Martí si připsal už druhé letošní vítězství. Stejně jako v Bahrajnu triumfoval i tentokrát ve sprintu. Ten ovládl stylem start-cíl po startu z pole position. Druhý dojel Fornaroli a třetí Saucy. Lídrem šampionátu ovšem zůstává Bortoleto, pro kterého skončil sobotní závod šestou příčkou.
Do premiérového závodu FIA F3 v ulicích Monte Carla odstartoval jako první Martí. Španěl se kvalifikoval jako jedenáctý a původně mu tak mělo při sprintu patřit druhé místo, když ale dvanáctý muž kvalifikace Saucy dostal tři místa za nezpomalení pod žlutými vlajkami, zdědil po něm pole position. Spolu s ním stál v první řadě Fornaroli.
Třetí pozice patřila na startu Barnardovi, zatímco Saucy se nakonec musel spokojit se čtvrtou pozicí. Za ním následovali Colapinto, Bortoleto, Montoya, Collet, Browning, Aron, Beganovic, Mini, Bedrin, O´Sullivan, Edgar, Tsolov, Göthe, Mansell, Smith, Villagómez, Barter, Gray, Cohen, Wisnicki, Boya, García, Yeany, Flörschová, Frederick a Faria.
Martí si po startu pohlídal první místo. Saucy se pokoušel v první zatáčce po vnějšku objet Barnarda a sebrat mu tak třetí místo. A ve své snaze byl úspěšný.
Jak už to tak ale v Monte Carlu bývá, úvodní metry se neobešly bez incidentů. V první zatáčce totiž skončil v bariéře Edgar. Faria měl poškozené pravé zadní kolo. Do boxů zamířil i Yeany, u kterého se měnilo přední křídlo. Boya dokonce utrpěl defekt obou zadních kol. Mechaniky musel navštívit i García. Na trať vyjel zpomalovací vůz.
Za zpomalovacím vozem kroužil na první příčce Martí. Druhý byl Fornaroli, třetí Saucy, čtvrtý Barnard, pátý Colapinto, šestý Bortoleto, sedmý Montoya, osmý Browning, devátý Collet, desátý Aron, jedenáctý Mini, dvanáctý Beganovic, třináctý O´Sullivan, čtrnáctý Bedrin, patnáctý Tsolov, šestnáctý Villagómez, sedmnáctý Smith, osmnáctý Göthe, devatenáctý Barter, dvaáctý Wisnicki, dvacátý první Cohen, dvacátý druhý Mansell, dvacátý třetí Gray, dvacátý čtvrtý Frederick, dvacátá pátá Flörschová, dvacátý šestý García a dvacátý sedmý Yeany. Američan ale strávil hodně času v boxech. Měnilo se u něj zavěšení.
Pro tři jezdce už závod nepokračoval. Mimo hru byli Faria, Boya a Edgar.
Na konci pátého z celkových 23 kol byl závod restartován. Pořadí se ale zprvu nijak zásadně neměnilo. Pak ale přišla šestá zatáčka a Colapinto se odvážným útokem ve vlásence dostal na čtvrté místo před Barnarda.
Ani po restartu se závodění neobešlo bez incidentů. Na výjezdu z osmé zatáčce kolidovali Smith a Göthe. Smith se po tomto kontaktu vznesl a otřel se o bariéru. I přesto ale zvládl pokračovat.
Boj na čele nepřinášel žádné velké drama. Martí totiž držel vedení. Fornaroli sice ztrácel méně než jednu sekundu, nebyl ale dostatečně blízko k tomu, aby mohl zaútočit. Monte Carlo totiž nabízí jen málo příležitostí k předjíždění. Třetí zůstával Saucy, který vedl téměř o sekundu před Colapintem.
258899
Leonardo Fornaroli sice udržel druhou příčku, na Martího ale nic nevymyslel. Foto: Trident
V dalších kolech to pro Martího vypadalo stále lépe. Osm kol před cílem už vedl před Fornarolim o více než dvě sekundy. K Italovi se naopak přibližoval třetí Saucy.
Göthe byl šest kol před cílem potrestán deseti sekundami za zavinění kolize. Tato penalizace ale neměla pro pilota Tridentu žádný větší význam. Po trati totiž kroužil jako sedmnáctý, tedy daleko za bodovanými pozicemi.
Tsolov se dostal ve vlásence na 14. místo před Bedrina. Nešlo ale o úplně čistý manévr. Neobešel se totiž bez kontaktu.
Na špici Martí neohroženě směřoval za vítězstvím. Svůj náskok dokázal ve zbytku závodu navýšit na více než osm sekund a dojel si pro svůj druhý letošní triumf. Ten první získal pilot Camposu při úvodním podniku v Bahrajnu, kde rovněž vyhrál sprint. Druhý dojel Fornaroli a třetí Saucy.
Saucymu se sice podařilo snížit náskok Bortoleta v čele průběžného pořadí, i tak ale Brazilec zůstává na celkové první příčce. Stačilo mu k tomu i šesté místo.