Také závěrečný volný trénink na VC Mexico City patřil Verstappenovi. Albon navázal na slibný druhý čas z prvního tréninku. Třetí skončil Pérez.
Do závěrečného volného tréninku před kvalifikací se piloti v Mexiku vydali v sobotu v 15:00 hodin místního času. Ve druhé páteční tréninkové hodinovce sice jezdce trochu potrápil déšť, v sobotu je ale přivítalo opět slunečné počasí.
Favorit byl před začátkem sobotního programu naprosto jasný. Jak v prvním, tak ve druhém volném tréninku totiž zajel nejrychlejší čas Verstappen.
Zpočátku se na trať nikdo nehrnul. Ostatně tak už to v úvodních minutách závěrečného tréninku bývá. Nakonec jsme ale brzy mohli vidět první monoposty v akci.
První čas tréninku zaznamenal Bottas. Fin zajel na tvrdých pneumatikách kolo v hodnotě 1:20,740. Vzápětí ho ovšem překonali piloti Ferrari na měkké směsi. Zatímco Leclerc zajel 1:19,283, Sainz 1:19,449. Na dráhu postupně vyjížděli další piloti. Někteří se ale zanedlouho vrátili zpět k mechanikům.
Po zhruba deseti minutách se do čela dostal Hamilton s časem 1:19,214. Vzápětí ho pokořil Russell, který byl ještě o 570 tisícin sekundy rychlejší. Norris musel krotit přetáčivý smyk v poslední zatáčce, situaci ale ustál a ve zdi neskončil.
O pár okamžiků později se ocitl v problémech Gasly. Pilot stáje Alpine se roztočil na výjezdu ze dvanácté zatáčky. Na okamžik tak vlály žluté vlajky. Francouz si ale zničil pneumatiky.
Na Verstappena jsme zatím čekali marně. Trojnásobný mistr světa zůstával i po 15 minutách v garáži.
Krátce před koncem první poloviny tréninku už se ale i Red Bull začal do dění na dráze zapojovat. Naopak Magnussen musel do boxů. Na jeho monopostu totiž bylo uvolněné jedno z kol.
Zajímavý obrázek jsme mohli vidět u AlphaTauri. Ricciardo s Cunodou trénovali jízdu ve větrném pytli na dlouhé hlavní rovince. Cunoda se totiž nemusel obávat, že by se mu takováto pomoc týmovému kolegovi mohla v kvalifikaci vymstít. Už od pátku totiž věděl, že kvůli nasazení nových komponent pohonné jednotky a nové převodovky bude stejně startovat poslední.
261891
Alexander Albon byl znovu velmi rychlý. Foto: Williams
Russell sice zpočátku vedl, v polovině tréninku ho ale sesadil z první pozice Verstappen. Nizozemec pokořil pilota Mercedesu o 215 tisícin sekundy. Třetí byl Pérez a dobrou rychlostí se opět prezentoval Ricciardo. Australanovi patřilo čtvrté místo, přestože svého nejlepšího výkonu dosáhl na střední sadě pneumatik.
Albon nazul čerstvé měkké pneumatiky a zazářil. S časem 1:17,957 se totiž posunul do čela. Verstappen si ale vzápětí vzal první místo zpět. Zajel čas v hodnotě 1:17,887.
Magnussen se na závěrečné minuty konečně vrátil do akce. Piloti Ferrari byli při svých závěrečných pokusech sužováni hustým provozem. Sainz se dokonce roztočil, když se snažil vyhnout pomalu jedoucímu Strollovi.
Verstappen už zůstal do konce tréninku první. Druhý skončil Albon, který tak navázal na slibný výkon z úvodního tréninku. Třetí pozici obsadil Pérez.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull
1:17,887
19
2.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:17,957
+ 0.070
19
3.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull
1:18,026
+ 0.139
19
4.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:18,248
+ 0.361
20
5.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:18,392
+ 0.505
22
6.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:18,437
+ 0.550
26
7.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull
1:18,450
+ 0.563
26
8.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:18,480
+ 0.593
21
9.
Daniel Ricciardo
AlphaTauri
Red Bull
1:18,499
+ 0.612
15
10.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:18,522
+ 0.635
21
11.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
1:18,718
+ 0.831
15
12.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
1:18,917
+ 1.030
21
13.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:18,970
+ 1.083
22
14.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:19,094
+ 1.207
21
15.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:19,293
+ 1.406
23
16.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:19,320
+ 1.433
18
17.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:19,471
+ 1.584
21
18.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:19,509
+ 1.622
19
19.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:19,573
+ 1.686
9
20.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:19,839
+ 1.952
19
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.