Colton Herta barvám, v nichž jeho otec Bryan dvakrát vyhrál závod IndyCar na okruhu Laguna Seca, zatím rozhodně ostudu nedělá. V pátečním tréninku zajel nejrychlejší čas. Ten měl hodnotu 1:07,5382. Herta jej zajel na tvrdé sadě pneumatik a stačilo to, protože závěrečná část tréninku byla tak rozkouskována červenými vlajkami, že jej nikdo nedokázal překonat.
Hertovi se nejvíce přiblížil O´Ward, který v tréninku na dvojnásobného vítěze závodu na okruhu Laguna Seca ztratil 5 setin. Další čtyři setiny ztratil Rossi. V tréninku na svůj poslední závod za tým Chipa Ganassiho skončil na 4. místě Ericsson a pátý byl jeho budoucí stájový kolega Kirkwood.
Šestým místem překvapil nováček Jüri Vips, který tento víkend jede svůj druhý závod v kariéře v IndyCar. Třiadvacetiletý Estonec, jehož kariéra se předloni zasekla, když si při streamování hry neodpustil rasistický výraz, dostal šanci dokončit sezonu za tým Rahal Letterman Lanigan Racing.
A právě on byl viníkem jednoho z přerušení pátečního tréninku. Zhruba 25 minut před koncem tým na telemetrii viděl potíže s motorem a Vipsovi nařídil, aby okamžitě zajel ke kraji a vypnul ho. Estonec paradoxně zůstal stát na rovince pojmenované po svém šéfovi Bobbym Rahalovi kousek od legendární zatáčky The Corkscrew. Záchranáři jej pak vytlačili přes kopec, který k zatáčce ve tvaru vývrtky vede a spustili jej, aby na neutrál dojel do boxů.
Bylo to už druhé přerušení tréninku. To první zavinil necelou třičtvrtě hodinku před koncem Romain Grosjean. Ve čtvrté zatáčce mu náhle ustřelil zadek a přes kačírek proletěl až do bariéry z pneumatik. Co bylo příčinou nehody, si bezprostředně po incidentu nedokázal zkušený Francouz vysvětlit.
Ostatně podobně samotný trénink skončil, když na stejném místě narazil do bariéry Will Power. Ten s poškozeným levým zadním kolem a zadním křídlem skončil zpátky na trati. Protože zbývaly jen zhruba dvě minuty, vyvěsila IndyCar červenou a šachovnicovou vlajku.
Dvě další přerušení přinesly výlety mimo trať, během kterých se ale jezdci bariéře vyhnuli. Nejprve v 1. zatáčce začal ztrácet kontrolu nad vozem McLaughlin a pak z dráhy vyletěl v zatáčce druhé (Andrettiho vlásence). Pak skončil mimo dráhu v 6. zatáčce Canapino.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Colton Herta
Andretti Autosport
Honda
01:07,5382
15
2.
Patricio O´Ward
Arrow McLaren
Chevrolet
01:07,5911
+ 0.053
33
3.
Alexander Rossi
Arrow McLaren
Chevrolet
01:07,6336
+ 0.096
28
4.
Marcus Ericsson
Chip Ganassi Racing
Honda
01:07,7913
+ 0.253
18
5.
Kyle Kirkwood
Andretti Autosport
Honda
01:07,8502
+ 0.312
20
6.
Jüri Vips
Rahal Letterman Lanigan
Honda
01:07,9175
+ 0.380
23
7.
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan
Honda
01:07,9515
+ 0.414
26
8.
Callum Ilott
Juncos Hollinger Racing
Chevrolet
01:07,9552
+ 0.417
25
9.
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing
Honda
01:07,9676
+ 0.430
16
10.
Rinus VeeKay
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
01:08,0553
+ 0.517
22
11.
Tom Blomqvist
Meyer Shank Racing
Honda
01:08,0666
+ 0.529
26
12.
Álex Palou
Chip Ganassi Racing
Honda
01:08,0687
+ 0.531
16
13.
Will Power
Team Penske
Chevrolet
01:08,1056
+ 0.568
19
14.
Ryan Hunter-Reay
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
01:08,1431
+ 0.605
22
15.
David Malukas
Dale Coyne Racing
Honda
01:08,1797
+ 0.642
26
16.
Scott McLaughlin
Team Penske
Chevrolet
01:08,1919
+ 0.654
16
17.
Santino Ferrucci
A.J. Foyt Enterprises
Chevrolet
01:08,2098
+ 0.672
21
18.
Romain Grosjean
Andretti Autosport
Honda
01:08,2391
+ 0.701
13
19.
Felix Rosenqvist
Arrow McLaren
Chevrolet
01:08,2470
+ 0.709
25
20.
Josef Newgarden
Team Penske
Chevrolet
01:08,3103
+ 0.772
23
21.
Marcus Armstrong
Chip Ganassi Racing
Honda
01:08,3180
+ 0.780
21
22.
Benjamin Pedersen
A.J. Foyt Enterprises
Chevrolet
01:08,3607
+ 0.823
29
23.
Devlin DeFrancesco
Andretti Steinbrenner Autosport
Honda
01:08,4537
+ 0.916
24
24.
Helio Castroneves
Meyer Shank Racing
Honda
01:08,5527
+ 1.015
22
25.
Christian Lundgaard
Rahal Letterman Lanigan
Honda
01:08,5958
+ 1.058
27
26.
Agustín Canapino
Juncos Hollinger Racing
Chevrolet
01:08,7977
+ 1.260
19
27.
Sting Ray Robb
Dale Coyne Racing
Honda
01:09,0907
+ 1.553
21
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment
Zdroj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertai
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.