Christian Lundgaard má první pole position v kariéře |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dán Christian Lundgaard potvrdil, že mu okruh v Indianapolisu svědčí a na trati, kde vloni získal svoje zatím jediné umístění na stupních vítězů, si vyjel první pole position v kariéře. V závěru mu k tomu ale dopomohla i drobná chyba Felixe Rosenqvista, který se tak připravil o třetí pole position na této trati. Nicméně první řada bude kompletně skandinávská. Největším překvapením v úvodu kvalifikace bylo vyřazení loňského vicemistra Josefa Newgardena. Američan závodící za tým Penske byl prvním, kdo na měkké sadě pneumatik zajel rychlé kolo a čas by býval měl ještě na jedno, jenže před ním udělal chybu Pedersen a protože v místě byly vyvěšeny žluté vlajky, musel Newgarden zpomalit. IndyCar na městských a silničních okruzích má čáru, kde začíná a končí okruh posunutou z prostoru startu a cíle před nájezd do pit lane, aby po absolvování měřeného kola pilot nemusel obkroužit ještě další okruh. Toho využil i Newgarden. Poté, co kvůli Pedersenovi musel zpomalit, zamířil rovnou do boxů a mohl jen sledovat, jak jej ostatní piloti svými pokusy přeskakují. Na čele skončila dvojice pilotů týmu Rahal Letterman Lanigan Racing Lundgaard a Graham Rahal. Třetí čas zajel Rosenqvist, následovali Armstrong, Power a lídr šampionátu Ericsson. Newgarden skončil na první nepostupové pozici. Dále se za ním seřadili ostatní jezdci v pořadí DeFrancesco, VeeKay, Pagenaud, Daly, Pedersen a Canapino. Ve druhé skupině se ukázalo, že v Indianapolisu se opravdu příliš nedaří pilotům týmu Penske a Andretti. Na nepostupových příčkách skončili loňský vítěz Herta, McLaughlin a také Grosjean, který neskrýval svoje rozčarování nad tím, že pro něj kvalifikace skončila tak brzy. Skončili také Robb, Ilott, Castroneves a Ferrucci. Nejrychlejší byl v této skupině O´Ward. Postupová místa si vyjeli také Palou, Harvey, Kirkwood coby jediný z Andrettiho čtveřice a Dixon. V prostřední fázi se nejprve Lundgaard a O´Ward usadili na čele výsledkové listiny. Dán svůj čas vylepšil po přezutí na měkkou sadu pneumatik, ale o dvě setiny jej překonal Palou. O´Ward obsadil třetí příčku před stájovým kolegou Rosenqvistem. Na postupové příčky se dostali také Harvey a v samotném závěru i Kirkwood. Skončili tak tři piloti týmu Chipa Ganassiho, konkrétně Ericsson (7. místo na startu), Dixon (9.) a Armstrong (11). Poslední v této skupině byl i kvůli chybě v 7. zatáčce v posledním ostrém kole Power. Ačkoliv týmy McLarem a Rahal Letterman Lanigan měly ve finále dva vozy, musely počítat i ztrátu jednoho monopostu, protože dál nepostoupili Rahal a Rossi. Lundgaard a Harvey se vydali ve finálové šestce na trať hned na použité sadě měkkých pneumatik. Harvey byl v prvních chvílích nejrychlejších, pak jej ale na druhé sadě překonal Lundgaard. Mezi ně se dokázal vmístit Palou. Už se zdálo, že dánského pilota v závěru o první pole position připraví Rosenqvist, který měl rozjeté vůbec nejrychlejší kolo, udělal chybu v 9. zatáčce a nakonec se musí spokojit se druhým místem. Druhou řadu utvoří Palou a Harvey, třetí pak O´Ward a Kirkwood.
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entert Komentáře ke článku
|
Reklama