Salaquardův vítězný návrat |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Dušan Bouzek počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
První start po téměř dvouleté pauze a hned triumf. Filip Salaquarda si při úvodním vytrvalostním závodě letošní sezony ESET Cupu v německém Oscherslebenu dojel pro vítězství. Prvenství připadlo českému jezdci poté, co byla po skončení závodu penalizována posádka polské stáje Good Speed Racing ve složení Piotr Wira a Daan Pijl. Těsně před koncem první poloviny závodem zamávala nehoda posádky ve složení Andrej Lah a Matej Kosič s vozem Mercedes-AMG GT4. Po ní se na trať vydal zpomalovací vůz. Když pak byl závod restartován, ihned zamířil do boxů Piotr Wira a nechal se vystřídat Daanem Pijlem. A tato strategie se Good Speed Racingu vyplatila, tedy alespoň minimálně zpočátku to tak vypadalo. Posádka polského týmu se totiž po zastávkách v boxech ujala s velkým náskokem vedení. Prvn místo poté udržel Pijl až do cíle. Z vítězství se ale Good Speed Racing nakonec neradoval. Ukázalo se totiž, že tým při střídání jezdců nestrávil u mechaniků povinné dvě minuty. To znamenalo trest 78 sekund a pád na druhé místo. Z vítězství se tak radoval Salaquarda, pro kterého šlo o první start od října 2021. Tehdy závodil v Monze při vytrvalostním závodě italského šampionátu pro GT vozy. Stupně vítězů zkompletoval Libor Milota. Loňský celkový vítěz ESET Cupu obsadil třetí příčku. Posádka stáje Trevor Racing ztratila pozice při zastávce v boxech a Verhagen s Zsigem tak byli klasifikováni až jako čtvrtí. Součástí startovního pole ale nebyly pouze vozy třídy GT3. Zatímco v kategorii GT4 si připsal vítězství Bastian Hein s BMW M4 GT4, v kategorii GTX byla nejlepší posádka stáje RTR projects ve složení Petr Lisa a Pavel Sovička s KTM X-Bow GTX. V GTC triumfoval Petr Brecka a třída TCX pro vozy TCR skončila vítězstvím jezdců týmu Aditis Radima Adámka a Bartosze Groszka. Česko-polská dvojice byla v TCX jediným účastníkem a na cestě za triumfem ji tak neohrozil ani výlet mimo trať v první polovině závodu. Andrej Lah a Matej Kosič nebyli jedinými, kdo neviděl šachovnicovou vlajku. Po havárii totiž skončil závod předčasně i pro slovenského matadora Mira Konopku, který nastoupil s vozem Lamborghini Huracán GT3. Do cíle nedojel ani Antonín Herbeck s Pagani Zondou GR. V akci jsme vůbec neviděli celkového vítěze ESET Cupu z roku 2020 Daniela Skalického. Jezdec stáje Duck Racing sice zajel v kvalifikaci pátý čas, kvůli problémům s motorem ale do závodu nakonec nenastoupil. Jeho návrat po dvouleté pauze se tak odkládá. Výsledky vytrvalostního závodu ESET Cupu v Oscherslebenu: 1. Filip Salaquarda (Česká republika, ISR Racing, Audi R8 LMS GT3) 41 kol, 2. Piotr Wira - Daan Pijl (Polsko - Nizozemsko, Good Speed Racing, Mercedes AMG GT3) +26,930, 3. Libor Milota (Česká republika, Mercedes AMG GT3, GT2 Motorsport) +1 kolo... 6. Petr Lisa - Pavel Sovička (oba Česká republika, RTR projects, KTM X-Bow GTX) +3 kola, 7. Petr Brecka (Česká republika, GT Sports Technology, Porsche 911 GT3 Cup) +4 kola, 9. Radim Adámek - Bartosz Groszek (Česká republika - Polsko, Aditis Racing, Audi RS3 LMS TCR 2021) +7 kol, DNF Antonín Herbeck (Česká republika, Rock Robots, Pagani Zonda GR), DNS Daniel Skalický (Česká republika, Duck Racing, Audi R8 LMS Ultra GT3). Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: ESET Cup
Komentáře ke článku
|
Reklama