomu se propadl ze třetího místa až na sedmé. Přeskočili ho Vandoorne, Wehrlein, Vergne i Bird.
Pět kol před koncem aktivoval svůj tříminutový pobyt v útočném módu Wehrlein. Propadl se na sedmé místo za kolegu Da Costu.
Ředitelství závodu podle očekvávání prodloužilo závod kvůli výjezdům zpomalovacího vozu. Nastavovala se čtyři kola.
Kolo před koncem základní části závodu se zdálo, že o vítězi se rozhodne mezi dvojicí Cassidy a Evans. Blíže měl zatím k triumfu pilot stáje Envision, Evans mu ale dýchal na záda.
Vidět byl ale také druhý jezdec Jaguaru. Bird. Ten postupně předjel Vergneho i Vandoorna a posunul se na třetí příčku. Cassidy s Evansem se ale zdáli být přece jen příliš daleko, přestože Bird zajel nejrychlejší kolo.
Když ale závod vstoupil do posledních čtyř extra kol, byl už Bird mnohem blíže a najednou se nezdál být úplně ze hry. Kromě toho předjel Evans Cassidyho a ujal se vedení.
Pořadí Evans, Cassidy a Bird platilo i při nájezdu do posledního kola. Bird měl o dvě procenta energie více než Evans s Cassidym.
257676
Nick Cassidy se sice snažil, svého krajana Evanse ale o vítězství nepřipravil. Foto: Envision Racing
Cassidy pořádně dýchal Evansovi na záda a během posledního kola nejednou naznačil útok. V jednu chvíli už se zdálo, že se mu Evans neubrání, i s touto situací si ale pilot Jaguaru poradil a zvítězil. Cassidy skončil druhý a Bird třetí. Vandoorne nakonec dojel po startu z pole position šestý a Wehrlein si upevnil průběžné vedení sedmým místem.
p.
jezdec
tým
motor
čas/odstup
kol
body
1.
Mitch Evans
Jaguar
Jaguar
53'25,536
35
25
2.
Nick Cassidy
Envision
Jaguar
53'25,820
35
18
3.
Sam Bird
Jaguar
Jaguar
53'26,043
35
16
4.
António Félix da Costa
Porsche
Porsche
53'29,023
35
12
5.
Jean-Éric Vergne
DS Penske
DS
53'29,578
35
10
6.
Stoffel Vandoorne
DS Penske
DS
53'30,112
35
11
7.
Pascal Wehrlein
Porsche
Porsche
53'31,195
35
6
8.
Jake Hughes
McLaren
Nissan
53'31,677
35
4
9.
René Rast
McLaren
Nissan
53'32,939
35
2
10.
Sébastien Buemi
Envision
Jaguar
53'33,512
35
1
11.
Maximilian Günther
Maserati
Maserati
53'40,728
35
0
12.
André Lotterer
Andretti
Porsche
53'40,881
35
0
13.
Lucas di Grassi
Mahindra
Mahindra
53'44,783
35
0
14.
Dan Ticktum
NIO
NIO
53'44,934
35
0
15.
Robin Frijns
ABT Cupra
Mahindra
53'46,287
35
0
16.
Oliver Rowland
Mahindra
Mahindra
53'52,001
35
0
17.
Sergio Sette Camara
NIO
NIO
53'57,050
35
0
DNF
Nico Müller
ABT Cupra
Mahindra
-
19
0
DNF
Edoardo Mortara
Maserati
Maserati
-
19
0
DNF
Jake Dennis
Andretti
Porsche
-
13
0
DNF
Sacha Fenestraz
Nissan
Nissan
-
6
0
DNF
Norman Nato
Nissan
Nissan
-
0
0
Průběžné pořadí jezdců: 1. Wehrlein 86, 2. Dennis 62, 3. Cassidy 61, 4. Vergne 60, 5. Da Costa 58, 6. Bird 44, 7. Buemi 42, 8. Rast 40, 9. Evans 39, 10. Hughes 32, 11. Vandoorne 22, 12. Di Grassi 18, 13. Lotterer 18, 14. Nato 11, 15. Sette Camara 10, 16. Ticktum 9, 17. Rowland 8, 18. Fenestraz 7, 19. Mortara 3.