Druhý trénink jezdcům nenabídl mnoho svezení na suché dráze. Již po necelých 20 minutách totiž přišel déšť. I díky tomu se stal vítězem tréninku Alonso. Druhý skončil Leclerc a třetí Verstappen. Sargeant po technických problémech v úvodním tréninku vůbec nevyjel na trať.
Druhý volný trénink přišel na řadu v 16:00 místního času, to znamená v 7:00 našeho času. Stalo se tak krátce po skončení kvalifikace FIA F3 a druhého víkendového závodu australského seriálu Supercars. Zatímco teplota vzduchu činila 16,6 stupnů, teplota trati činila 26,9 stupňů. Před startem závodu Supercars mrholilo. Na startu druhého volného tréninku F1 sice byla trať suchá, pravděpodobnost příchodu deště ovšem byla čtyřicetiprocentní.
V prvním tréninku potvrdil roli favorita Red Bull. Vítězem se totiž stal Verstappen. Druhý čas sice zajel Hamilton, třetí Pérez ale zaznamenal své nejlepší kolo na střední sadě pneumatik.
V úvodu se na trať vydala většina pilotů. Během prvních deseti minut už měli na kontě alespoň jedno odkroužené kolo všichni kromě Sargeanta. Američan nedokončil již první volný trénink, neboť ho zradila elektrika. Na začátku druhého tréninku se na jeho autě pořád pracovalo.
257718
Logan Sargeant si ve druhém tréninku vůbec nezajezdil. Foto: Williams
Po prvních deseti minutách kraloval výsledkové listině Alonso s časem 1:18,887. Druhý byl Leclerc a třetí Verstappen.
V úvodu druhého tréninku jsme viděli jezdce kroužit po dráze především na tvrdších sadách pneumatik. Výjimkami byli Pérez a Albon, kteří nazuli rovnou měkkou směs. Verstappen, který jel na střední sadě, zažíval první jízdy víkendu na jiné než měkké směsi. Tu totiž používal po celý první volný trénink.
První minuty tréninku se neobešly bez potíží. Například Verstappena jsme mohli vidět vyjet z trati v první zatáčce. Problémem byl rovněž hustý provoz na dráze.
Neuběhlo ani prvních 15 minut a Russell hlásil do vysílačky, že lehce prší. Trať tak samozřejmě měla zhoršenou přilnavost a například takový Norris vycestoval mimo trať v první zatáčce.
Ocon sice původně dostal informaci, že už by neměl přijít žádný další déšť, vzápětí se ale u Alpine opravili, a to celkem zásadně. Najednou očekávali příchod silného deště a Ocona povolali do boxů. Nedlouho poté už byli v boxech i všichni ostatní a na dráze zavládlo ticho. Ve vzduchu visela otázka, zdali se ve zbytku tréninku ještě vůbec bude jezdit.
Po pár minutách se ale na trati objevily alespoň tři monoposty. Seděli v nich Leclerc, Sainz a Russell. Zatímco piloti Ferrari zvolili měkkou směs, Russell nazul pneumatiky do přechodných podmínek. Jejich pobyt na trati ale nebyl dlouhý. Shodovali se totiž v tom, že podmínky na trati nejsou dostačující pro nasazení suchých gum a brzy zajeli všichni zpět do garáže.
257712
Charles Leclerc nestačil pouze na Fernanda Alonsa. Foto: Ferrari
Na trati ale přesto nebylo úplně prázdno. Do akce se totiž vydali Ocon a Hamilton. Oba obuli přechodné pneumatiky. I tato dvojice sice vzápětí zajela do boxů, z garáže ale vyrazil pro změnu Gasly. Jeho jízda ale byla dlouhá zhruba stejně jako u Hamiltona s Oconem.
Také Verstappen se rozhodl prozkoumat podmínky na dráze. Dvojnásobný šampion ale jel velmi pomalým tempem a do vysílačky hlásil, že déšť je znát.
Přechodné gumy si kromě Verstappena vyzkoušela ještě také řada dalších jezdců včetně vedoucího Alonsa. Druhému jezdci Aston Martinu Strollovi se ale něco takového málem vymstilo. V nájezdu do čtvrté zatáčky totiž najel na trávu a měl co dělat, aby situaci ustál a nehavaroval.
O pár minut později se navíc Stroll ocitl v problémech znovu. Tentokrát nedobrzdil do třetí zatáčky a projel se tak štěrkem.
Až do samotného závěru tréninku se sice po trati kroužilo, trať ale nebyla dostatečně suchá na to, aby piloti nazuli suché pneumatiky. Na prvním místě tak zůstal Alonso. Druhý skončil Leclerc a třetí Verstappen. Sargeant po technických problémech v prvním tréninku vůbec nevyjel.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:18,887
13
2.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:19,332
+ 0.445
10
3.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull
1:19,502
+ 0.615
12
4.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:19,672
+ 0.785
20
5.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:19,695
+ 0.808
12
6.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:19,725
+ 0.838
12
7.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull
1:20,083
+ 1.196
15
8.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:20,176
+ 1.289
20
9.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:20,194
+ 1.307
19
10.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:20,206
+ 1.319
12
11.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull
1:20,220
+ 1.333
18
12.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:20,312
+ 1.425
22
13.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:20,323
+ 1.436
17
14.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:20,380
+ 1.493
24
15.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
1:20,470
+ 1.583
22
16.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:20,579
+ 1.692
15
17.
Nyck de Vries
AlphaTauri
Red Bull
1:20,600
+ 1.713
8
18.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:21,182
+ 2.295
18
19.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:21,266
+ 2.379
18
20.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
0
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Aston Martin
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.