Norris těsně zdolal Verstappena, Alonso s Oconem kolidovali
vydal:
Dušan Bouzek
zveřejněno:
4.11.2023, 16:10
počet komentářů:
0
McLaren může pomýšlet na druhý letošní sprintový triumf. V Brazílii do něj totiž odstartuje jako první Norris, který v rozstřelu porazil o pouhých 61 tisícin sekundy Verstappena. Třetí pozici obsadil Pérez. Po vzájemné kolizi skončilo předčasně vystoupení Alonsa s Oconem a ohrožena je i jejich účast ve sprintu.
V 11:00 hodin místního času se na okruhu Interlagos opět rozezněly motory monopostů F1. Na programu totiž byl sprintový rozstřel. Ten měl rozhodnout o pořadí na startovním roštu odpoledního sprintu.
V pátek se s jezdci počasí nerozloučilo zrovna hezky. V závěrečných minutách třetí části kvalifikace totiž začalo pršet, což mimo jiné znamenalo, že piloti stihli jen jeden ostrý pokus. V sobotu ale byla situace lepší. Svítilo slunce a pravděpodobnost příchodu deště byla při sprintu nulová. Zatímco vzduch měl před startem 24,5 stupňů, teplota asfaltu činila 43,3 stupňů.
V úvodu první dvanáctiminutovky se jezdci vydávali na dráhu pozvolna. Všichni museli povinně nasadit střední sadu pneumatik. Po třech minutách zatím jezdila po dráze jen polovina pole. V garážích zůstávali Hülkenberg, Stroll, Čou, Magnussen, Alonso, Cunoda, Ricciardo, Bottas, Norris a Piastri. Netrvalo ale dlouho a i oni se vydali do akce.
Piloti se snažili zajet co nejrychlejší čas, aby se zvládli probojovat do druhé části. Necelou minutu před koncem první části ale došlo k incidentu, který se postaral o červené vlajky a předčasný konec úvodního segmentu. Vzájemná kolize potkala Ocona s Alonsem. Pilot Aston Martinu vyjížděl pomalým tempem ze třetí zatáčky. Kolem něj projížděl vysokou rychlostí právě Ocon a došlo ke kontaktu, po kterém skončil pilot Alpine ve zdi. Ani Alonso nevyvázl bez poškození. U něj to odneslo jeho kolo. Ocon si naštěstí nepřivodil žádné zranění. Zlobil se ale na Alonsa, kterého nazval idiotem.
262068
Esteban Ocon skončil po kolizi s Fernandem Alonsem ve zdi. Foto: Alpine
Po nehodě bylo jasné, že už Ocon nevyjede. I kdyby ale byl jeho vůz v pořádku, nemohl by. V první části totiž obsadil šestnácté místo a tím pádem nepostoupil. Vyřazen byl i sedmnáctý Stroll, který tak po úspěšné páteční kvalifikaci musel skousnout hořkou pilulku. Skončilo také účinkování Čoua, Albona a Sargeanta.
Kvůli nehodě v závěru první části byl odsunut začátek té druhé. U Aston Martinu bylo pochopitelně hodně rušno. Mechanici se totiž snažili dát dohromady Alonsovo auto, aby se Španěl mohl zúčastnit druhé části.
Čekání na start druhé části se nakonec protáhlo na téměř 30 minut. V 11:40 hodin místního času už se ale piloti začínali vydávat do akce. I tentokrát museli povinně obout střední sadu pneumatik. V akci jsme viděli zatím deset vozů. Ricciardo, Alonso, Gasly, Bottas a Cunoda trávili první minuty v garáži.
Vzápětí vyšlo najevo, že Alonso už na dráhu nevyjede. Aston Martin totiž na sociálních sítích napsal, že poškození nebylo možné opravit.
Pět minut před koncem vedl Verstappen před Sainzem a Pérezem. Ricciardo, Gasly, Bottas a Cunoda stále vyčkávali v boxech. Vzhledem k ubývajícímu času bylo jasné, že vsadí vše na jeden pokus.
262070
I Fernanda Alonsa přišla kolize s Estebanem Oconem draho. Foto: Aston Martin
V závěru se podmínky na dráze zlepšily a viděli jsme tak řadu zlepšení. Za branami nejlepší desítky nakonec zůstali Magnussen, Hülkenberg, Gasly, Bottas a samozřejmě i patnáctý Alonso. Nejrychlejší čas zajel Norris před Pérezem a Verstappenem. Postoupili také Ricciardo, Leclerc, Hamilton, Sainz, Russell, Piastri a Cunoda.
V poslední části už jezdci měli dovoleno nasadit měkkou směs pneumatik. Na zajetí co nejrychlejšího času měli osm minut.
Po začátku závěrečné části bylo na dráze ticho. Piloti se svými pokusy vyčkávali. Po pátku už totiž neměli k dispozici mnoho měkkých pneumatik. To znamenalo, že každého čeká jen jeden pokus a každá chyba tak bude velmi drahá.
Čtyři minuty před koncem se jezdci konečně vydali na dráhu. Verstappen se snažil co nejrychleji dostat dopředu a již v boxové uličce předjel několik vozů. Piloti Mercedesu vyjeli jako úplně poslední. Zřejmě chtěli co nejvíce využít ze zlepšujícího se stavu trati.
S klíčovými momenty si ale nakonec poradil nejlépe ze všech Norris. Pilot McLarenu porazil o pouhých 61 tisícin sekundy Verstappena a vybojoval tak pro sprint pole position. Za nimi skončili Pérez, Russell a Hamilton. Slušný šestý čas zajel Cunoda. Až sedmý skončil Leclerc, osmý Ricciardo, devátý Sainz a desátý Piastri.
p.
jezdec
tým
motor
Q1
Q2
Q3
kol
1.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:11,824
1:11,221
1:10,622
15
2.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull
1:11,888
1:11,262
1:10,683
16
3.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull
1:12,218
1:11,230
1:10,756
16
4.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:11,976
1:11,516
1:10,857
14
5.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:11,870
1:11,476
1:10,940
14
6.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull
1:12,358
1:11,676
1:11,019
12
7.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:12,107
1:11,473
1:11,077
15
8.
Daniel Ricciardo
AlphaTauri
Red Bull
1:12,175
1:11,423
1:11,122
11
9.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:11,796
1:11,491
1:11,126
13
10.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:12,356
1:11,648
1:11,189
14
11.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:12,058
1:11,727
10
12.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:12,136
1:11,752
10
13.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:12,229
1:11,822
8
14.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:12,303
1:11,872
8
15.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:12,224
6
16.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:12,388
5
17.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:12,482
6
18.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
1:12,497
5
19.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:12,525
5
20.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
1:12,615
6
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.