Palou má druhou pole position v řadě |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Po vítězství v kvalifikaci na pětistovku v Indianapolisu slaví Španěl Álex Palou další kvalifikační triumf. Z prvního místa odstartuje také do prvního závodu na novém městském okruhu v Detroitu. Triumfoval tak v mimořádně důležité kvalifikaci, protože charakteristika tohoto okruhu dost svádí k tomu, že souboje v hloubi pole budou končit karamboly. Však se již také okruh už stal terčem kritiky jezdců, a to právě včetně Paloua. Nejlepší čas v první kvalifikační skupině zajel Marcus Armstrong. Společně s ním postoupili Grosjean, Palou, Power, Pagenaud a Rosenqvist. Poslední na úkor stájového kolegy Rossiho, kterého v posledních vteřinách vystrčil z postupových míst. Rossi měl vůbec napínavou kvalifikaci. Když zbývaly do konce necelé tři minuty a potřeboval zajet rychlá kola, dostal ve 2. zatáčce hodiny Castroneves a na dlouhé protilehlé rovince se musel otočit. Mezitím však vlály žluté vlajky, které znemožnily dalším pilotům zajíždět rychlá kola. Rossi nakonec v poslední minutě zajel čas, který jej vrátil na chvíli do postupové šestky, ale zlepšili se i ostatní piloti a vítěz 100. ročníku Indy500 tak nakonec skončil na první nepostupové příčce. Druhá skupina ukázala, že problematickým místem pro jezdce je na detroitském okruhu zejména sedmá zatáčka. Colton Herta v ní napodobil mnoho jezdců, kteří na okruhu Formule 1 v kanadském Montrealu opřeli vůz o zeď šampionů. Herta tady ohnul zavěšení obou kol na pravé straně a šance na dobrý výsledek vyprchaly. Ještě hůř na tom byl Christian Luundgard. Jezdec, který v posledním neoválovém závodě na silničním okruhu v Indianapolisu vybojoval pole position trefil v této šikaně levým předním kolem bariéru a s ulomeným zavěšením se dobelhal do boxů. Nejrychlejší čas, a to překvapivě na tvrdé sadě pneumatik, zajel Kirkwood. Postoupili také McLaughlin, O´Ward, Dixon, Ericsson a Newgarden. V semifinálové dvanáctce potkal Kirkwooda stejný osud jako předtím v úvodní části kvalifikace Lundgaarda, také v 7. zatáčce zlomil o bariéru zavěšení levého předního kola. Kvalifikace tady skončila pro zbývající mclareny, nejrychlejšího jezdce z první skupiny z úvodní části kvalifikace Armstronga, Pagenauda a také pro Powera. Nejrychlejší čas zajel Palou. Dál postupovali také Grosjean, Ericsson, Newgarden, McLaughlin a Dixon, který svým závěrečným pokusem právě loňského šampiona Powera vystrčil z šestky, která si to následně rozdala o pole position. Palou byl nejrychlejší také ve finálové skupině. Jeho první pokus ale následně překonali Newgarden a McLaughlin. Druhým pokusem se ale Palou vrátil na pole position a už na jeho kolo nikdo neměl odpověď. Na druhou příčku nejprve skočil Grosjean, následně jej ale překonal McLaughlin, byť na Paloua ztrácel stále propastné tři desetiny. S Grosjeanem se do druhé řady postaví Dixon, třetí utvoří vítězové posledních dvou pětistovek v Indianapolisu Newgarden a Ericsson. Švédský jezdec měl v úvodu kvalifikace drobné potíže, když se nevešel do 8. zatáčky a skončil v únikové zóně. Tam jej okamžitě následoval také Grosjean, oba se ale otočili a vrátili na dráhu bez toho, aby kvalifikace musela být přerušena.
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entert Komentáře ke článku
|
Reklama