clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Hamilton a Leclerc byli diskvalifikováni

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 23.10.2023, 17:15

počet komentářů: 0


Bylo to těsné. Max Verstappen měl problém s brzdami Lewis Hamilton v závěrečných kolech rychle ukrajoval s jeho náskoku a v cíli byl o pouhé 2 sekundy později než jezdec Red Bullu. Až na to, že ani první místo by Mercedesu žádné body nevyneslo.

Po závodě se technický delegát podíval na vozy Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca a oba sedrali titanové kluzné desky v zadní části vozu více, než je povoleno pravidly. Následná diskvalifikace ze závodu, protože vozy nebyly v souladu s technickými předpisy F1, musí více mrzet Mercedes, jelikož jezdec Ferrari byl po startu z pole position v cíli až šestý. Tloušťka nepoužité desky musí být 10 milimetrů (s přesností na 0.2 milimetru) a po závodě z ní musí zůstat nejméně 9 milimetrů.

Sportovní ředitelé týmů při setkání s komisaři obhajovali své jezdce, že důvodem opotřebení je mimořádně nekvalitní, hrbolatý asfalt Okruhu Amerik, přestože od loňské velké ceny byl v některých místech položen nový asfaltový koberec, přičemž o sprinterském víkendu mají týmy pouze jeden hodinový tréning, po něm už následuje odpolední páteční kvalifikace a hned po jejím skončení začínají platit pravidla parc fermé.

Je to soutěžící, kdo nese břemeno dodržování pravidel za všech okolností a po celou dobu trvání podniku,“ oponují komisaři ve své zprávě. „V tomto konkrétním případě technický delegát zjistil, že kluzná deska nebyla v povoleném rozmezí, které již počítá s opotřebením v průběhu závodu.

Jelikož v souladu s pravidly nebyl pouze jeden vůz Mercedesu a jeden vůz Ferrari, drhnutí podlahy o asfalt nebo časté nárazy na hrboly byly zřejmě zapříčiněny nastavením konkrétních vozů. Hamilton byl v závodě evidentně rychlejší než George Russell, zatímco Carlos Sainz před závodem Leclercovi záviděl jistotu na nerovné trati, o kterou Monačana připravila až nešťastně zvolená strategie výměn pneumatik. To naznačuje, že jezdci mohli zvolit výrazně odlišné nastavení. Větší opotřebení zadní kluzné desky může způsobit příliš nízká světlá výška nebo příliš měkké nastavení tlumičů. FIA sleduje vertikální pohyby vozů a nárazy podlahy o asfalt, aby mohla v případě potřeby zakročit proti porpoisingu, který vozy F1, a hlavně páteře jezdců trápil loni.

Na druhé místo se tak posunul Lando Norris a trofej za třetí místo bude doručena Carlosi Sainzovi. Šest bodů za sedmé místo určitě velmi potěší Lance Strolla a na body se posunuly oba vozy Williamsu, přičemž pro Logana Sargeanta je to první bod v kariéře jezdce F1. Ferrari je nyní v Poháru konstruktérů pouhých 22 bodů za Mercedesem, Aston Martin byl přeskočen McLarenem, stále poslední AlphaTauri se díky Júkimu Cunodovi přiblížilo na 2 body k Haasu.

Hamilton a Leclerc nezískali ani bod. Foto: Mercedes

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Mercedes

Zdroj: Motorsport

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Ferrari ztratilo výkon, míní Hamilton - 3.11.2019
Jezdci si stěžují na hrbolatou trať - 2.11.2019
Hamilton nerozumí taktice Ferrari - 20.10.2018

Reklama