Lundgaard vyhrál kvalifikaci ovlivněnou aprílovým počasím |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Doslova aprílové počasí přinesla sobotní kvalifikace na závod IndyCar Series v Torontu. Suchá trať, déšť, osychající trať, piloti zažili skutečně všechno. Nejlépe z klání vyšel Dán Christian Lundgaard a získal svoji druhou pole position v kariéře. Naopak kvalifikace se nepovedla suverénnímu lídrovi šampionátu Álexi Palouovi, který do závodu odstartuje až z 15. příčky. První kvalifikační skupina vyrazila ještě na suchou dráhu a nejlepší čas zajel vítěz pátečního tréninku Kyle Kirkwood. Jeho pokus měl hodnotu 1:00,6453. V závěru kvalifikace jej už nikdo nedokázal ohrozit, protože v poslední minutě začal ulice Toronta zkrápět déšť. Na postupových příčkách skončili vedle Kirkwooda VeeKay, Lundgaard, Power, Dixon a McLauglin. Naopak mimo byli Castroneves, Palou, Malukas, Hunter-Reay, Robb a Pedersen. Překvapení to bylo pochopitelně především u Paloua, který nedokázal zajet včas dobrý pokus na měkké sadě pneumatik, než začalo pršet. Druhá skupina už absolvovala kvalifikaci na sadě pneumatik do mokra a vítěz Grosjean byl o čtvrt minuty pomalejší, než v první skupině jeho stájový kolega Kirkwood. Grosjean měl za sebou vůbec divoké chvilky, když se v 3. zatáčce dostal do únikové zóny, či dostal hodiny při průjezdu cílem. Jeho kolega Herta zase skončil v únikové zóně 8. zatáčky. Za Grosjeanem skončili Ericsson, Rosenqvist, O´Ward a Armstrong. První nepostupová příčka zbyla na Hertu, který byl přitom v sobotním tréninku nejrychlejší, ale doplatil na to, že kvůli způsobení vyvěšení žluté vlajky v 8. zatáčce přišel o svůj nejrychlejší čas. Dalšími nepostupujícími byli Ilott, Canapino, debutant Blomqvist, DeFrancesco, Ferrucci, Rossi a Rahal. U posledních dvou výsledek ovlivnily i potíže, které je potkaly. Rahal dostal v 6. zatáčce hodiny a o zeď poškodil přední přítlačné křídlo, Rossi skončil v únikové zóně 1. zatáčky se závadou elektroniky. Mezitím, co IndyCar kontrolovala záznam závěru předchozí části kvalifikace, přestalo pršet a trať začala osychat. Piloti vyrazili na dráhu ale ještě na pneumatikách do mokra. Nejrychlejší kolo na nich zael O´Ward. Následovali Lundgaard, Rosneqvist, McLaughlin, Ericsson a Power. Ericsson a Power si neodpustili drobný kontakt se zdí. Dál nepostoupili Dixon, Kirkwood, Grosjean, Armstrong, Newgarden a VeeKay. Pro závěrečný rozstřel šesti nejrychlejších už trať rychle osychala. O´Ward to rovnou zkusil na měkké sadě suchých pneumatik. Jeho čas měl hodnotu 1:07,9483. Následoval jej Power. Ten měl stejně jako McLaughlin už také pneumatiky na suchou trať. Jeho stájový kolega ale dostal v 8. zatáčce hodiny O´Ward postupně stlačil čas na 1:05,7235, ale pak jej z první příčky vytlačil McLaughlin. Následovali pokusy Powera a Rosenqvista, který kvalifikaci absolvoval v náhradním monopostu. Ericsson a McLauglin se znovu prostřídali na čele, nakonec ale všem vypálil rybník nenápadný Dán. Lundgaardův čas měl hodnotu 1:04,1567 a vynesl mu pole position. V první řadě jej doplní McLaughlin, do druhé se postaví O´Ward a Ericsson. Rosenqvist a Power odstartují ze třetí řady.
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entert Komentáře ke článku
|
Reklama