Verstappen zahájil víkend, při kterém si může definitivně zajistit svůj třetí titul, dobře. Nizozemec byl v jediném volném tréninku nejrychlejší před Sainzem a Leclercem. Řada závodníků ale neobula měkkou směs pneumatik. Mezi nimi byl například Alonso, který i přesto skončil čtvrtý.
F1 se tento víkend vrací po dvou letech do Kataru. V 16:30 hodin místního času se jezdci vydali do volného tréninku. Šlo o jedinou možnost vyzkoušet vozy před ostrými jízdami. Velká cena Kataru je totiž koncipována jako sprintový víkend. Zatímco večer je na programu kvalifikace, sobota bude složena ze sprintového rozstřelu a poté také ze samotného sprintu. Trénink se navíc konal ještě za denního světla, to znamená za jiných podmínek a teplot, než které budou panovat při kvalifikaci a závodě. Zatímco vzduch měl před startem 35 stupňů, asfalt 42.
Nebylo překvapením, že se hned po začátku tréninku nahrnula většina pilotů na dráhu. Neměli to ale snadné. Nový povrch byl totiž podle očekávání kluzký a zaprášený. Do toho foukal silný vítr.
V úvodních minutách jsme viděli několik výletů mimo trať. Postarali se o ně Verstappen, Leclerc, Norris, Ocon nebo také Sargeant. Norris dokonce trefil polystyrenovou ceduli, vyvázl však bez poškození. Sainz měl v úvodu problém se senzorem, brzy se ale vše vrátilo do pořádku.
Ze začátku většina jezdců volila tvrdou směs pneumatik. V akci jsme viděli i střední sadu. Rychlá kola na měkkých gumách se ovšem očekávala až ve druhé polovině.
Po polovině tréninku vedl Alonso s časem 1:28,624. Druhý byl Leclerc (1:29,082) a třetí Verstappen (1:29,316). Všichni zajeli svá nejrychlejší kola na tvrdé směsi pneumatik.
261417
Fernando Alonso kraloval úvodu tréninku. Foto: Aston Martin
Podoba nejlepší trojice se ale brzy změnila. Jak Sainz, tak Leclerc totiž nazuli střední sadu pneumatik. Zatímco Španěl zajel čas 1:29,066 a zařadil se na druhé místo, Leclercův výkon stačil na čas 1:29,082 a na třetí pozici. Monačan předtím strávil nějaký čas v garáži. Stěžoval si na divný hluk, který jeho monopost vydával.
Verstappen vyjel ven z dráhy v šesté zatáčce. Dvojnásobný mistr světa, který má velkou šanci zajistit si tento víkend třetí titul, měl co dělat, aby se neroztočil. Situaci ovšem nakonec ustál.
V dalších minutách byl Alonso sesazen z prvního místa až na čtvrté. Postupně ho překonali Piastri, Norris i Leclerc. Všichni zrychlili na střední sadě pneumatik. V akci už jsme viděli i měkkou směs. Dvanáct minut před koncem ji nazul Albon.
Na měkkou sadu přecházelo v závěrečných deseti minutách stále více pilotů. Nakonec ji nazuli i někteří piloti ze špičky.
Verstappen se v závěru dokázal na měkkých pneumatikách dostat do čela. Zrychlil také Alonso. Pilot Aston Martinu přezul na střední sadu gum a dostal se s ní na druhé místo.
261420
Carlos Sainz byl rychlejším z vozů Ferrari. Foto: Ferrari
Verstappena už z první pozice nikdo nesesadil. Za ním ale ještě došlo ke změnám. Zatímco na druhé místo se posunul Sainz a na třetí Leclerc. Je ovšem třeba dodat, že ne všichni piloti vyzkoušeli měkkou sadu pneumatik. Byli jimi Alonso, Russell, Piastri, Norris, Hamilton, Stroll, Ocon a Gasly.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull
1:27,428
26
2.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:27,762
+ 0.334
27
3.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:27,909
+ 0.481
27
4.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:27,919
+ 0.491
28
5.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull
1:28,016
+ 0.588
24
6.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull
1:28,027
+ 0.599
28
7.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:28,171
+ 0.743
22
8.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:28,336
+ 0.908
28
9.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:28,380
+ 0.952
20
10.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:28,441
+ 1.013
24
11.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
1:28,550
+ 1.122
25
12.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:28,590
+ 1.162
26
13.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:28,679
+ 1.251
26
14.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:28,690
+ 1.262
28
15.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:28,732
+ 1.304
25
16.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:28,821
+ 1.393
23
17.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:29,041
+ 1.613
27
18.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
1:29,106
+ 1.678
29
19.
Liam Lawson
AlphaTauri
Red Bull
1:29,238
+ 1.810
29
20.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:29,502
+ 2.074
26
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.