Hauger pátým vítězem pátého závodu, favorité v problémech
vydal:
Dušan Bouzek
zveřejněno:
1.4.2023, 06:15
počet komentářů:
0
Hauger se stal vítězem sprintového závodu F2 v Melbourne před Crawfordem a Mainim. Pro lídra šampionátu Boschunga skončil závod po nehodě cestou na start, kdy ho nachytala částečně mokrá trať. Jelikož ale nedojel do cíle ani Pourchaire a Iwasa nebodoval, zůstává Švýcar lídrem průběžného pořadí. Staňkovi nevyšel risk s přechodem na mokré gumy v závěru závodu a dojel až šestnáctý.
Do sprintového závodu F2, na jehož startu došlo k otočení nejlepší desítky z kvalifikace, vyrážel jako první Hauger. Za ním se seřadili Crawford, Maini, Leclerc, Bearman, Maloney, v kvalifikaci bourající Martins, Pourchaire, Iwasa, Hadjar, Boschung, Daruvala, Vesti, Nissany, Doohan, Fittipaldi, Staněk, Verschoor, Novalak, Correa, Cordeel a Benavides.
Hadjar dostal pro sprintový závod penalizaci tří míst. Francouz byl potrestán za to, že během kvalifikace zdržel Staňka. Hadjar zajel čtvrtý čas a do sprintu tak měl startovat jako sedmý. Penalizace ho ale odsunula na příčku desátou.
Otazníkem bylo před závodem počasí. V závěru třetího tréninku F1 se totiž v Melbourne začal snášet déšť. Před startem závodu F2 už sice nepršelo, po předchozím dešti ale byla trať stále částečně mokrá.
Mokrá trať dělala problémy nejednomu ze závodníků už cestou na startovní rošt. V hodinách se totiž ocitli Boschung, Fittipaldi a také Maini. Ředitelství závodu se raději rozhodlo odložit start závodu o pět minut.
257779
Ralph Boschung sice skončil dříve, než začal, i tak ale udržel celkové vedení. Foto: Campos Racing
Zatímco Maini se při svých hodinách zvládl vyhnout zdem, Boschung s Fittipaldim v bariéře skončili a do závodu tak nemohli nastoupit. To znamenalo, že se dost možná bude měnit vedoucí muž průběžného pořadí. Boschung totiž měl na kontě stejně bodů jako Iwasa a pouze o bod méně než Pourchaire.
Zatímco někteří se rozhodli nazout pro závod střední sadu pneumatik, jiní sáhli po měkké. Mírnou převahu měla střední směs. Tu obuli Hauger, Crawford, Maini, Bearman, Maloney, Hadjar, Vesti, Verschoor, Novalak, Correa a Cordeel. Zbytek zvolil měkkou směs.
Hned od úvodních metrů jsme mohli vidět souboj juniorů Red Bullu. Crawford se totiž pokoušel dostat na první místo před Haugera. Nor ale všechny jeho pokusy odrazil.
Další útok ze strany Crawforda přišel v deváté zatáčce. I tuto situaci ale Hauger ustál. Souboje vedoucí dvojice využíval Maini, který už se také stával členem vedoucí skupiny.
Vítěz kvalifikaci Iwasa brzy přišel o naději získat ve sprintu dobrý výsledek. Japonec totiž na konci druhého kola zamířil k mechanikům, neboť si přivodil defekt pneumatiky. Iwasa si pneumatiku poškodil při kontaktu s Maloneym.
Ve čtvrtém z 22 kol stál vedl Haguer, pořád ale nemohl být moc klidný. Crawford za ním totiž i nadále jezdil v rozestupu menším než jedna vteřina. Těsně za Američanem se navíc nacházeli Maini, Leclerc a Martins.
Pourchairemu vstup do závodu nevycházel. Po startu z osmé pozice se totiž propadl až na jedenáctou. To by znamenalo nulový bodový zisk. Tím pádem by stále zůstal o bod za Boschungem. Hned za Pourchairem jezdil domácí Doohan. Staňkovi patřila 14. příčka.
Ředitelství závodu otálelo s povolením systému DRS. Nakonec ho mohli začít závodníci používat v sedmém kole. Toho hned využil Leclerc, který se na rovince před 11. zatáčkou dostal před Mainiho na třetí pozici. Ind se ale nevzdal a v 11. zatáčce to poslal zpět pod Leclerca. Odvážný manévr mu vyšel a zůstal třetí.
K zajímavému boji se schylovalo i na špici. Hauger sice vedl, Crawford se ale stále držel blízko a navíc mohl využívat systému DRS.
Leclerc nadále naháněl Mainiho. Pilot Camposu ale třetí pozici zatím držel. Leclercovi se ovšem jeho počínání nelíbilo. Při jednom z jeho pokusů o předjetí v nájezdu do deváté zatáčky si Monačan stěžoval, že ho Maini zavřel na poslední chvíli.
Novalak sice dostal na startu informaci, že by v průběhu závodu neměl přijít déšť, v polovině závodu se ale věci změnily. Nejednomu jezdci totiž bylo hlášeno, že déšť přijde velmi brzy.
Hauger zajel nejrychlejší kolo závodu a podstatně navýšil svůj náskok. Před Crawfordem vedl už o více než dvě sekundy.
Bojovalo se o šestou pozici. V této bitvě byli zapojeni hned čtyři jezdci – Martins, Hadjar, Vesti a Bearman.
Sedm kol před koncem byl na trať vyslán zpomalovací vůz. Correa totiž poslal ve třetí zatáčce do hodin Doohana. Domácí jezdec zůstal stát na trati a již se nerozjel.
257762
Letošní trápení Jacka Doohana pokračuje i na domácí půdě. Foto: Virtuosi Racing
Déšť mezitím sílil a někteří jezdci se rozhodli zariskovat a nasadit mokré pneumatiky. Pro ty si zajeli Pouchaire, Staněk a Cordeel. K mechanikům zamířil i Correa, ten ale nazul pouze novou sadu suchých gum.
První metry po návratu na trať byly složité pro Staňka i Correu. Český jezdec vycestoval z trati hned v první zatáčce. Correa se poté roztočil ve třetí zatáčce v blízkosti Doohanova vozu. Australanovo auto ale netrefil.
Během zpomalovacího vozu se rozhodli zajet pro mokré gumy i další piloti. Zariskovali Martins, Daruvala, Benavides a Iwasa. Cordeel naopak usoudil, že mokré gumy byly špatnou volbou a dojel si zpět pro suché.
Čtyři kola před koncem skončil závod pro Benavidese. Američanovi se nepodařilo na mokrých pneumatikách zatočit do předposlední zatáčky. Ťuknul přední částí vozu do bariéry a závod pro něj skončil. Correa dostal desetisekundový trest za kontakt s Doohanem.
V 19. kole měl být závod konečně restartován. Kvůli odklízení Benavidesova vozu ale byla fáze neutralizace prodloužena.
Tři kola před koncem se rozhodl zbavit mokrých pneumatik i Iwasa. Na trať se Japonec vrátil zpět na suchém obutí. Zdálo se tak, že risk s přezutím na mokré gumy nebyl správnou volbou.
V předposledním kole se začalo znovu závodit. Hauger si restart pohlídal a zůstal první. Crawford se udržel na druhé příčce a Maini na třetí.
Hauger už se udržel na první příčce až do cíle a dojel si tak pro svůj třetí triumf ve F2. Druhý skončil Crawford a třetí Maini.
Jezdci na mokrých pneumatikách se podle očekávání trápili. Propadli se na chvost a Pourchaire dokonce v předposledním kole vyjel z trati. Po tomto okamžiku se rozhodl své snažení vzdát a odstoupil. Staněk nakonec obsadil až 16. pozici.
p.
jezdec
tým
motor
odstup
kol
body
1.
Dennis Hauger
MP Motorsport
Mecachrome
-
22
10+1
2.
Jak Crawford
Hitech Pulse-Eight
Mecachrome
1,100
22
8
3.
Kush Maini
Campos Racing
Mecachrome
1,700
22
6
4.
Arthur Leclerc
DAMS
Mecachrome
2,000
22
5
5.
Zane Maloney
Rodin Carlin
Mecachrome
2,400
22
4
6.
Isack Hadjar
Hitech Pulse-Eight
Mecachrome
2,800
22
3
7.
Oliver Bearman
Prema Powerteam
Mecachrome
4,800
22
2
8.
Frederik Vesti
Prema Powerteam
Mecachrome
5,200
22
1
9.
Roy Nissany
PHM Racing by Charouz
Mecachrome
5,500
22
0
10.
Richard Verschoor
Van Amersfoort Racing
Mecachrome
5,700
22
0
11.
Clement Novalak
Trident
Mecachrome
6,400
22
0
12.
Amaury Cordeel
Invicta Virtuosi Racing
Mecachrome
11,800
22
0
13.
Ayumu Iwasa
DAMS
Mecachrome
12,300
22
0+2
14.
Juan Manuel Correa
Van Amersfoort Racing
Mecachrome
16,800
22
0
15.
Victor Martins
ART Grand Prix
Mecachrome
36,600
22
0
16.
Roman Staněk
Trident
Mecachrome
37,200
22
0
17.
Jehan Daruvala
MP Motorsport
Mecachrome
41,000
22
0
DNF
Theo Pourchaire
ART Grand Prix
Mecachrome
-
20
0
DNF
Brad Benavides
PHM Racing by Charouz
Mecachrome
-
16
0
DNF
Jack Doohan
Invicta Virtuosi Racing
Mecachrome
-
13
0
DNS
Ralph Boschung
Campos Racing
Mecachrome
-
0
0
DNS
Enzo Fittipaldi
Rodin Carlin
Mecachrome
-
0
0
Pořadí šampionátu F2 - 2023
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA Formula 2
p.
Jezdec
∑
1.
Ralph Boschung
33
10
18
5
-
-
2.
Ayumu Iwasa
33
5
4
10
12
2
3.
Théo Pourchaire
32
7
25
-
-
-
4.
Dennis Hauger
30
8
-
1
10
11
5.
Frederik Vesti
29
-
-
3
25
1
6.
Jehan Daruvala
24
3
-
6
15
-
7.
Kush Maini
24
2
12
4
-
6
8.
Jack Doohan
20
-
-
2
18
-
9.
Richard Verschoor
19
-
11
-
8
-
10.
Zane Maloney
19
-
15
-
-
4
11.
Arthur Leclerc
18
-
8
-
5
5
12.
Victor Martins
17
6
-
11
-
-
13.
Isack Hadjar
11
-
6
-
2
3
14.
Enzo Fittipaldi
9
1
2
-
6
-
15.
Jak Crawford
8
-
-
-
-
8
16.
Oliver Bearman
3
-
-
-
1
2
17.
Juan Manuel Correa
1
-
1
-
-
-
18.
Amaury Cordeel
-
-
-
-
-
-
19.
Roy Nissany
-
-
-
-
-
-
20.
Brad Benavides
-
-
-
-
-
-
21.
Roman Staněk
-
-
-
-
-
-
22.
Clément Novalak
-
-
-
-
-
-
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.