Rosenqvist ovládl poslední kvalifikaci za McLaren |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Felix Rosenqvist si připravil stylové loučení s týmem Arrow McLaren. Z poslední společné kvalifikace si odnáší pole position. Z prvního místa odstartuje do nedělního závodu na okruhu Laguna Seca. Závěrečný rozstřel o pole position byl přitom velmi těsný. Druhého Scotta McLaughlina porazil Rosenqvist o necelou jednu setinu, třetí Lundgaard pak ztrácel na vítěze kvalifikace desetinu. Scott Dixon v první skupině ještě na tvrdé sadě pneumatik šest minut před koncem časového limitu výkonem 1:07,6931 pokořil jako první oficiální rekord okruhu, který držel od roku 2000 Hélio Castroneves (1:07,722). V závěru, když jezdci začali zajíždět první kola na měkké sadě, ale v 11. zatáčce dostal hodiny Hunter-Reay a zůstal stát na cílové rovince. Červené vlajky znamenaly, že podle nového pravidla platného od letošní sezony dostanou piloti prostor na jedno měřené kolo. V tom byl znovu nejrychlejší Dixon, který jen o dvě desetitisíciny nestlačil čas pod hranici 1 minuty a 7 vteřin. Na druhé místo vyskočil Grosjean, třetí byl Vips, čtvrtý Ferrucci, pátý Rosenqvist a šestý VeeKay. Dobrý kvalifikační pokus předvedl Canapino, který skončil na první nepostupové příčce. Až za ním skončil dvojnásobný vítěz a jeden z velkých favoritů Colton Herta, ale i Rossi a Ericsson, kteří byli velmi rychlí v trénincích. V druhé skupině stihli piloti zajet jedno letmé kolo, v němž byl nejrychlejší Palou, když Castroneves dostal hodiny ve třetí zatáčce. Tentokrát ale piloti dostali prostor na více letmých kol na měkké sadě. Nejlepší byl O´Ward s časem 1:06,8459. O tři setiny pomalejší byl McLaughlin. Postup si zajistili i Ludngaard, Newgarden, Palou a Power, který v úvodu kvalifikace ztratil čas, když tým řešil potíže s řídící jednotkou motoru. Na nepostupových místech skončili Rahal, Armstrong, Kirkwood, Ilott, Malukas, Robb, DeFrancesco a Castroneves. V semifinálové skupině od prvních chvil udával tempo Lundgaard. Na nové měkké sadě stlačil čas na úroveň 1:06,4610. Za ním skončil McLaughlin. Další postupové příčky obsadili Palou, Rosenqvist, Dixon a Newgarden. Možná by to pořadí nakonec bylo jiné, ale v posledním kole dostal hodiny O´Ward a zůstal stát na dráze. Piloti, kteří v tu chvíli ještě chtěli zajet rychlé časy, museli sundat nohu z plynu. Mezi nepostupujícími nakonec skončili Vips, VeeKay, Power, Grosjean, Ferrucci a zmíněný O´Ward. Ve finále Rosenqvist předvedl výkon, který byl o skoro pět vteřin rychlejší, než loňský vítězný čas Willa Powera. To ukazuje, jak neuvěřitelně vozy IndyCar v Laguně Sece zrychlily poté, co majitelé položili nový asfalt. Z první řady s ním odstartuje McLaughlin, do druhé se postaví Lundgaard a Newgarden a ze třetí vyrazí do závodu Dixon a Palou. Pozice na roštu je na okruhu Laguna Seca mimořádně důležitá. Dvacet z posledních 25 závodů vyhráli jezdci, kteří do závodu odstartovali z první řady! Canapino, Vips a Ferrucci se oproti pozici, kterou si vyjeli v kvalifikaci, ale posunou o šest míst dozadu kvůli penalizaci za neautorizovanou výměnu motoru
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entert Komentáře ke článku
|
Reklama