Zatímco v úterý musely být 1. a 2. trénink na letošní ročník závodu 500 mil v Indianapolisu zrušené, ve středu už nic nebránilo, aby se piloti vydali na dráhu a začali se na pětistovku připravovat. V Indianapolisu je totiž přivítala jasná a slunečná obloha.
Nejlépe v prvním letošním tréninku, který ale ve výsledkové listině nese číslo tři, protože 1. a 2. se měly jet v úterý, s tratí popasoval dvojnásobný vítěz závodu Takuma Sató. Ten letos poprvé startuje za týmu Chipa Ganassiho. Dařilo se ale i jeho stájovým kolegům, Dixon byl druhý, Palou 4. a Ericsson 7.
V Indianapolisu se tradičně spíš než na čas, který jezdec zajel, hledí na průměrnou rychlost na kolo. Sató ji hned v prvním tréninku měl 229,439 mil/h (369,24 km/h). Což je vyšší průměrná rychlost, než piloti zajeli vloni ve kterémkoliv tréninku vyjma těch, při kterých měli zvýšenný výkon turba, což je nastavení, které se v Indianapolisu používá pro kvalifikaci a závěrečný trénink před ní.
Ostatně piloti byli v Indianapolisu rychlí hned poté, co vyjeli na dráhu, a to zejména ti od Ganassiho. Dixon a obhájce vítězství Ericsson zajeli kola s průměrnou rychlostí kolem 229 mil/h v prvních deseti minutách po začátku tréninku. Sató zajel svůj nejlepší pokus 90 minut před koncem tréninku. Samozřejmě si pomohl draftem za jiným vozem.
Pokud bychom srovnali jezdce podle časů zajetých bez pomoci v aerodynamickém pytli za jiným vozem, nejlepší časy zajeli Rinus Veekay a Ed Carpenter.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Takuma Sató
Chip Ganassi Racing
Honda
0:39,2261
92
2.
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing
Honda
0:39,2714
+ 0.045
93
3.
Santino Ferrucci
A.J. Foyt Enterprises
Chevrolet
0:39,3053
+ 0.079
79
4.
Álex Palou
Chip Ganassi Racing
Honda
0:39,3494
+ 0.123
108
5.
Scott McLaughlin
Team Penske
Chevrolet
0:39,3919
+ 0.166
136
6.
Colton Herta
Andretti Autosport
Honda
0:39,4639
+ 0.238
115
7.
Marcus Ericsson
Chip Ganassi Racing
Honda
0:39,5256
+ 0.300
110
8.
Ryan Hunter-Reay
Dreyer & Reinbold Racing
Chevrolet
0:39,5397
+ 0.314
81
9.
Josef Newgarden
Team Penske
Chevrolet
0:39,5668
+ 0.341
111
10.
Marco Andretti
Andretti Herta Autosport
Honda
0:39,6507
+ 0.425
74
11.
Jack Harvey
Rahal Letterman Lanigan
Honda
0:39,6659
+ 0.440
78
12.
Will Power
Team Penske
Chevrolet
0:39,6710
+ 0.445
118
13.
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan
Honda
0:39,6973
+ 0.471
79
14.
Conor Daly
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
0:39,7333
+ 0.507
123
15.
Stefan Wilson
Dreyer & Reinbold Racing
Chevrolet
0:39,7728
+ 0.547
109
16.
David Malukas
Dale Coyne Racing
Honda
0:39,7982
+ 0.572
110
17.
Simon Pagenaud
Meyer Shank Racing
Honda
0:39,7988
+ 0.573
107
18.
Rinus VeeKay
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
0:39,8524
+ 0.626
151
19.
Alexander Rossi
Arrow McLaren
Chevrolet
0:39,8929
+ 0.667
142
20.
Patricio O´Ward
Arrow McLaren
Chevrolet
0:39,9100
+ 0.684
122
21.
Benjamin Pedersen
A.J. Foyt Enterprises
Chevrolet
0:39,9149
+ 0.689
114
22.
Agustín Canapino
Juncos Hollinger Racing
Chevrolet
0:39,9242
+ 0.698
97
23.
Tony Kanaan
Arrow McLaren
Chevrolet
0:39,9528
+ 0.727
81
24.
Helio Castroneves
Meyer Shank Racing
Honda
0:39,9727
+ 0.747
84
25.
Kyle Kirkwood
Andretti Autosport
Honda
0:40,0199
+ 0.794
108
26.
Sting Ray Robb
Dale Coyne Racing
Honda
0:40,0340
+ 0.808
103
27.
Felix Rosenqvist
Arrow McLaren
Chevrolet
0:40,0435
+ 0.818
98
28.
Ed Carpenter
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
0:40,0464
+ 0.820
123
29.
Devlin DeFrancesco
Andretti Steinbrenner Autosport
Honda
0:40,0778
+ 0.852
110
30.
Romain Grosjean
Andretti Autosport
Honda
0:40,0802
+ 0.854
105
31.
Katherine Leggeová
Rahal Letterman Lanigan
Honda
0:40,0961
+ 0.870
68
32.
Christian Lundgaard
Rahal Letterman Lanigan
Honda
0:40,1249
+ 0.899
112
33.
R. C. Enereson
Abel Motorsports
Chevrolet
0:40,1755
+ 0.950
29
34.
Callum Ilott
Juncos Hollinger Racing
Chevrolet
0:40,2849
+ 1.059
79
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entert
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.