Sprintový závod F2 trval v Zandvoortu jenom krátce. Kvůli incidentu Boschunga, Mainiho a Crawforda a následnému příchodu silnějšího deště se totiž odjelo v závodním režimu pouze půl kola. Nakonec byl závod předčasně ukončen. Vyhrál Hadjar před Martinsem a Bearmanem, jelikož ale nebyla bez zpomalovacího vozu odjeta povinná dvě kola, neudělovaly se žádné body.
Krátce po skončení třetího volného tréninku F1 se v Zandvoortu vydaly do akce monoposty F2. Junioři měli na programu sprintový závod a bylo jasné, že ani pro ně nepůjde o snadnou výzvu. V Nizozemsku totiž nadále pršelo a trať byla mokrá.
Lídr šampionátu Pourchaire sice nezažil povedenou kvalifikaci, díky otočení nejlepší desítky si ale pro sprint zajistil start z pole position. Za ním měli stát Hadjar, Martins, Correa, Bearman, Doohan, Maloney, Vesti, Hauger, vítěz kvalifikace Crawford, Maini, Novalak, Boschung, Daruvala, Leclerc, Iwasa, Verschoor, Cordeel, Fittipaldi, Staněk, Nissany a Mason.
Verschoor měl původně startovat jako čtrnáctý. Na 17. příčku byl ale odsunut poté, co dostal penalizaci tří míst za to, že v kvalifikaci zdržel Maloneyho.
Pourchaire měl sice startovat jako první, nakonec se tak ale nestalo. Francouz totiž havaroval cestou na rošt. Jeho monopost se tedy nacházel v boxové uličce, kde mechanici usilovně pracovali na opravách. První startovní pozice zela prázdnotou.
260745
Théo Pourchaire si zkazil závod už cestou na rošt, nemuselo ho to ale příliš mrzet. Foto: ART Grand Prix
Kvůli nepříznivým podmínkám byl start závodu odložen o osm minut. Do zaváděcího kola se měli piloti vydat až ve 13:23 hodin. Nebylo jasné, zdali se úvodní kola uskuteční za zpomalovacím vozem.
Piloti nakonec dostali k dispozici dvě zaváděcí kola, aby si mohli osahat trať. Poté následoval letmý start. Jeho se nakonec účastnil i Pourchaire, jehož vůz se podařilo opravit. Patřilo mu ale poslední 22. místo.
Martins hned po startu útočil na Hadjara, ten ale zatím zůstal první. Vstup do závodu se podařil Bearmanovi, který překonal Correu a posunul se na třetí místo. První kolo se ovšem dokončovalo pod žlutými vlajkami. Došlo totiž k hromadnému incidentu mezi Mainim, Crawfordem a Boschungem v rychlé pasáži složené ze zatáček 5 a 6. Pro všechny jezdce tímto závod skončil. Mainiho vůz dokonce přistál na Boschungově. Švýcar tak mohl děkovat ochranné svatozáři.
Na bodovaných pozicích se nacházeli Hadjar, Martins, Bearman, Correa, Maloney, Doohan, Vesti a Novalak. Za nimi platilo pořadí Hauger, Daruvala, Leclerc, Verschoor, Iwasa, Staněk, Fittipaldi, Cordeel, Nissany, Mason a Pourchaire.
Bylo jasné, že odklízení nabouraných monopostů bude vyžadovat více času. Došlo proto k vyvěšení červených vlajek a závod byl zastaven.
260748
Roman Staněk skončil na 14. místě. Foto: Trident
Zdálo se pravděpodobné, že sprint bude muset být kvůli přerušení z původních 28 kol zkrácen. Doprovodné kategorie se totiž přizpůsobují F1, která měla už v 15:00 hodin na programu kvalifikaci. Do hry navíc mohla vstoupit i loterie s pneumatikami. Během přerušení totiž přestalo pršet.
Ve 13:50 hodin ředitelství závodu oznámilo, že ve 14:00 dojde k restartu. Mezitím se do Nizozemska vrátil déšť a podle odhadů měl vydržet minimálně 15 minut. Najednou tak nevypadalo pravděpodobně, že by to někdo zkusil na suchých gumách.
Jelikož do kvalifikace F1 zbývala už jen hodina, musel být sprint podle očekávání zkrácen. Jezdci dostali po restartu k dispozici 22 minut plus jedno kolo. V tomto čase tak nebylo možné absolvovat celou původní délku závodu.
Ani v tomto případě ale závodníci nepobyli na dráze dlouho. Po dvou kolech za zpomalovacím vozem byly vyvěšeny červené vlajky. Déšť totiž zesílil.
Vzápětí přišlo oznámení, že závod už nebude pokračovat. Hajdar si tak připsal své první vítězství před Martinsem a Bearmanem. Jelikož se ale neodjela více než dvě kola v závodním režimu, neudělovaly se žádné body. To byla dobrá zpráva pro lídra šampionátu Pourchaireho, který skončil na posledním 19. místě. Staněk obsadil 14. příčku.