clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Porsche zůstane minimálně do roku 2026

vydal: Dušan Bouzek
zveřejněno: 26.7.2023, 15:40

počet komentářů: 0


Porsche dalo jasně najevo, že jeho závodnická budoucnost leží kromě vytrvalostních závodů i ve formuli E. Značka ze Stuttgartu totiž oznámila, že v elektrickém formulovém šampionátu zůstane minimálně do konce sezony 2025/2026, tedy až do konce současné éry vozů Gen3. Porsche tak prodlužuje o dva roky svůj původní závazek. Při svém vstupu do šampionátu v roce 2019 přislíbila, že bude v seriálu působit až do skončení ročníku 2023/2024.

„Chceme v motorsportu prezentovat inovativní technologie a také větší udržitelnost a zároveň patřit mezi lídry v novém vývojovém směru. A v něčem takovém sehrává formule E velmi důležitou roli. Konkurence je v této sérii výjimečně vysoká a to nám dává důležitý impuls pro naše budoucí produkční modely,“ vysvětluje rozhodnutí značky její viceprezident pro motorsport Thomas Laudenbach.

Zpráva o setrvání Porsche potěšila i zakladatele a předsedu formule E Alejandra Agaga: „Porsche je pro nás cenným a vlivným týmem už od doby, kdy se k formuli E připojilo. Jsme nadšení, že s námi bude pokračovat. Díky našemu šampionátu mohlo Porsche urychlit vývoj svých inovativních technologií, které využívá ve svých elektrických silničních vozech. Tým je aktivním členem skupiny a popohání vývoj vozů nové generace, která přijde ve 13. sezoně (ročník 2026/2027 – pozn. red.),“ má Agag radost.

Ačkoli se nyní Porsche zavázalo k setrvání ve formuli E až do sezony 2025/2026, ještě loni nic takového samozřejmostí nebylo. Značka totiž měla stejně jako její koncernový parťák Audi zájem vstoupit od roku 2026 do F1.

Velmi dlouho Porsche jednalo s Red Bullem. Zatímco rakouská stáj ale sháněla pouze partnera pro spolupráci při vývoji nových pohonných jednotek, představa Porsche byla jiná. Chtělo do týmu vstoupit majetkově a stát se rovnocenným partnerem Red Bullu i ve všech dalších oblastech. A právě na tom jednání ztroskotala. Zatímco Red Bull nakonec uzavřel spolupráci s Fordem, Porsche se s žádným jiným týmem nedohodlo a nakonec své snahy o vstup do královny motorsportu vzdalo.

Díky Pascalu Wehrleinovi má Porsche před posledním letošním podnikem stále šanci na titul. Foto: Porsche


Aktuální sezona je pro Porsche ve formuli E čtvrtou. Zatímco v premiérovém ročníku 2019/2020 pro něj závodili Neel Jani a André Lotterer, v dalších dvou sezonách nahradil Švýcara Pascal Wehrlein. Ryze německá jezdecká dvojice se rozpadla před letošním ročníkem, kdy se novým parťákem Wehrleina stal António Félix da Costa.

Ačkoli už od první sezony Porsche sbíralo pódiová umístění, prvního vítězství se dočkalo až loni v únoru zásluhou Pascala Wehrleina v Mexico City. Letošní sezona je pro tým zatím nejúspěšnější. Zatímco Wehrlein triumfoval hned třikrát, Da Costa jednou. V úvodu sezony Wehrlein dokonce kraloval průběžnému pořadí a zdálo se, že je hlavním favoritem na titul. Před závěrečným podnikem sezony v Londýně u něj sice matematická naděje pořád žije, na vedoucího Jakea Dennise ale ztrácí ze čtvrté pozice už 49 bodů. Během finálového víkendu už jich ale bude ve hře jenom 58.

Aktuální průběžné vedení Jakea Dennise ale může Porsche také těšit. Brit totiž závodí za stáj Andretti, která je zákaznickou stájí Porsche. Před posledním podnikem vede před druhým Nickem Cassidym o 24 bodů. Stáj Andretti bude zákazníkem Porsche minimálně i v příští sezoně.

Zdroj: Motorsport, FORMULE.cz, úvodní foto: Porsche

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Soupeři se budou zlepšovat, uvědomuje si Wehrlein. Návratu do F1 neříká ne - 24.3.2023
Wehrlein přebírá otěže - 28.1.2023
Wehrlein vrátil Dennisovi mexickou porážku - 27.1.2023

Reklama